Citat:
Oj, det var ärligt talat inte meningen att du skulle ta illa upp. All heder till dig att du lever mot strömmen. Men jag var faktiskt seriös i att du lät intressant, och jag är faktiskt intresserad av att veta vad du gör om dagarna! Det är kul för dig att du finner glädje av ditt val att stå utanför samhället. Du ställde frågan om inte de som arbetar känner att livet passerar dem, men hur känner du själv inför det? Jag har tyvärr inte tid att sitta och leta igenom dina inlägg i andra forumsdelar. Det kanske var dumt av mig att tro att TS i tråden var intresserad av att ha en givande diskussion.
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Oj vad du verkar besvärad av att plötsligt ha insett att någon kan leva mot strömmen. Det gör nästan ont att läsa ditt hat och inskränkthet mellan raderna. Jag vet inte var jag skrev att jag gör mer än de som jobbar för det handlar snarare om att kunna ha lyxen att använda en hel dag utan att stressa eller att unna sig att inte göra ett skit en hel dag.
När man jobbar har man inte det valet för allt är redan planerat för en. Jag har diskuterat mitt privatliv i andra trådar här och där men eftersom det här med barn verkar vara av intresse så bestämde jag mig redan i tonåren att inte få några vilket jag är väldigt nöjd med idag. Pengarna på kontot lär inte bli mindre i mitt fall då jag alltid varit ekonomisk och har en förmåga som få numera verkar ha att kunna unna sig men ändå ha koll på ekonomin.
Jag har aldrig prioriterat att ha vänner och har idag inga alls så det underlättar och jag har tack vare det fått ett mycket bättre liv som jag diskuterar på annan plats här på FB. Du får kolla mina inlägg så klarnar bilden av denna ovanliga människa som vågar gå mot strömmen.
När man jobbar har man inte det valet för allt är redan planerat för en. Jag har diskuterat mitt privatliv i andra trådar här och där men eftersom det här med barn verkar vara av intresse så bestämde jag mig redan i tonåren att inte få några vilket jag är väldigt nöjd med idag. Pengarna på kontot lär inte bli mindre i mitt fall då jag alltid varit ekonomisk och har en förmåga som få numera verkar ha att kunna unna sig men ändå ha koll på ekonomin.
Jag har aldrig prioriterat att ha vänner och har idag inga alls så det underlättar och jag har tack vare det fått ett mycket bättre liv som jag diskuterar på annan plats här på FB. Du får kolla mina inlägg så klarnar bilden av denna ovanliga människa som vågar gå mot strömmen.
Jag har inget agg mot dig, men du verkar ha tagit det jag skrev väldigt personligt. Jag personligen strävar väl efter någon sorts utveckling och framsteg om det gäller materiella ting eller ej. Kan du tänka dig att bo i samma lägenhet/hus resten av ditt liv? Tror du inte på kontakt med andra människor?
Citat:
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Känner du en ångest på morgonen när du vaknar?
Är ditt liv så tomt att endast arbete kan ge ditt liv mening?
Förstår du hur deprimerande det är?
Är ditt liv så tomt att endast arbete kan ge ditt liv mening?
Förstår du hur deprimerande det är?
Du verkar väldigt negativt inställd till mycket här i livet. Du försöker övertala andra att deras sätt att leva (en del av det är att jobba, för de flesta) är fel och deprimerande. Men så fort man skriver någonting som motsätter det du tycker hugger du tillbaks med något trams. Vad tror du att det beror på? Vem försöker du egentligen övertala med det du skriver? Notera även att de flesta behöver jobba för att överleva och kan inte dra sig tillbaks med ett arv. Med det sagt kanske du trycker ner människor som inte har en annan möjlighet? Tycker du att du är bättre än de som jobbar, för att du har insett det fina med att vara arbetslös?
Senast redigerad av lil rich 2012-11-13 kl. 00:13.
Senast redigerad av lil rich 2012-11-13 kl. 00:13.