2005-06-11, 13:58
Medlem
Nordman_88s avatar
Vet inte varför Ginza får in senaste singeln den 22:a juni (CDON har sålt den ett tag) men produktbilden går att hitta på Ginza (sök på Nordman):

www.ginza.se
Citera
2005-06-11, 20:58
Medlem
Bra framträdande på Sommarkrysset, synd dock bara på de förfärliga fiolarrangemangen som de la in. Kan omöjligt varit Mats idé.

Sen undrar jag varför de gjorde Gå och Fiska? Tyckte det kändes som en ironisk kul grej bara, ska kanske maila Mats och fråga varför.
Citera
2005-06-12, 15:52
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Bra framträdande på Sommarkrysset, synd dock bara på de förfärliga fiolarrangemangen som de la in. Kan omöjligt varit Mats idé.

Sen undrar jag varför de gjorde Gå och Fiska? Tyckte det kändes som en ironisk kul grej bara, ska kanske maila Mats och fråga varför.

Nej, typ kören tog ju över låten kändes det som. Troligen tyckte väl Håkan att "Gå och fiska" passade bra kanske... Han tycker ju om att fiska på fritiden!
Citera
2005-06-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Nej, typ kören tog ju över låten kändes det som. Troligen tyckte väl Håkan att "Gå och fiska" passade bra kanske... Han tycker ju om att fiska på fritiden!

Anledningen till att de körde "Gå och fiska" var ju att det verkar vara någon sorts regel att alla artister som medverkar i "Sommarkrysset" tydligen ska framföra 1 egen låt + 1 coverlåt. Att de valde just "Gå och fiska" beror ju på just det som ovanstående skribent skriver.

Synd bara att de där förfärliga trumpeterna var med i "Gå och fiska"... Mats nyckelharpa hördes ju inte(!)...hade räckt med nyckelharpan och Håkans röst...

...Ska väl också tillägga att de där förfärliga Håkan Hellström-trumpeterna knappast var Mats idé - snarare nått snille på Sveriges Television...
Citera
2005-06-13, 18:59
Medlem
Nordman_88s avatar
Alla bör komma till Västerås den 16:e då Nordman spelar på Mälarscenen under Vattendraget!!
Citera
2005-06-13, 22:09
Medlem
Hemlin-Bonus!

Följande länk leder till en artikel i Aftonbladet den 13 juni 2005: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,658935,00.html

Och Gefle Dagblad:
http://www.gd.se/Article.jsp?article=56974

Blir uppenbarligen en ny singel att lägga till samlingen!
Citera
2005-06-14, 12:47
Medlem
Nordman_88s avatar
Känns ändå lite märkligt att Håkan satsar på det där miniprojektet med mr Gordin, när han borde lägga all kraft på Nordman i dagsläget...
Citera
2005-06-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Känns ändå lite märkligt att Håkan satsar på det där miniprojektet med mr Gordin, när han borde lägga all kraft på Nordman i dagsläget...

Jo, den tanken har också slagit mig.
Citera
2005-06-14, 14:50
Medlem
MADs avatar
Störde mig ännu mer på det otroligt dåliga körarret i refrängerna.
Extremt dåligt arrat överlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale

Citera
2005-06-14, 15:14
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Störde mig ännu mer på det otroligt dåliga körarret i refrängerna.

Ja, man glömde ju helt bort Mats nyckelharpa, och tyvärr även en del av Håkans speciella röst...
Citera
2005-06-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Jo, den tanken har också slagit mig.

Det enda jag kom att tänka på när jag läste det där meningsutbytet var väl "Men ÄH". Det är faktiskt inte 1994 längre.
Citera
2005-06-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD

Japp, men vem låg bakom tror du? Mats Wester är ju ett musikaliskt geni så det kan ju inte varit han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in