2005-05-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Varför är det en motsägelse. Jag vädrar mina åsikter, och då provocerar jag dig. Two-in-one lixom, ungefär som schampoo och balsam, fast bättre.

Som jag tidigare sagt är jag äldre än så. Det är dock roligt att du inte vill säga hur gammal du är. Du ska dock ha credd för att du inte ljuger och slänger på ett par år på din ålder och säger att du är typ 16 för att verka cool.

Om du hade varit någorlunda läskunnig så hade du insett att du öppet hånar dom som inte gillar Nordman. Det är en väldans skillnad på att vädra sina åsikter och att öppet håna folk. Jag har dock inga förhoppningar om att du kommer att inse detta.

Vad gäller åldrar så ser jag ingen anledning till varför jag ska redovisa det för dig eftersom det är du själv som agerar på ett mycket omoget sätt. Jag hoppas för din egen skull att du inte är 18 år som du påstår. Är du däremot, som jag tror, runt 12 år så kan jag däremot förstå att du agerar som du gör.
Citera
2005-05-16, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KebabKungen
Om du hade varit någorlunda läskunnig och hade någon form av logiskt tänkande i dig så hade du vid detta laget insett att jag visst accepterar andra som inte gillar Nordman. Du och de andra är dock inte här inne för att utbyta några åsikter - utan enbart för att provocera, vilket är fruktansvärt omoget. Det är dessutom skillnad på att framhäva sina egna åsikter mot att öppet håna andra för att de gillar en artist som dom själv inte gillar.

Att du sedan iklär dig rollen som Bror Duktig och försvarar dessa småglin gör ditt inlägg bara ännu mer patetiskt. Väx upp och bete dig inte som en liten snorvalp.

Vi hånar ju ingen, jag hånar ju norman!!! och det tyckte du ju var ok! eller??

goa söta kebabkungen!!!

skall nog ta o ladda hem normans album så du blir nöjd!!

Sa du att det var ett mästerverk?? skit tycker jag!!
Citera
2005-05-16, 12:56
Medlem
Nordman_88s avatar
Citat:
Sen när blev försäljning likamed bra musik? Således hävdar du att exempelvis Green Day, eller varför inte Amy Diamond är den bästa musiken som görs just nu, eftersom det är de som säljer bäst?

Tror inte att man skulle köpa ett album för 150-200 spänn om det är kasst.

Tydligen var Nordman Sveriges största och då bästa band för 10 år sedan, och ni får acceptera majoritetens omdöme.
Citera
2005-05-16, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88

Tydligen var Nordman Sveriges största och då bästa band för 10 år sedan, och ni får acceptera majoritetens omdöme.

hm sveriges bästa, har jag missat nått!!
Citera
2005-05-16, 20:05
Bannlyst
Citat:
Om du hade varit någorlunda läskunnig så hade du insett att du öppet hånar dom som inte gillar Nordman. Det är en väldans skillnad på att vädra sina åsikter och att öppet håna folk. Jag har dock inga förhoppningar om att du kommer att inse detta.

Vad gäller åldrar så ser jag ingen anledning till varför jag ska redovisa det för dig eftersom det är du själv som agerar på ett mycket omoget sätt. Jag hoppas för din egen skull att du inte är 18 år som du påstår. Är du däremot, som jag tror, runt 12 år så kan jag däremot förstå att du agerar som du gör.

Jag börjar gilla dig falafel, men och andra sidan har jag alltid varit svag för trångsynta idioter... Det jag tolkar som bitsk kritik som du har möjlighet att bemöta sopar du bara undan och går istället mot sättet jag skriver. Typiskt för den som är på väg att förlora.

Du är ordförande i elevrådet på din mellanstadieskola va?

Angående att du betivlar min ålder har jag scannat in och lagt upp mitt pass, och hoppas därmed att du ser dig överbevisad.

njurpajs pass
Citera
2005-05-16, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman_88

Så du ser ingen skillnad mellan kommersiell musik och bra musik? Så du menar på fullaste allvar att exempelvis Backstreet Boys är bra? Din musiksmak skjuter ju i höjden får jag lov att säga. Vad tycker du om NSync, Five och Britney Spears då? Fast de är klart, de kanske inte är tillräckligt tuffa för dig?

Så är det ju med Nordman, de vill bara kränga plattor till snoriga 14åringar med torshammare runt halsen, inte göra nått större.
Citera
2005-05-16, 20:55
Medlem
Citat:
Jag börjar gilla dig falafel, men och andra sidan har jag alltid varit svag för trångsynta idioter... Det jag tolkar som bitsk kritik som du har möjlighet att bemöta sopar du bara undan och går istället mot sättet jag skriver. Typiskt för den som är på väg att förlora.

Du är ordförande i elevrådet på din mellanstadieskola va?

Angående att du betivlar min ålder har jag scannat in och lagt upp mitt pass, och hoppas därmed att du ser dig överbevisad.

njurpajs pass

Vad yrar du om? "Sopar undan"?
Hinner tyvärr inte svara på all smörja som du plitar ner så du får ha överseende med att jag inte svarar på allt. Dessutom tycks du inte ens förstå hälften av det jag skriver så då ägnar jag hellre min tid åt annat än att bemöta massa skitsnack.

"På väg att förlora"?
Känns meningslöst att diskutera med någon som inte kan hålla en nivå högre än dagisnivå - sedan kan du få fantisera om vinnare-förlorare hur mycket du vill.

