2014-11-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Japp det är bara o gå till nästa apotek o försöka. Men dom är riktigt svåra att få att gå med på att sälja pumpar o nålar.

Mvh

Okej, har en hel drös med apotek här i stan, får väl ta en heldag när jag åker runt och försöker.
Citera
2014-11-07, 12:02
Medlem
Hej!
fyllde i papper som jag skrev ner namn osv på+användningen=modelbygge m.m!
fått handla 3ggr under hela året o vid 1tilfälle endast 10nålar o vid de andra 2 gngrna 100kanyler/gng

sedan har det ej funnits i lager o de verkar aldrig ta hem heller på apotekena jag varit inklusive apoteket på sjukhuset i västerås(de visade t.o.m sin skärm att det va slut på kanyler o iregel dåligt med det i lager oxå)

Så hmm i västmanland verkar det lite si o sådär med inköpen på apoteken oavsett användnings området!

så håller mig t internet då man får antal o storlekarna man behöver o max ngn dags väntan(dock betydligt dyrare än 37kr/100 kanyler som jag betalat på apotekena i staden.men då det e dåligt med skiten i deras lager så skiter jag i kostnaden,men ser kanske annorlunda ut i större städer osv??

MVH+lycka till!
Citera
2014-11-07, 12:10
Medlem
"Det kan också finnas andra omständigheter, så som interna rutiner, som gör att man inte säljer sprutor eller kanyler till privatpersoner."
Saxat från: https://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Sprutor-och-kanyler/
En av dom stora anledningarna till att det är svårt att köpa på apoteken oavsett vad lagen säger.

Få apotek har sprutor och nålar i lager, det är i regel alltid en beställningsvara oavsett vilket apotek eller stad.
Citera
2014-11-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerobol5
Hej!
fyllde i papper som jag skrev ner namn osv på+användningen=modelbygge m.m!
fått handla 3ggr under hela året o vid 1tilfälle endast 10nålar o vid de andra 2 gngrna 100kanyler/gng

sedan har det ej funnits i lager o de verkar aldrig ta hem heller på apotekena jag varit inklusive apoteket på sjukhuset i västerås(de visade t.o.m sin skärm att det va slut på kanyler o iregel dåligt med det i lager oxå)

Så hmm i västmanland verkar det lite si o sådär med inköpen på apoteken oavsett användnings området!

så håller mig t internet då man får antal o storlekarna man behöver o max ngn dags väntan(dock betydligt dyrare än 37kr/100 kanyler som jag betalat på apotekena i staden.men då det e dåligt med skiten i deras lager så skiter jag i kostnaden,men ser kanske annorlunda ut i större städer osv??

MVH+lycka till!

Nu var det just Västerås det gällde!

Kollade lagersaldo och nålar verkar finnas (nu minns jag inte var det var, men stod 1-2st i lager på ett specifikt apotek på apoteket.se). Apoteket jag blev nekad på var vid Ica maxi på erikslund, där fick jag höra att de kunde beställa OM jag fick rätt, vilket jag inte fick.
Har ju små orterna runt omkring som tex. Surahammar och Hallstahammar, gissar på ett apotek per ort. Får se vad jag kommer fram till, återkommer med resultatet oavsett!
Citera
2014-11-07, 17:58
Medlem
Köpte ett 100 kanyler och 100 pumpar på apoteket hjärtat utan större problem. Dom frågade lite om användningsområden och sedan la dem en beställning
Citera
2014-11-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danit
Köpte ett 100 kanyler och 100 pumpar på apoteket hjärtat utan större problem. Dom frågade lite om användningsområden och sedan la dem en beställning

Okej, ska nog skriva ut texten i länkarna i början av tråden och ha med mig utifall dom försöker dryga sig.
Citera
2014-11-12, 13:14
Medlem
Slutar jobbet kl 15, då är det dags att ge sig ut för att testa stadens apotek!
Citera
2014-11-12, 16:36
Medlem
Beställt och klart på ett apotek hjärtat! Blivit tvärnekad på kronans och okunnighet satte käppar i hjulet när jag var på cura. På hjärtat fick jag fylla i en blankett. Fick lite hjärnsläpp och skrev att jag skulle injicera melanotan, hoppas inte det förstörde det hela. Hon i kassan var för övrigt av asiatiskt ursprung med dålig svenska.
Citera
2014-11-12, 18:46
Medlem
hehe smidigt att bo i Norge, jag beställde bara från apoteket här på internet och hämtade ut dem på posten.
Citera
2014-11-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradkramare
hehe smidigt att bo i Norge, jag beställde bara från apoteket här på internet och hämtade ut dem på posten.

Hur skiljer sig priserna mot Sverige? 117 sek för 100 pump och nål fick jag ge.
Citera
2014-11-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frulas
Hur skiljer sig priserna mot Sverige? 117 sek för 100 pump och nål fick jag ge.

156 kr för samma i Norge
Citera
2014-11-14, 09:58
Medlem
Fick sms idag att det gick minsann inte! Fick även ett telefonnummer jag ska ringa om jag har frågor om vilka regler som gäller, men det funkade inte ens. Antar att det beror på att jag nämnde melanotan... Får prova igen på ett annat apotek hjärtat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in