2013-06-20, 18:39
Medlem
Jag vet inte om jag räknas till den här kategorin: jag blev diagnostiserad med depression när jag var 17. Vid åldern 21-23 drack jag mycket på fester (1-2 ggr/vecka) och många gånger slutade det med att jag hade minnesluckor. När jag blev 26 diagnostiserades jag med bioplärt syndrom och jag dricker förvisso inte varje dag, har ett heltidsjobb som jag sköter mer än väl, men jag dricker dock 1 gång i veckan och det är blir nog mer än vad man bör dricka. Tror att det rör sig om ca 1,5 vinflaskor vilket ju är alldeles för mycket för en kväll. Jag dricker för att må bra en stund och för att glömma livet helt enkelt
2013-06-20, 22:00
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanast
Jag vet inte om jag räknas till den här kategorin: jag blev diagnostiserad med depression när jag var 17. Vid åldern 21-23 drack jag mycket på fester (1-2 ggr/vecka) och många gånger slutade det med att jag hade minnesluckor. När jag blev 26 diagnostiserades jag med bioplärt syndrom och jag dricker förvisso inte varje dag, har ett heltidsjobb som jag sköter mer än väl, men jag dricker dock 1 gång i veckan och det är blir nog mer än vad man bör dricka. Tror att det rör sig om ca 1,5 vinflaskor vilket ju är alldeles för mycket för en kväll. Jag dricker för att må bra en stund och för att glömma livet helt enkelt
Nope! du räknas inte till denna kategori
Men du kanske ligger i riskzonen. Du säger att du förvisso inte dricker varje dag. Och sen säger du att du dricker en gång i veckan. Är det fullständigt ärligt? Om du ljuger om det så är du definitivt en kandidat.
Ett av de beteenden som kännetecknar en alkoholist är nämligen att ljuga om sitt drickande. Man kan vara en storkonsument av alkohol utan att vara alkoholist. Det som avgör många gånger är de konsekvenser som alkoholen ger. För mig är det både sociala och ekonomiska. Jobbet har ännu inte lidit skada som tur är. Det är något annat man säger om alkoholister, det sista man ger upp är jobbet.
2013-09-23, 18:14
Medlem
http://www.svd.se/kultur/understreck...ten_189441.svd
2013-09-23, 19:24
Medlem
Accretions avatar
Jag anser mig inte ha ett alkoholproblem i den benämningen men jag dricker mycket alkohol för att vara en man i min ålder. Jag har alltid öl/vodka/ diverse andra alkoholsorter hemma och brukat ta 1-2 öl på vardagar (Om jag inte går ut på krogen då blir det upp emot en 10-15 öl + sprit). På helger så festar jag ju också såklart men de dagar jag inte gör det så tar jag kanske en 1-5 öl och sätter mig datorn, tv-spel och har det gött.

Jag är en student i 20-årsåldern så det blir ju rätt dyrt. Iaf några hundra i veckan, samt att jag röcker på det.
Har självklart uppehåll på 1-4 dagar ibland så det är ju inte konstant. Men mer än vad jag vill, har t ex 2 starka i mig just nu. En måndag.
2014-01-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summer2012
Tänkte vi kunde få våran egen tråd.. hittade ingen värdig vid sökning.

Hur mkt dricker du per dag, varför dricker du, hur länge har du druckit, och hur blir du när du blir full - SAMT hur hanterar du bakfyllan?

Jag dricker ca 6-7 starköl per dag, ofta är det ett par 10.2or inblandade där.
Jag blir alltså oftast väldigt full.

Jag dricker, numera, för jag är alkis och blivit beroende. Men jag började dricka för att bedöva olika psykiatriska problem, som jag nu söker hjälp för , samt jag ska börja ett 12 stegs program.

Jag har druckit av och till, men mest till, sedan 2005. Det har eskalerat sakta men säkert sedan ca 2009.

Jag blir ganska otrevlig när jag är full. Jag tycker inte om att vara med människor, jag hatar de flesta när jag är full. Jag gör ofta bort mig på internet forum (spelar dock ingen roll , då man är anonym - obs flashback är inte ett av dessa forum)

Jag får för mig massa konstigheter när jag är full.
Jag får för mig att gå ut och råna folk, våldta folk, misshandla folk, etc etc.
Lyckligtvis har jag aldrig kommit nära att faktiskt GÖRA detta - eller jo, nära har jag varit ett par gånger men ändå inte såpass när att jag faktiskt NÄSTAN gjort det - om det nu "makes any sense".

