Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-13, 16:09
  #1
Medlem
Jag har skaffat mig en staffe. Han är snart 2 år. Världens mysigast. Jag har även 2 katter som staffen är kompis m. Staffen är ju klassad som kamphund. Märker vi inget av. Han umgås m många olika raser. De springer lösa i skogen. Staffen är en hund som är dig trogen. Han rymmer inte om du gett den kärlek. Man kan inte lämna en staffe ensam. De är oerhört sociala varelser. Vi har m honom t jobbet. Tror att de som hade staffen till att bli aggressiva lämnade dom mycket ensamma. De blir tokiga då. Så till alla ni som vill skaffa en sk "kamphund" mycket gosigt o lämna dom inte ensamma!!. Marie 47 år (som har haft schäfer, tax, schillerstövare o boxer innan.)
2012-11-13, 17:19
  #2
Medlem
Hexen100s avatar
Har själv en Amstaff-flicka på 2 år, som är världens trevligaste hund. Att en kamphund är en kamphund får man aldrig glömma, och dom leker väldigt tufft vilket kan vara svårt för andra raser att hantera. Min hunds bästa kompis är en blandras pitbull/amstaff (kastrerad hane) och JISSES vad kul dom har ihop! En kamphund VAR till skillnad från schäfer,rottweiler etc avlad till kamp mot andra djur (inte bara hundar) Men vad som aldrig tolererades var aggression mot "handlern" (läs människa), så dessa underbara hundar har ingen naturlig vakt/skyddsinstinkt. Aggresiviteten mot andra hundar har avlats bort undan för undan i ca 80 år, så en frisk kamphund har sällan några problem med andra hundar. Vad man ska vara riktigt noga med om man funderar på att skaffa en är att se till att rasen passar ens livsstil, har du inte tiden att lägga ner, så tänk om. Köp bara dokumenterat renrasiga hundar, då VET du vad du får. Ingen höjdare att ha Vall/Vakt/Kamp och det är till 99% dessa du ser på löpsedlarna (billiga blockethundar=INTE renrasigt) blir lika förbannad varenda gång jag ser dessa. Kul att höra hur nöjd du är med din Staffe, funderar starkt på att skaffa en lillebror av den rasen till min flicka
2012-11-13, 17:40
  #3
Medlem
Franzies avatar
Har själv en staff som jag älskar över allt annat. Hon är min bästa vän, och det är en jättebra ras på många olika sätt. Men vad är diskussionsunderlaget här? Ser mest ut som en insändare för lokaltidningen.

/Bittra Franzie
2012-11-13, 17:53
  #4
Medlem
Ja typ. Tror många unga killar skaffar dessa hundar som vi klassar kamphundar för de ser tuffa ut. Egentligen är de mesiga. Men blir de lämnade ensamma o utan kärlek blir de aggressiva. För i tiden lät de inte valparna få någon form av mänsklig kontakt eller kontakt av mamman. De fick sen endast träffa vildhundar. Tror tjyven de blev tokiga. Kamphundarna är de som är mycket intilligenta. Behöver mycket närkontokt o kärlek. Man får inte lämna dom ensamma mer än max 3 tim. De blir goa o mjuka.
2012-11-13, 20:39
  #5
Medlem
Boggas avatar
Undrar också vad det är som ska diskuteras? Snart kommer det regna in hundhatare och vi har ännu en tråd där det diskuteras kamphundarnas vara eller inte vara.

Sen behöver du inte poängtera att staffen är engelsk... finns inget annat
2012-11-13, 21:52
  #6
Medlem
micro113s avatar
ot
2012-11-19, 18:17
  #7
Medlem
MisterToms avatar
Kan inte se något diskussionsunderlag i tråden, kamphundstrådar har vi så det räcker och blir över. låst /mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback