Klassas en person som alkoholist om personen i fråga endast är onykter eller redlös på helger, röda dagar osv och har så varit i ca 10 år? Ibland kan personen vara full även vardagar men det är inte lika ofta. Oftast kanske mer en öl eller två någon vardagskväll.
Personen i fråga kan vara så full att han ramlar inte kan ta hand om sig själv. glömmer bort vad som hänt under kvällen nekar till saker. Samt ljuger om krogen. Kan säga att han ska gå och handla när han i själva verket först går till krogen för att ta ett par öl blir sedan arg och sur när man kommer på honom att han ljugit. skyller alltid på andra eller har anledningar att få gå till närkrogen. "fotbollsmatcher, trav, hans vänner som ville att han skulle komma" osv.
Nä, nu känner jag mig tvungen att skriva igen.
Kände igen mig på inlägget tididgare. Det där med att ljuga p fyllan... Kan inte låta bli ;( gör jämnt det
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!