2013-03-07, 18:37
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarfan
knalla bara in på apoteken , TAG MED ARTIKEL NR OCH NAMN PÅ PRYLARNA, gick enkelt, dom som jobbar i apotek är inte bright första försöket så sade jag att jag skulle ha dem till mina ormar, och skulle ha pumpar och kanyler till detta, hon bläddrade och rotade i hennes stora låda och fick fram sånna nålar till insulinpennor efter 15min, hursomhelst lämna ja nummer och de skulle kolla om de fanns sedan ringa, ringde upp dagen efter och sade att ja var tvungen skaffa detta hos en vetrinär..

samma apotek 2-3 dagar senare gick ja in med artikelnr och namn på insulinarna, (dom med 1meter med 12mm lång nål av tjocklek om 0,4 milimeter) då var det inga problem! ja lämna bara fram lappen . "dessa skall jag ha" inga problem men det är ett litet apotek så blir beställningsvara..

tips säg inte vad du skall ha dom till säg bara vad du vill ha, själv så klädde ja mig i glasögon och mina arbetskläder man får ju se till att inte se så pundig ut då man står och skall beställa..... minns ej priset men under 200kr för 100st insulinare är inte dåligt!

Helt rätt, det gäller att vara förberedd så att man vet vad man ska ha.
Citera
2013-03-10, 08:56
Bannlyst
Jag tänkte ringa och förbeställa hammare och spik hos apoteket hjärtat.
Är det någon som haft framgångar på det sättet?

Tänkte ringa 0771 - 405 405 och be dom beställa varunr 211318 och 210678, gärna så många som möjligt av varje

Tror ni detta kan gå vägen?
Senast redigerad av biker81 2013-03-10 kl. 09:09.
Citera
2013-03-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biker81

Tänkte ringa 0771 - 405 405 och be dom beställa varunr 211318 och 210678, gärna så många som möjligt av varje

Du måste ha en "rimlig" anledning till att handla
Citera
2013-03-10, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avilation
Du måste ha en "rimlig" anledning till att handla

Det är till ett fotoprojekt såklart
Citera
2013-03-10, 15:24
Medlem
pundarfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biker81

tror ej på att det går vägen om du säger till konst eller dyligt, lagen kom ju till för att du skall kunna handla om du behöver dem för medicinskt bruk
Citera
2013-03-10, 19:53
Medlem
Men hur var det om man nämner att man skall injicera melanotan, det är lagligt att inneha med förbjudet att sälja? Om det är så så borde man kunna nämna det ? Rätta mig ni som vet, jag är osäker i frågan
Citera
2013-03-10, 20:20
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
tror ej på att det går vägen om du säger till konst eller dyligt, lagen kom ju till för att du skall kunna handla om du behöver dem för medicinskt bruk

Hur tänkte man då? Alla som använder det för medicinskt bruk har ju recept för det?
Citera
2013-03-10, 21:48
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:

Man behöver inte köpa dom för medicinskt bruk!
Citera
2013-03-11, 17:21
Medlem
purezones avatar
behöver fixa grön kanyl och 3 ml pumpar idag... Hur går man till väga för att det ska fungera att få köpa dem?

vart hittar man artikel nummer osv?

Evigt tacksam för snabba svar!

MVH
Senast redigerad av purezone 2013-03-11 kl. 17:29.
Citera
2013-03-11, 17:49
Medlem
pundarfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB_smoker
Man behöver inte köpa dom för medicinskt bruk!

jag tror inte att det du säger stämmer, Åldersgräns

"4 § Försäljning av sprutor eller kanyler till den som inte har fyllt 20 år får endast ske om köparen kan styrka att produkterna behövs för köparens eget eller familjemedlems medicinska bruk."

står i lagtexten "eget eller familjens medicinska bruk"
Citera
2013-03-11, 17:55
Medlem
doe0001s avatar
Citat:
jag tror inte att det du säger stämmer, Åldersgräns

"4 § Försäljning av sprutor eller kanyler till den som inte har fyllt 20 år får endast ske om köparen kan styrka att produkterna behövs för köparens eget eller familjemedlems medicinska bruk."

står i lagtexten "eget eller familjens medicinska bruk"

Hur ligger det till med läsförståelsen?
Citera
2013-03-11, 18:11
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purezone
behöver fixa grön kanyl och 3 ml pumpar idag... Hur går man till väga för att det ska fungera att få köpa dem?

vart hittar man artikel nummer osv?

Evigt tacksam för snabba svar!

MVH

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=239419

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=118591
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in