2014-04-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvmacka
Såg precis (30 minuter sen ungefär) en 2 vanliga polisbilar, en civil, och en minibuss dra förbi upp mot Sjöbo i Borås. Någon som vet ?

Dom körde för kung och fosterland kan tilläggas

EDIT: (FB) Norr om Borås vad händer?

Enligt BT greps en "pistolman" i borgstena tidigare ikväll, piketen på plats.

http://www.bt.se/nyheter/boras/pisto...na(4263738).gm
Citera
2014-04-29, 00:35
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexfabriken
Enligt BT greps en "pistolman" i borgstena tidigare ikväll, piketen på plats.

http://www.bt.se/nyheter/boras/pisto...na(4263738).gm

Gjorde en tråd för 2 timmar sen.
Citera
2014-05-09, 21:48
Medlem
Varför sätter de in polishelikoptrar? (Lågt flygande polis i Kortedala. 9/5 2014)

Detta är första trådstarten för mig. Mod. får flytta om det är på fel plats.

Jag får alltid olustig känsla när polishelikoptrar flyger lågt och sakta. Får för mig att det är nån galning lös. Men det kan ju lika väl vara någon som är försvunnen eller något event, finns det fler anledningar? Nån slags brottsbekämpning borde ju pågå känns det som.. Just nu flyger det en i Kortedala, Göteborg.
Mina frågor är:

-Nån som vet varför de flyget ikväll?

-Av vilka olika anledningar åker man runt med helikopter?

Så nu har jag blivit av med TS-oskulden... 😜
Citera
2014-05-09, 22:13
Medlem
yz44s avatar
Såg/hörde den för en halvtimme sedan, men nu är det tyst igen.
Med tanke på var den flög verkade det inte vara trafikövervakning.
Citera
2014-05-10, 01:04
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Kan vara allt ifrån att en galning är lös, älg på motorvägen, försvunnen person, övning eller i princip vad som helst.
Citera
2014-05-12, 11:16
Medlem
På min flickväns innergård i Örebro var det en pikébuss och två vanliga polisbilar under gårdagen runt 15.00. Vid ca 16 åkte de två polisbilarna och vid 17 så plockade polisen in två utländska personer i pikébussen, en man och en kvinna. Två polismän stod inne vid porten när min flickvän gick förbi strax innan de plockade in dem båda.

Någon som har någon aning om vad de har gjort/vad som har hänt? Tänkte först att paret hade bråkat men då lär de väl inte slänga in de båda i samma pikébuss eller? Sen är det ju lite märkligt att de båda polisbilarna lämnar innan man har plockat in någon, kan man ju tycka också.

Det var alltså på Skolgatan 44 i Örebro.
Citera
2014-05-12, 17:24
Medlem
Massa polisbilar i Johanneberg/Göteborg liksom helikoptern. Någon som vet vad som hänt?
Citera
2014-05-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Massa polisbilar i Johanneberg/Göteborg liksom helikoptern. Någon som vet vad som hänt?
http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.23...es-vid-biljakt
Citera
2014-05-17, 14:38
Medlem
En svart helikopter har cirklat runt i Östberga/Solberga/Älvsjö på låg höjd sen 12-snåret. Nån som vet nåt? Med tanke på allt gängrelaterat som hänt här i krokarna senaste tiden...
Citera
2014-05-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 07_70
En svart helikopter har cirklat runt i Östberga/Solberga/Älvsjö på låg höjd sen 12-snåret. Nån som vet nåt? Med tanke på allt gängrelaterat som hänt här i krokarna senaste tiden...

Jag såg den cirkla runt vid Västberga polishus mellan 14:30 - 15:30, sen vidare mot Älvsjö.
Citera
2014-05-17, 16:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07_70
Ingen polishelikopter, alltså? Varför skriver du här?
Citera
2014-05-21, 15:51
Medlem
Turrluffs avatar
Hejsan! Var på besök i Borås och såg en insatts med ett flertal ambulanser och radiobilar. Det skedde någon gång mellan 19-20tiden, om jag ej minns fel, igår (14-20-05). En man låg på marken med två poliser över sig och en ur ambulanspersonalen vid hans sida. Mannen skrek ut något i stil med "fan vad det blöder".

Det jag undrar är alltså vad som kan ha hänt. Jag gick förbi och tänkte inte på att stanna och försöka förstå vad som hände vid tiden. Däremot blev jag naturligtvis väldigt nyfiken nu i efterhand. Typiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in