2012-11-16, 07:48
Medlem
http://gd.se/nyheter/gavle/1.5298332-storsvindeln-haller-pa-att-kartlaggas

Enligt uppgift till gd, så rör det som om ganska mycket mer än 2 mille som det har rapporterats om
Citera
2012-11-16, 07:54
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Det är lite okvinnligt, och Tuula är något pryd/välvårdad, tror inte hon skulle slänga sig i ån, hänga sig eller skjuta typ. Då är tabletter troligare.

Hon verkar vara en fegis som dels försnillar pengar och spelar bort dom sen bara drar och lämnar sina barn och barnbarn som de största förlorarna.
Hon ser oxå ut att ha ett vin/alkoholberoende på toppen av sitt spelberoende, tragiskt!

Tror att hon är för feg för att ta sitt liv!!
Citera
2012-11-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Vem är denna gubbe då? Kanske ledtrådar kommer fram där!!

Han heter Janne och jobbar som lärare på samma skola. På min tid på Borgarskolan undervisade han i företagsekonomi..
Citera
2012-11-16, 08:40
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av problemproblem
Han heter Janne och jobbar som lärare på samma skola. På min tid på Borgarskolan undervisade han i företagsekonomi..

Har han ngt efternamn?
Spelare?
Gillar han oxå Eckerölinjen?
Alkohol vanor?
Citera
2012-11-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag frågar igen: Vad hade hon gjort om hon inte hade haft möjligheten att förskingra från sitt jobb?

om det nu är missbruk som ligger i botten så löser de alltid penga frågan på något sätt.
lån bedrägeri stöld osv..
Citera
2012-11-16, 09:06
Medlem
Någon som vet om hon har skulder? Är kronofogden efter henne? Har hon så grava problem som ni vill få det till så borde hon väl inte bara spela bort sina "rånade" pengar utan även resten av sin inkomst. Det är något som inte stämmer i det här.
Citera
2012-11-16, 09:07
Medlem
oskruvads avatar
Citat:
Har han ngt efternamn?
Spelare?
Gillar han oxå Eckerölinjen?
Alkohol vanor?
Alla som har en aning om borgis fick fram nog med information där. Vi väntar med att outa en oskyldig. Det är dock han som det pratas om och som har en kolonistuga vid järnvägsmuseet.
Citera
2012-11-16, 09:10
Medlem
Angående varför hon stack mitt i frukosten. Hon har säkert fått nys om anmälan, kanske fick en massa jobbiga frågor i fredags och grubblat och krisat som fan under helgen och förstått att det är kört. Hon har kanske blivit rädd för att polisen skulle stövla in på jobbet på måndagen eller helt enkelt inte orkat gå dit och inte sett någon annan utväg än att dö, vilket är jävligt tragiskt. Som någon annan påpekade är det inte världens värsta brott hon begått direkt, även om alla fattar att det inte är kul att sitta inne eller betala skulder. Men värre saker kan hända och om hon lever och tar sitt straff tror jag hennes liv faktiskt kan förbättras rent känslomässigt efter detta. Hon har säkert delvis levt i förnekelse, men också haft ångest över sitt förskingrande och alla förlorade pengar. Att sitta inne kan innebära en omvändelse för många.
Citera
2012-11-16, 09:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostredame
Någon som vet om hon har skulder? Är kronofogden efter henne? Har hon så grava problem som ni vill få det till så borde hon väl inte bara spela bort sina "rånade" pengar utan även resten av sin inkomst. Det är något som inte stämmer i det här.

Tänkvärt.
Dessutom vore det bra med en bekräftelse på att hon verkligen har ett gravt spelmissbruk.
Snöd vinning är annars ett motiv.
Ekomiska risktagnaden i akt och mening att bli RIK ett annat.
Citera
2012-11-16, 09:22
Bannlyst
Citat:
Hon verkar vara en fegis som dels försnillar pengar och spelar bort dom sen bara drar och lämnar sina barn och barnbarn som de största förlorarna.
Hon ser oxå ut att ha ett vin/alkoholberoende på toppen av sitt spelberoende, tragiskt!

Tror att hon är för feg för att ta sitt liv!!

Jag tycker detsamma,det är så fruktansvärt gjort så man blir
förbannad för vad tanten utsätter sina nära för.

Hon ser väl härjad ut pga dessa år av stölder,men vad vet jag.

Ja vet inte,tack och lov,hur man tänker i en sådan här situation men
kanske hon tagit sig till Finland,vi får väl hoppas på det för alla anhörigas skull.
Det går ju bussar till grisslehamn från tågstation 7.30 alla dar förutom
söndag,sen är hon framme på sin favorit Eckerö Linjen.
Citera
2012-11-16, 09:24
Medlem
Tror vi kan utesluta att hon haft ihop det med dagens företagsekonomi-Janne på Borgarskolan! Han har så vitt jag fått fram det även en juridikbyrå och är gift med en helt annan kvinna än Tu*la. Den andre J*n som finns där som lärare undervisar i Spanska, Svenska, Livskunskap.
Citera
2012-11-16, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tycker detsamma,det är så fruktansvärt gjort så man blir
förbannad för vad tanten utsätter sina nära för.

Hon ser väl härjad ut pga dessa år av stölder,men vad vet jag.

Ja vet inte,tack och lov,hur man tänker i en sådan här situation men
kanske hon tagit sig till Finland,vi får väl hoppas på det för alla anhörigas skull.
Det går ju bussar till grisslehamn från tågstation 7.30 alla dar förutom
söndag,sen är hon framme på sin favorit Eckerö Linjen.

Eckerölinjen verkar gå till Åland, vad ska hon göra där? Eller menar du att hon tagit sig vidare därifrån?

Egentligen ointressant kanske, men rätt troligt att hon drack en hel del alkohol för att döva sin ångest tror jag. Sedan har hon troligen blandat sprit och piller ute till skogs någonstans. Hon är ju halv/helfinne och de är kända för att inte spotta i glaset och i denna sits är nog risken att hon tog med sig det som i spritväg fanns hemma och gjorde slut på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in