2012-12-11, 21:07
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Gustf
Folk som sedan barnsben har indoktrinerats att tro att livet går ut på heltidsarbete åt en arbetsgivare har generellt inte fantasi eller initiativkraft nog att sysselsätta sig själv utan ett jobb. Finns förmodligen forskning på det också.

Det kan mycket väl stämma. Fast det spelar ju ingen roll. Det är ju det bästa alternativet vi har.
Citera
2012-12-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyckee
Det kan mycket väl stämma. Fast det spelar ju ingen roll. Det är ju det bästa alternativet vi har.
Tja kanske. Att alla blir någon form av egenföretagare är ju ett annat alternativ, mer eller mindre som det var förr i tiden i bondesamhället när de flesta var självhushållande. Dock är det möjligt att ett sånt system skulle vara sämre i dagsläget, kanske skulle vara svårt att behålla den välfärd som dagens långtgående industriella stordriftsfördelar och effektiviseringar möjliggjort.

Dock tror jag att många skulle känna mer mening, glädje och stimulans av ett sådant system. Jag tror att färre människor skulle känna att livet går dem förbi.
Senast redigerad av Cal-Gustf 2012-12-24 kl. 20:23.
Citera
2013-02-20, 19:14
Bannlyst
jovisst gör jag det hela mitt liv är ett skämt. men det är ju det meningen med livet är. meningen med livet är att varje dag är densamma som en repititiv ond cirkel. det finns bara en färg i universum och den är svart.
Citera
2013-02-20, 23:34
Medlem
Ni som är extremt trötta på måndag-fredag 07.00-16.00 varenda dag om året bortsett från semester/ledighet. Jag har en fråga till er- skulle ni kunna tänka er att jobba 11 dagar i sträck, sedan vara lediga i 9 dagar, för samma lön?
Citera
2013-12-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 04052537
Ni som är extremt trötta på måndag-fredag 07.00-16.00 varenda dag om året bortsett från semester/ledighet. Jag har en fråga till er- skulle ni kunna tänka er att jobba 11 dagar i sträck, sedan vara lediga i 9 dagar, för samma lön?
Ja. Hurså?
Citera
2013-12-04, 16:57
Medlem
lousys avatar
Nej, jag älskar mitt jobb så det känns inte som livet "går förbi".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in