Citat:
Håller med. Jag arbetar heltid och får då FAN inte ihop mitt liv som jag vill trots att jag inte har några barn. Min patetiska vecka är Jobba Äta Sova * 5 och sedan två korta dagars ledigt varav söndagen präglas av ångest inför ännu en arbetsvecka, av tusentals, som ligger framför mig.
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Jag arbetar inte sedan många år tillbaka på grund av att jag fick möjligheten att kliva av med fortsatt bra inkomst och dessutom har ärvt pengar. Jag kan idag inte förstå hur arbetande människor får ihop sin vardag eller ens fritid och hur folk orkar göra mer än att sköta sitt arbete.
Det är inget liv.
Det är inget liv.
Jag har TUSEN fritidsintressen som jag nu inte hinner förkovra mig i på grund av mitt jobb, och jag kommer bli gammal och dö utan att ha hunnit med en tiondel av dem... på grund av mitt jobb som slukar både all min tid och energi.
Jag känner ett ENORMT FÖRAKT för alla er som på fullt allvar hävdar att "jag skulle inte ha nåt att göra om jag var arbetslös, jag skulle klättra på väggarna etc.". Era liv måste vara enormt tomma. Ni är döda inombords.
Citat:
Jag med. Även fast jag än så länge är en av dem.
...Tycker faktiskt synd om de flesta som arbetar för liten lön och mycket skatt och för detta får de ge upp den tid som de kunde gjort något bättre med.
Citat:
JA. Jag känner att livet går mig förbi när jag sitter och slavar under dygnets alla ljusa timmar på ett sönderstressande jobb som får mig att må dåligt. Som grädde på moset har jag knappt några arbetskamrater eller nåt socialt liv på jobbet! Det ENDA som gör att jag orkar med det här fullständigt meningslösa jävla ekorrhjulet är att jag i framtiden kommer att ärva lite tillgångar som kanske ger mig en chans att ta kontroll över mitt eget liv.
Min fråga är således om ni som arbetar känner att livet går er förbi eftersom ni förlorar så mycket tid på att arbeta och hur mår ni egentligen innerst inne?
Senast redigerad av Cal-Gustf 2012-12-09 kl. 21:22.
Senast redigerad av Cal-Gustf 2012-12-09 kl. 21:22.