Angående bilden din så såg jag den redan häromdagen. Snygg hatt förresten!
Citera
2005-05-16, 21:23
Bannlyst
Citat:
Vad yrar du om? "Sopar undan"?
Hinner tyvärr inte svara på all smörja som du plitar ner så du får ha överseende med att jag inte svarar på allt. Dessutom tycks du inte ens förstå hälften av det jag skriver så då ägnar jag hellre min tid åt annat än att bemöta massa skitsnack.

"På väg att förlora"?
Känns meningslöst att diskutera med någon som inte kan hålla en nivå högre än dagisnivå - sedan kan du få fantisera om vinnare-förlorare hur mycket du vill.

Angående bilden din så såg jag den redan häromdagen. Snygg hatt förresten!

Haha, ta lite tid då, du hänger ju ändå bara i den här tråden.

Jag läser vad du skriver. Du skriver att jag inte har nån rätt att hänga här i tråden, eftersom jag inte tokdyrar Nordman. Ungefär så nyanserat är det.

Haha, du är rätt roligt ibland. Självdistansen i topp.
Citera
2005-05-16, 21:37
Medlem
Pellenezs avatar
Inte ofta jag behöver skriva så i snälla fina musikforumet, men:

Tagg ner lite. Det är ok att tycka olika och såväl de som gillar som inte gillar Nordman har rätt att skriva i tråden. Ingen viller dock på att ni kallar varandra tönt och liknande. Så skärpning, tack!

/Moderator
Citera
2005-05-16, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Inte ofta jag behöver skriva så i snälla fina musikforumet, men:

Tagg ner lite. Det är ok att tycka olika och såväl de som gillar som inte gillar Nordman har rätt att skriva i tråden. Ingen viller dock på att ni kallar varandra tönt och liknande. Så skärpning, tack!

/Moderator

Förlåt... men du som verkar vara lika mycket musikfacist som jag måste ju förstå att någon måste reagera när man pratar om att Nordman gjort Sveriges bästa debutplatta.
Citera
2005-05-16, 22:24
Medlem
Citat:
Haha, ta lite tid då, du hänger ju ändå bara i den här tråden.

Jag läser vad du skriver. Du skriver att jag inte har nån rätt att hänga här i tråden, eftersom jag inte tokdyrar Nordman. Ungefär så nyanserat är det.

Haha, du är rätt roligt ibland. Självdistansen i topp.

Tro det eller ej - men jag gör faktiskt annat än att surfa här på FB.

Om du hade läst lite nogrannare så hade du (kanske) upptäckt att jag skrivit ungefär i stil med "Att det är en väldans skillnad på att vädra sina åsikter - mot att idiotförklara andra för att de gillar ett visst band/artist som man själv inte gillar."
MEN, eftersom du varken kan eller vill inse skillnaden så känns det väldigt meningslöst att diskutera saken mer med dig.

Hur man kan finna något nöje i att hålla på som du gör i denna tråden är en stor gåta. Jag själv skulle aldrig orka hålla på och skriva en massa inlägg i en tråd som handlar om en artist som jag avskyr. Men uppenbarligen så gillar du att hålla på så som du gör. Från början var vi några här som gillade Nordman och skrev om saker som handlade om gruppen. Tyvärr så kunde du och några till inte respektera att man kan gilla Nordman - utan måste till varje pris hålla på och skriva en massa dynga om Nordman och om oss som gillar Nordman -enbart för att förstöra och provocera.
Återigen; jag respekterar att du inte gillar Nordman - respektera då oss som faktiskt gillar dom.
Skriver ovanstående rader utan någon större förhoppning om att du ska inse vad jag menar.
Citera
2005-05-16, 22:40
Bannlyst
Citat:
Tro det eller ej - men jag gör faktiskt annat än att surfa här på FB.

Om du hade läst lite nogrannare så hade du (kanske) upptäckt att jag skrivit ungefär i stil med "Att det är en väldans skillnad på att vädra sina åsikter - mot att idiotförklara andra för att de gillar ett visst band/artist som man själv inte gillar."
MEN, eftersom du varken kan eller vill inse skillnaden så känns det väldigt meningslöst att diskutera saken mer med dig.

Hur man kan finna något nöje i att hålla på som du gör i denna tråden är en stor gåta. Jag själv skulle aldrig orka hålla på och skriva en massa inlägg i en tråd som handlar om en artist som jag avskyr. Men uppenbarligen så gillar du att hålla på så som du gör. Från början var vi några här som gillade Nordman och skrev om saker som handlade om gruppen. Tyvärr så kunde du och några till inte respektera att man kan gilla Nordman - utan måste till varje pris hålla på och skriva en massa dynga om Nordman och om oss som gillar Nordman -enbart för att förstöra och provocera.
Återigen; jag respekterar att du inte gillar Nordman - respektera då oss som faktiskt gillar dom.
Skriver ovanstående rader utan någon större förhoppning om att du ska inse vad jag menar.

Yada yada. Herre min skapare att det finns människor som du. På riktigt. Men oroa dig inte, det växer bort i puberteten. Med anledning av Pellenez inlägg, och att vi nu är så OTman kan bli, så släpper jag det här. Men jag hoppas vi ses någon gång, utanför Nordmantråden. Väl möt, å du store kebab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in