Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-27, 22:18
  #649
Medlem
Wkblades avatar
Polisutryckning Kungsholmen

Piketbuss plus en vanlig polisbil kom i en väldans fart till tegelhusen vid klarabergsviadukten i Stockholm. Vända mot väggen stod tre unga män med händerna över huvudet. Någon som vet vad som kan ha hänt?
Citera
2015-03-27, 22:34
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Piketbuss plus en vanlig polisbil kom i en väldans fart till tegelhusen vid klarabergsviadukten i Stockholm. Vända mot väggen stod tre unga män med händerna över huvudet. Någon som vet vad som kan ha hänt?
Du gör nog det vanliga misstaget att blanda ihop piketbuss med vanlig polisbuss. Vad som har hänt har jag där emot ingen aning om :)
Citera
2015-03-29, 09:41
  #651
Medlem
Någon med erfarenhet av att helt enkelt ringa polisen och fråga vilken typ av insats som har genomförts i det fallet ingenting står på hemsidan?
Citera
2015-04-09, 21:46
  #652
Medlem
Fyra polisbilar och två ambulanser utanför Norstans entré som vätter mot Centralstationen. Någon som vet vad som har hänt?
Citera
2015-04-11, 20:16
  #653
Medlem
Dancerboys avatar
Polispådrag i Spånga med helikopter och flera bilar. Någon som vet vad det handlar om?
Citera
2015-04-11, 20:25
  #654
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
Polispådrag i Spånga med helikopter och flera bilar. Någon som vet vad det handlar om?
Det här kanske: Polisen: 2015-04-11 19:24, Rån, Stockholm
Citat:
Gårdsfogdevägen, Mariehäll

En man blev rånad på sin bil av två förövare. De hotade honom med skiftnyckel och tryckt upp honom mot en vägg.

De åkte från platsen med mannens klargula Seat.

Förövarna, två män beskrivs som

Nr 1. Man 25-30 år iklädd svart prasseljacka med luva.
Nr 2. Man med rakat huvud. Han såg ut som en narkoman.

Bilen larmas ut till övriga polispatruller för efterspaning.
Citera
2015-04-12, 07:24
  #655
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det här kanske: [url=https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2015-04-11-1924-Ran-Stockholm/]

Funderade på det också, men det kändes som att det var lite för lång tid efter för att det skulle kunna vara det. Men polisen är kanske inte snabbare än så.
Citera
2015-04-12, 15:05
  #656
Medlem
Netflixs avatar
Bråk på centralen i gbg nyss. En agressiv folkgrupp på drygt 20 pers vad jag kunde se. Polisen kom snabbt.

Varför hände detta?
Citera
2015-04-12, 19:58
  #657
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netflix
Bråk på centralen i gbg nyss. En agressiv folkgrupp på drygt 20 pers vad jag kunde se. Polisen kom snabbt.

Varför hände detta?
(FB) Bråk på Centralen i GBG nu?
Citera
2015-04-21, 17:13
  #658
Medlem
Asurmans avatar
Ungefär 16.40 utanför Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm på väg söder på E18 såg jag:
1 polismc
3 polisbilar
1 polisminibuss
7 svarta bilar varav 3 hade blinkande blåljus
2 svarta minibussar

Någon som har en idé om vad det kan ha varit?
Citera
2015-04-21, 23:23
  #659
Medlem
prizzes avatar
Idag 21/4 på förmiddagen ca 11.00 var E4 avstängd vid Södertäljebron. Det verkade som att de tog ner bommarna till bron. Det stod aldrig att det var broöppning på skyltarna. Efter att ha väntat ett tag släpptes trafiken på i båda riktningar. På norrgående körriktning stod polisen vid bron och lät en bil i taget passera. Efter bron norrgående stod en civilbil med blåljus på.

Vet någon vad de letade efter?
Citera
2015-04-22, 11:16
  #660
Medlem
Tidigt igår morse bröt 6 civila poliser sönder (enligt säker källa) lägenhetsdörren till en boende på Smörgatan i Göteborg. De plockade med sig lägenhetsinnehavaren. Oklart varför. Han har flera bolag som står på varningslista bl.a hos Svensk Handel för att ägna sig att skicka ut bluffakturor.
Gör de verkligen ett sånt stort pådrag för den typen av ekonomisk brottslighet? Eller var det nåt annat?
Någon som vet varför han arresterades eller varför man gjorde ett sånt stort tillslag. Kan tillägga att man skrämde skiten ur grannarna i huset som ligger i ett någorlunda respektabelt område.
Jag har adress och namn på bolagen, men de kan jag väl inte lägga ut här?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback