Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88
Tråkigt att skivbolaget inte vågar satsa fullt ut på Nordman och göra mer tv-reklam osv. Potentiella skivköpare funderar nog så här:
"De var ju ganska bra förr, jag kan ju kolla in recensionen av nya albumet" eller nåt i den stilen...
Tråkigt då bara att Aftonbladet sågat skivan så hårt. Nordman "Anno 2005" innehåller ju en hel del kvalitativa låtar. Mina favoriter är: "Ödet var min väg", "Allt eller ingenting" underbara "Ge mig tid" och lugna "Se horisonten".
Tycker personligen inte att Håkans hesa röst är så värst mycket nedtonad mot förr som somliga påstått.
Synd bara att många går miste om mästerverket...

"En hel del kvalitativa låtar"...? HELA PLATTAN är ju ett enda stort mästerverk - och då menar jag ALLA låtarna på skivan! Den håller precis lika hög klass som de tidigare skivorna.
Att Nordman skulle få usla recensioner - var däremot helt väntat. Recensenterna har aldrig gillat - och kommer aldrig att gilla Nordman.
Och i det fall som det finns någon recensent som har den goda smaken att gilla Nordman så kommer han ändå att såga dem - eftersom det helt uppenbarligen finns oskrivna lagar i tidningsbranschen om vilka artister som ska hyllas - och vilka som ska sågas. Går någon recensent emot de andra så anses han inte "inne".
Jag tror dock inte att folk tar åt sig så mycket av vilseledande recensioner - jag tror snarare att det beror på följande:
*För lite marknadsföring från skivbolagets sida (precis som du också nämde)
*Första skivan på 8 år - Folks minne är uppenbarligen kort (som jag skrev i ett tidigare inlägg) Alla dom som älskade Nordmans tidiga plattor tycks helt ha tappat bort Nordmans musik under åren de varit borta. Man kan verkligen fråga sig VARFÖR?? Nya skivan håller ju onekligen samma höga klass som de tidigare albumen.
*Folks usla smak
Jag håller verkligen med om att det är väldigt synd - ja rent av tragiskt - att inte skivan når ut till fler människor. Att inte fler personer får den stora förmånen att ta del av denna helt lysande platta. Vidare så är det också oerhört synd om gruppen Nordman som inte når ut till fler lyssnare.