2012-11-15, 17:17
Medlem
Quarrels avatar
Arbetarbladet: Över två miljoner borta från kommunen
Citat:
Han vill fortfarande inte berätta hur det kom sig att brottet upptäcktes just nu. Enligt förvaltningschefen upptäcktes förskingringen först i fredags och polisanmälan gjordes i måndags.
Citera
2012-11-15, 17:21
Medlem
Kanske läge för Fackförbundet Visions revisor att ta på sig läsglasögonen
http://vision.se/System/Avdelningar/Sundsvall/Gavleavdelningen/Styrelse2/Tuula-Lavikkala/
Citera
2012-11-15, 17:39
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Nått jag undrar är ju om hon kom på detta själv eller om det är utbrett och hon torskade på att summorna eskalerade? Då lär ju en och annan bli nojig nu. Hon kan ju inte vara den enda som kommit på att det funkar om det hållit på sedan 2010?
Citera
2012-11-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Exakt, dom har ju inte förlorat en miljonbedragerska utan en nära familjemedlem. Tänk själv om vi skulle tvingas omvärdera våra mödrar och acceptera att hon gjort nått grovt kriminellt samtidigt som hon skulle vara försvunnen? Vi skulle ju inte sakna henne mindre bara för att hon gjort bort sig och årtionden minnet av den hon var skulle ju inte förvinna.

Helt rätt, tyvärr ser många bara rött och vill ha hämnd efter ett brott.
De glömmer att det finns närstående till förövaren med.
Samt ofta finns det en tragedi som leder till att någon begår brott.
Och om någon skall ta livet av sig för en sådan här sak är tragiskt...
Citera
2012-11-15, 17:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Ja och hur vet du det då?

Jag vet inte om hon spelade, därför frågar jag. Det är inte helt ovanligt att det ligger spelskulder bakom denna typ av brott, eller hur?
Citera
2012-11-15, 18:33
Medlem
Hon bör eftersökas i skogen vid rettigska villans ruiner, i riktning mot klippan...
Citera
2012-11-15, 19:05
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Skulle gissa att hon insett att det gått för långt och bestämt sig att ta sitt liv när hon åker dit under lång tid? Nån iskall bedragerska som sitter på en söderhavsstrand och bränner 2 mille och garvar åt alla som tror hon är död har vi knappast att göra med. Jag tror hon gav upp och körde på så länge det var möjligt.
Citera
2012-11-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag vet inte om hon spelade, därför frågar jag. Det är inte helt ovanligt att det ligger spelskulder bakom denna typ av brott, eller hur?

Det vore bra om någon kunde länka till en sajt där man kan se en Tu*la spelat bort stora mängder pengar, men jag tror det rör sig om rätt dam. Lite konstigt att banken inte reagerat på stora transaktioner, men det kanske funkat, om nu det hon stal försvann ut ifrån kontot lika snabbt igen. Går ju också lätt att nu se om denna Tu*la fortsatt spela eller är inaktiv vid tillfälle, då lär det vara rätt person. Varför jag är så säker på att det är rätt person beror på att jag tycker hennes omgivning borde reagerat om hon konsumerat upp flera miljoner. Hon verkar ju i övrigt vara en rätt vanlig knegare menar jag.

Tror hon levt under starka försvarsmekanismer och invaggats i falsk trygghet när allt gått så bra, förblindad av drömmen om storvinsten och gränserna har tänjts och vinsterna har blivit till nya insatser. Tror hon nu försvunnit i panik, ett fängelsestraff lockade inte, inte heller skammen. Hon har ju två problem så vitt jag förstår, missbruk och att (spel)missbruket gjort henne kriminell.
Senast redigerad av Wildis 2012-11-15 kl. 19:15.
Citera
2012-11-15, 19:17
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Skulle gissa att hon insett att det gått för långt och bestämt sig att ta sitt liv när hon åker dit under lång tid? Nån iskall bedragerska som sitter på en söderhavsstrand och bränner 2 mille och garvar åt alla som tror hon är död har vi knappast att göra med. Jag tror hon gav upp och körde på så länge det var möjligt.

Jag tror du har rätt i din gissning, och det är detta som gör att jag känner sån förtvivlan över hennes situation, att hon inte såg någon utväg ur eländet, eller vågat söka hjälp...hon måste ha känt sig så ensam.
Citera
2012-11-15, 19:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefle
Hon bör eftersökas i skogen vid rettigska villans ruiner, i riktning mot klippan...

Vad är det som får dig att tro det?
Citera
2012-11-15, 19:22
Medlem
SithBoboSiths avatar
Det var ett rätt stort reportage på svt gävledala.
Citera
2012-11-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Jag tror du har rätt i din gissning, och det är detta som gör att jag känner sån förtvivlan över hennes situation, att hon inte såg någon utväg ur eländet, eller vågat söka hjälp...hon måste ha känt sig så ensam.

Jag tror hon hamnade i en ond cirkel, det blir ofta så med missbruk. Istället för att söka hjälp så dövar man sin ångest med just den drog som innebär en massa elände som förorsakar ångest och så rullar det på i ett evighetshjul tills man når den oundvikliga katastrofen. Det är klassiskt. Man torde också i en sits som denna skämmas. Vem går till en psykolog och säger att man förskingrat flera miljoner eller ens flera tusen? Inte så många tror jag, för man lär skämmas. Likaså tror jag man skäms över att man spelat bort massor. Det kan kännas väldigt ångestladdat att prata om det tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in