2013-01-07, 17:51
Medlem
Marre1976s avatar
Dubbla pass eller inte, borta är hon...
Polisen håller allt inom dörrarna för att inte förstöra spaningen, skulle inte förvåna mig om dom snart tar henne..
Citera
2013-01-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Man slår på dator. En kollega till henne har bekräftat detta också nu på morgonen.

Hon kanske var ute och tog nypa friskluft
Citera
2013-01-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det gör ju varken till eller ifrån..hon behöver ju inte visa pass inom EU och internationellt efterlyst är hon ju inte så det är fritt fram då. Perkele!
Om hon spelat bort pengarna på poker så lär hon inte kommit långt.
Sitter och trycker i en bastu i Finland?

Då har hon det nog varmt och skönt.
Citera
2013-01-07, 23:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Sa man inte att det inte går att åtala?

Man borde ju begära henne häktad pga av förväntad lång strafflängd
De andra skälen (kollusionfara och flyktfara) är det väl för sent med.
Flyktfaran - om till utlandet eller hinsidan ska vi kanske låta vara osagt ännu - har väl redan materialiserat sig? Kollusionsfara kan man möjligen fortfarande tycka att det finns någon. Men hon ska framför allt begäras häktad i sin frånvaro så att man kan plocka hem henne med om hon hittas i främmande land.
Citera
2013-01-08, 00:22
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Flyktfaran - om till utlandet eller hinsidan ska vi kanske låta vara osagt ännu - har väl redan materialiserat sig? Kollusionsfara kan man möjligen fortfarande tycka att det finns någon. Men hon ska framför allt begäras häktad i sin frånvaro så att man kan plocka hem henne med om hon hittas i främmande land.

Ja, t o m den av Södertäljerånarna som ligger för döden begärdes häktad idag. Med restriktioner dessutom.
Jag har inte fått svar på mailet till åkl Ulf Back som jag skrev idag.
Jag ville veta vad som krävs i detta fall för att de ska begära tanten häktad.
Vad sitter dom och klämmer på? (Ja det frågade jag inte förstås)
Senast redigerad av LaScala 2013-01-08 kl. 00:32.
Citera
2013-01-08, 00:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har inte fått svar på mailet till åkl Ulf Back som jag skrev idag.
Jag ville veta vad som krävs i detta fall för att de ska begära tanten häktad.
Vad sitter dom och klämmer på? (Ja det frågade jag inte förstås)

I Gävle känner väl alla varandra. Märkligt egentligen att en åklagare från orten skall utreda.
Citera
2013-01-08, 00:54
Medlem
En finne igen!
Citera
2013-01-08, 02:05
Medlem
Är det någon som har kollat i Gambia... Hon kanske är där.
Citera
2013-01-08, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxsius
Är det någon som har kollat i Gambia... Hon kanske är där.

Inte helt omöjligt, men risken finns ju att stöta på andra kvinnliga pensionärer från norden jag tror mer på Indien det är lätt och gömma och flytta på sig där, inte så många nordiska pensionärer som bor fast.
Citera
2013-01-08, 11:51
Medlem
notabenes avatar
Men OM T flytt på sitt finska pass vet ju polisen vilket namn man ska leta efter i passagerarlistorna? Eller hur funkar det med t ex flygbolagens passagerarlistor kan de lämnas ut till polis och åklagare om en person misstänks för ett grovt brott??? OM det nu är så kanske polisen har grym koll på var hon är och bara sitter och väntar på att utredningen ska bli klar. Men jag tror fortfarande att T är självmördad - tyvärr!
Citera
2013-01-08, 11:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notabene
Men OM T flytt på sitt finska pass vet ju polisen vilket namn man ska leta efter i passagerarlistorna? Eller hur funkar det med t ex flygbolagens passagerarlistor kan de lämnas ut till polis och åklagare om en person misstänks för ett grovt brott??? OM det nu är så kanske polisen har grym koll på var hon är och bara sitter och väntar på att utredningen ska bli klar. Men jag tror fortfarande att T är självmördad - tyvärr!
T behöver inte ha flugit för att komma utanför Sverige. Och från utlandet kan hon ha flugit, men där kollar polisen inga passagerarlistor. Hon är ju inte internationellt efterlyst.
Citera
2013-01-08, 12:06
Medlem
notabenes avatar
Svarar mig själv:

Källa:
http://www.eu-upplysningen.se/Om-EU/Vad-EU-gor/Schengen-och-fri-rorlighet-for-personer/

Schengenreglerna förbjuder regelbunden kontroll av personer som passerar en inre gräns. Polisen kan dock göra tillfälliga insatser om det finns särskilda skäl, till exempel misstankar om att en efterlyst person kommer att passera en gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in