Gick ner till det lokala apoteket idag och frågade om jag kunde köpa nål och pump
Det va inga problem alls. Men jag sa att det va till modell bygge och fick visa lägg.
Så det va hur lätt som hälst.
Vilka apotek rekommenderar ni att man provar om man bor i stockholm innerstad? Är det större chans att få till det i förorten? Ska jag bara vara redo med artikelnummer osv när jag beställer? Tänkte beställa 5 ml pumpar och blåa nålar. mvh
Jag var förbi ett apotek idag o tänkte beställa sprutor o kanyler. jag lämnade fram en lapp med namn och artikel nummer på produkterna o kvinnan som satt där bakom kolla lite på mig och fråga om jag hade recept. Då svarade jag henne att det inte krävs något recept och hon tyckte sig känna igen mig och att jag vart där tidigare men sa att jag inte vart på detta apotek tidigare. Okej svarade hon och sa att de beställer produkterna och att de troligtvis kommer in imorn.
Sen får jag ett samtal en timme senare och hon säger att det har en policy som gör att de bara säljer 10 pack och att jag bara får köpa sprutorna för de har inget krav att beställa kanylerna. Då frågade jag henne snällt vad det var för policy och hon svarare att de va "vår" policy därefter fråga jag vilka har den policy och jag får ett till svar att det är vår policy. Då fråga jag om det var hennes egna policy och då frågade hon bara vad jag ska sakerna till och jag svarade att jag inte behöver berätta det men att ja ska ha det till precisions limning. Då får jag ett snävt svar precis och jag frågade henne vad hon menade o får svaret jo det är så här att våran policy säger att vi inte har något krav att beställa in produkterna om man inte kan stödja att man behöver det för medicinsk bruk.
Då började jag tröttna på henne och frågade varför vi inte kunde tagit det här när jag var inne i butiken men det vart bara tyst. då hänvisade jag till den nya lagen och sa att det inte står någonstans om deras påhittade policy att man bara får beställa 10 pack sprutor men inga kanyler. Men försöker bara vrida sig ur den situation genom att säga att vi kan ju beställa 10pack sprutor till dig men då måste jag komma in igen och skriva på ett papper. Jag frågade om jag fick beställa kanylerna då också och hänvisar ytterligare en gång om deras policy och att det inte har krav att beställa in det. Jag frågade ytterligare en gång att varför kunde vi inte tagit det på plats och får bara svaret att hon var tvungen att ta reda på rätt information. jag frågade vart information om att man bara får beställa 10 pack sprutor vad den kommer ifrån men får inget svar då ber jag henne att ta reda på vart det kommer ifrån och att hon ringer upp mig sen.
Ska man försöka sig på ngt annat apotek i helgen eller blir det samma sak? Är i behov att få tag i verktyg ganska fort...