2012-11-18, 22:58
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
De yngre 18-25 som är nationellt sinnade tycker jag i första hand bör följa modet för att inte sticka ut förmycket med fula White Trash kläder som pösiga munktröjor, Stora fula tryck på t-shirts, slitna jeans eller såna där negerkepsar som Heladaginiskogen skrev

De äldre 25+ bör där i mot oavsett klass försöka klä sig ganska propert och elegant offentligt dock inte bögigt för att på så vis utstråla känsla för stil och klass samt ge uttryck för att vara en bildad person. Så här på rakarm tycker jag att en schyst kavaj, enfärgade, rutiga eller randiga skjortor, chinos eller jeans och eventuellt hat skulle ge ett ganska bra intryck.

Det var då ett jävla tjat om white trash om man går runt i adidasbyxor, keps och tröja med luva. Ja, här där jag bor går dom flesta klädda sådär om man ska till typ affären och handla, gå ut med hunden eller nåt sånt. Och då snackar vi folk mellan 15-65 år typ.

Och när fan blev kepsar negerkepsar ??
Citera
2012-11-18, 23:15
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det var då ett jävla tjat om white trash om man går runt i adidasbyxor, keps och tröja med luva. Ja, här där jag bor går dom flesta klädda sådär om man ska till typ affären och handla, gå ut med hunden eller nåt sånt. Och då snackar vi folk mellan 15-65 år typ.
Man blir kanske inte automatiskt "white trash" för att man bär sunkkläder i det offentliga livet, däremot är det absolut ett WT-attribut. Alla som dricker alkohol är inte alkoholister men alla alkoholister dricker alkohol liksom alla som går runt i sunkkläder inte är white trash men allt white trash går runt i sunkkläder.

Citat:
Och när fan blev kepsar negerkepsar ??
Har du problem med läsförståelsen eller? Han skrev ju ordagrant "negerkepsar" för att förmodligen beskriva sk. "New Era" annars hade han väl bara skrivit "kepsar". Keps är visserligen ett motbjudande plagg som bör undvikas i allmänhet också.
Citera
2012-11-18, 23:33
Medlem
Kvillebacken1s avatar
New era ??

Negerkepsar ??

Va fan snackar du om ?

Kepsar har vita människor haft sen dom uppfanns. Det har fan inget med negrer i USA att göra (även om dom bär det).
Citera
2012-11-18, 23:58
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
New era ??

Negerkepsar ??

Va fan snackar du om ?

Kepsar har vita människor haft sen dom uppfanns. Det har fan inget med negrer i USA att göra (även om dom bär det).
Men hur trög är du!? New Era-kepsar som den jag länkade brukar förknippas med hiphop som i sin tur domineras utav negrer, därför kan New Era beskrivas som "negerkeps". Du ger verkligen ett intryck av att tillhöra WT-lodisarna som diskuterats i tråden men ditt försvarande av luffarstilen som ingen vettig människa skulle anse vara snygg eller ens okej att bära när man rör sig bland folk och nu också din imbecilla trögtänkthet.
Citera
2012-11-19, 00:21
Medlem
Helt klart så vore det bättre om nationalister gick klädda i kläder som Magnet83 länkar till. Förstår inte varför "bondlurksstilen" med hoodtröja och keps är så populär bland många. En annan sak jag inte heller förstår är många nationalisters aversion mot hår på huvudet. Det vore fräschare om ni som har hår sparar lite på skallen och fixar till nån frisyr av det istället.
Citera
2012-11-19, 00:46
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ryaban.
Helt klart så vore det bättre om nationalister gick klädda i kläder som Magnet83 länkar till. Förstår inte varför "bondlurksstilen" med hoodtröja och keps är så populär bland många. En annan sak jag inte heller förstår är många nationalisters aversion mot hår på huvudet. Det vore fräschare om ni som har hår sparar lite på skallen och fixar till nån frisyr av det istället.

Svenska nassar har en religiös attraktion till nationell subkultur.

Det ska vara oljad skalle, huvtröja och tatueringar på underarmarna. Den oljade skallen är naturligtvis obligatorisk. Det är viktigt att förkroppsliga den långt gångna skinheadkulturen.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2012-11-19 kl. 00:51.
Citera
2012-11-19, 13:11
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Svenska nassar har en religiös attraktion till nationell subkultur.

Det ska vara oljad skalle, huvtröja och tatueringar på underarmarna. Den oljade skallen är naturligtvis obligatorisk. Det är viktigt att förkroppsliga den långt gångna skinheadkulturen.
Trams. Så var det kanske på 1990-talet men inte nu längre. Men det kan ju hända att det är bra att ni gnäller en massa på Internet, för på slutet har jag sett flera som tidigare kört med rakad skalle (men inte varit skinnskallar) börjat spara ut lite hår igen.
Citera
2012-11-19, 15:59
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Nej jag tycker inte att någon särskild klädkod är nödvändig. Jag hoppas att nationalister är vettiga nog att klä sig anständigt. Straybullets klädtips såg ju bra ut. Men visst om man går i demonstrationståg eller liknande gemensamma partiaktiviteter kan det kanske vara bra av olika skäl att alla bär samma vindjackor eller så men i det civila känns det mest som pubertalt identitetssökande. Typ emo kids eller liknande som bara vill tillhöra något.
Citera
2012-11-19, 19:15
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Vad hände med Right Wing Resistans ? Dom körde ju med camo-kläder.
Citera
2012-11-19, 21:04
Medlem
Citat:
Vad hände med Right Wing Resistans ? Dom körde ju med camo-kläder.

Det som hände var väl att de blev hånade som fan just för att de såg ut som de gjorde och verkade helt körda i huvudet rent allmänt. Vad tycker du själv, såg de ut som några du skulle alliera dig med?
Citera
2012-11-20, 09:46
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Jag instämmer, oavsett hur man ser på saken är utseende ganska viktigt då det yttre speglar det inre och sänder ut signaler till folk. Det är förstås inte elementärt att bära skräddarsydda italienska kostymer men gängse klädsel i nationella rörelsen behöver ses över och ändras på. Vilka tycker ni genom deras klädstil mest ger intryck av trasproletärer och losers, de här:
Eller de här:
Första spoilern var lysande, det borde rörelsen försöka satsa på. Ordning och reda, utan att se ut som politiker på höga hästar. Normal klädsel med ett litet plus i kanten.
Citera
2012-11-20, 11:09
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Ordning och reda, utan att se ut som politiker på höga hästar. Normal klädsel med ett litet plus i kanten.

Här får jag ta och skriva under! Det är så jag klär mig. Normalt, diskret med ett litet plus i kanten. Jag skulle tro, att folk som ser mig tänker "Han är säkert inte nationalist utan bara en helt vanlig average Joe utan politiska åsikter.", men ack så fel de har. Om de bara visste vad jag tycker om saker och ting!

Jag gillar tanken på att man aldrig riktigt kan veta vem som är nationalist eller ej. Det kan vara din trevliga gubbjävel till granne med sin lilla hund, eller varför inte den söta tjejen i kassan på den lokala ICA-affären? Dessa personer ser kanske inte mycket ut för världen, men fan vet vilket negerhat som ligger och kokar under ytan.

Det är inte utan att man får lite Fight Club vibbar faktiskt, haha, hur löjligt det än låter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in