Dagen efter hatar jag mig själv för att jag haft dessa tankar, och undrar hur FAN det gick till att jag nästan rånade eller slog ner någon.
Tex har jag gömt mig i en park en natt, väntat på en kvinnlig cyklist för att slagit ner denne, och sedan tafsa på henne.
Har aldrig hänt men TANKEN har varit där... även ifall en kvinnlig cyklist cyklat förbi så har jag ändå bangat, m.a.o.

Som sagt, detta är bara fylletankar, och det skrämmer mig lite.

Jag har nu bestämt mig för att bli nykter och har sökt hjälp, och skall som sagt börja med ett program, och hoppas det kan hjälpa mig.

Hoppas inte en massa moralpoliser skriver massa OT i tråden - utan andra alkisar delar sina tankar kring deras alkoholism.

Hejrå!

innan drack jag varje dag dyngfull vajje natt

antabus rräddade mig

har nyckter i 1,5 år
Senast redigerad av skralavalle 2014-01-25 kl. 21:34.
2014-01-25, 21:33
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accretion
Jag anser mig inte ha ett alkoholproblem i den benämningen men jag dricker mycket alkohol för att vara en man i min ålder. Jag har alltid öl/vodka/ diverse andra alkoholsorter hemma och brukat ta 1-2 öl på vardagar (Om jag inte går ut på krogen då blir det upp emot en 10-15 öl + sprit). På helger så festar jag ju också såklart men de dagar jag inte gör det så tar jag kanske en 1-5 öl och sätter mig datorn, tv-spel och har det gött.

Jag är en student i 20-årsåldern så det blir ju rätt dyrt. Iaf några hundra i veckan, samt att jag röcker på det.
Har självklart uppehåll på 1-4 dagar ibland så det är ju inte konstant. Men mer än vad jag vill, har t ex 2 starka i mig just nu. En måndag.
Du lever i förnekelse grabben...
2014-01-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Du lever i förnekelse grabben...

har levt i förnekelse i många år nu Har jag varit Nyckter i 1,5år o ingen föörnekelse på 5 år
2014-01-27, 18:55
Medlem
rochsteins avatar
Jag har druckit 3 flaskor vin i en och en halv månad tills för en vecka sedan då jag fick ett krampanfall.
Nån mer som fått det? Kramp alltså. Hade krökat på rätt friskt innan också.
2014-01-27, 22:28
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
tryckt i mig en dryg kvarting mörk rom.... det är ju ändå min födelsedag, så det är mer legitimt än den kvarting rom jag drog igår det går bra nu
2014-01-29, 17:18
Medlem
substitutes avatar
några (4-6) arboga 10,2 får att gå upp i några minuter,
sen 6 pack 3,5 för att trappa ner till kvällen.
2014-04-15, 22:49
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summer2012
.
Hur har det gått för dig?

Tänkte väcka lite liv i tråden för att höra hur det går för er som skrivit i den.

För egen del är både sött och salt. Jag dricker fortfarande, men väldig sällan så att det får konsekvenser som ger mig ångest.
Jag har dock sedan jag skrev senast i tråden slarvat bort ganska mycket pengar under en kortare period. Det var under ca 1,5 månader som jag drack skadligt, och det fick stora ekonomiska konsekvenser.
Det bra som kom ut av det är att jag inte kan dricka nu utan att planera min ekonomi först.
Jag tror att det är ett av de bästa sätt att strypa alkoholintaget på. Ta bort möjligheten att köpa, så minskar såklart intaget.
2017-04-02, 21:11
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag ser mig själv som alkoholist.
Jag dricker nästan varenda dag och det har jag gjort i minst 2 månader.
Jag köper 2,8or eftersom jag bara är 18 plus att det är billigt.
Men jag vill helst dricka 7procentarna som dem flesta alkoholisterna gör.

Jag samlar pant för att få pengar eftersom min mamma ger mig knappt pengar pågrundav att jag dricker för mycket.
Jag blev "Fast" vid alkohol redan när jag var 16.
Det var då jag började dricka.
Jag brukar låta bakfyllan försvinna.
Ensålänge har jag inte tagit någon återställare.
Jag drack lite av en öl natten till tisdagen när jag var bakfull men jag fick ont i magen då.
Så nu har jag berättat det mesta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in