2005-05-15, 08:59
Bannlyst
Nordman?
Är det den där gruppen som dyker upp i senaste Iprenreklamen?
"bla bla bla bla bla bla muskelvärk och ledvärk du lindrar!"

Nae.
Det där var fjams.
Här är dock sanningen.
Om du gillar nordman så är du mindre vetande.
Du är en idiot.
Vissa skulle gå så långt som att kalla dig begåvningshandikappad men jag vill inte göra det. Dum är du dock. Du vet inte ett skit om musik. Du borde inte lyssna på musik över huvud taget. Nordman är skräp. Det är musik framkräkt av talanglösa människor för en publik där "ÖSIGHET" är det viktiga, inte uttrycksformatet via vilket oväsendet levereras.
Folk som gillar Nordman kan ofta höras skrika "WÖÖÖÖHHH!" eller "WE WILL WE WILL ROCK YOU!" på idrottsarenor. De är idioter.
Han som i filmen Deliverance (Sista färden) våldtar tjockisen och säger "squeal boy, squeal like a hoooog!" gillar Nordman. Han tycker att Vandraren är jättebra.
Citera
2005-05-15, 09:40
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Folk som har lyssnat på skivan (och med lyssnar menar jag flera gånger) inser att skivan är ett mästerverk både vad gäller musik, texter och allt det andra. Om det är några som säger att plattan suger så tillhör dessa personer garanterat inga som lyssnat på skivan - snarare sådana som hatar Nordmans musik.

Håkan Hellström?? Jämnare nivå? Säg att du skojar..? Karln är ju helt urusel! Måste vara Sveriges mest överskattade artist.

Nej jag gillar Nordman men man måste ändå få vara kritisk? man kan inte säga att allt en lirare gör är bra, jag tycker personligen detta var en av hans sämre plattor? Ingen som håller med om att de äldre var bättre?

Ja Håkan Helstöld suger men han håller ändå en jämnare nivå om man ska dömma av resten av Sveriges befolknings handlande.
Citera
2005-05-15, 11:13
Medlem
Nordman_88s avatar
Ja, Nordman är sannerligen ett band som väcker känslor.

Många är ju kritiska till nya plattan, men personligen så växer den bara för mig. Visst är folkmusiken nedtonad och texterna var mer sagolika förr. Men idag handlar de om något större - att Håkan Hemlin fick tillbaka sitt liv igen.

Visst, det kan låta en aning tjatigt, men lyssna på denna vackra rad ur nya "Vila hos dig":
"Sanna var dom vänner, dom som synade min lögn och lämnade mig att inse själv..."

Det är ju inte Håkan som skrivit detta, men iaf Mats som denna rad handlar om. Magstarkt! Men den bästa låten på hela plattan måste vara "Ge mig tid". Underbar text och sång (Anna "Runaway" Sahlin körar bla).

Och så är ju Micke Marin och Roger Tallroth med och spelar sina instrument som i svunna tider....

Har förresten framfört förslaget om en live-dvd efter sommarens konserter till Mats Wester. Hoppas att det blir något sådant. Eller vad tycker ni??

Någon som vet om det både blir klassiska och nya låtar under konserterna i sommar??
Citera
2005-05-15, 11:27
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Ödet var min väg --> skitdålig

Nordman_88 = Nordman_Heil Hitler ??
Citera
2005-05-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare
Varför kan du inte bara respektera att folk har olika smak, måste du hålla på och håna folk på grund av deras musiksmak? För övrigt undrar jag vad det är med Nordman som gör att deras kritiker reagerar så starkt... Om man säger att man gillar nåt annat band som nån inte gillar så nöjer han sig oftast med att säga "Nja, det är väl inte riktigt min smak...", men säger man att man gillar Nordman till nån som inte gillar dom får man oftast nånting i stil med "Skämtar du eller?" till svar... Undrar vad det beror på...

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2005-05-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
Ödet var min väg --> skitdålig

Nordman_88 = Nordman_Heil Hitler ??

Vad gör du då i denna tråden om du nu tycker att Nordman är så dålig?
Citera
2005-05-15, 11:34
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Vad gör du då själv i denna tråden om du nu tycker att Nordman är så bra?
Citera
2005-05-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
Vad gör du då själv i denna tråden om du nu tycker att Nordman är så bra?

Snacka om att inte ha någonting att komma med...
Eftersom tråden är till för oss som gillar Nordman och jag själv tillhör dom så är det ju VÄLDIGT KONSTIGT att jag är i denna tråden.
Citera
2005-05-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Nej jag gillar Nordman men man måste ändå få vara kritisk? man kan inte säga att allt en lirare gör är bra, jag tycker personligen detta var en av hans sämre plattor? Ingen som håller med om att de äldre var bättre?

Ja Håkan Helstöld suger men han håller ändå en jämnare nivå om man ska dömma av resten av Sveriges befolknings handlande.

Självklart får man tycka att den ena plattan är bättre än den andra osv.
Jag menade bara på att jag tror inte ett ögonblick på din teori om att "kompisar har hört genom kompisar att plattan inte skulle vara bra".

För det första så är det ju inte så många som har köpt plattan och med tanke på detta så kan knappast ett sådant rykte uppstå och sprida sig över hela landet.

För det andra så tycker de allra flesta som har köpt plattan - förutom du och några till - att plattan är jättebra. Vilket gör att dina teorier om att skivan skulle ha fått "dåliga rekommendationer mellan kompisar" knappast stämmer.
Citera
2005-05-15, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare
Varför kan du inte bara respektera att folk har olika smak, måste du hålla på och håna folk på grund av deras musiksmak? För övrigt undrar jag vad det är med Nordman som gör att deras kritiker reagerar så starkt... Om man säger att man gillar nåt annat band som nån inte gillar så nöjer han sig oftast med att säga "Nja, det är väl inte riktigt min smak...", men säger man att man gillar Nordman till nån som inte gillar dom får man oftast nånting i stil med "Skämtar du eller?" till svar... Undrar vad det beror på...

Jag har inga problem med folk som gillar Nordman, men när man börjar yalla om att de har gjort Sveriges bästa debutalbum så är man ute på tunn is. Det är som att säga att Ashley Simpson har gjort världens bästa låt... jag har inga problem med att du gillar det, vill du lyssna på musik som suger getpung så ska du få göra det, men när du säger att det är bättre än saker som faktiskt är lysande så vet jag inte om man ska skratta eller gråta. Fast det brukar bli så att jag först skrattar åt dig, sen gråter över idiotin bland människor.

Att folk säger "skämtar du?" beror oftast på att ingen säger Nordman och är seriös. Nordman är skit, och tas därför sällan på allvar som band.

Om någon jag kände skulle börja argumentera för att Nordman gjort Sveriges debutplatta skulle jag börja skratta, för så dålig smak kan väl ingen ha på riktigt. Men uppenbarligen har jag fel. Det finns människor med så dålig smak.
Citera
2005-05-15, 12:10
Bannlyst
Citat:
Snarare du själv som vandrat vilse bland dina felaktiga åsikter...Tönt!

Nordman är kassa. Inse... SUG!
Citera
2005-05-15, 12:11
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Citat:
Snacka om att inte ha någonting att komma med...
Eftersom tråden är till för oss som gillar Nordman och jag själv tillhör dom så är det ju VÄLDIGT KONSTIGT att jag är i denna tråden.
Jasså, vem har bestämt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in