Citat:
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Inte alls men majoriteten har det inte så kul vilket stämningen bland personalen på de många företag jag varit på vittnar om. Till en början verkar alla må bra men efter en tid kryper det ena och andra fram och folk sliter som djur för att sen spendera det de fick för det på meningslösa saker som alla andra gör bara för att det är så det ska vara.
Jag får väl erkänna att det med tiden krupit fram ett visst förakt för de som arbetar men bara om de är livegna wetbacks. Folk tror de är så jävla duktiga men de är en belastning som någon ingenjör försöker uppfinna en ersättare för som inte är en människa.
Ditt sätt att arbeta kallar inte jag för arbete om du ursäktar för det handlar om management och att leda styrkorna där du har en massa möjlighet att spela golf och träffa dina horor. Man ser såna som du i amerikanska program också som menar att de arbetar fast de har naglar som gör att de inte kan ta i ett papper ens för alla vet att deras version av att jobba skiljer sig kraftigt från andras uppfattning om det.
Jag ger mig fan på att du studerat som den och blev bitter av det och nu slår på en massa timmar i din kalkyl över arbetad tid som inte alls stämmer med verkligheten. Om du kan sluta jobba och låta andra göra det men inte gör det ändå så kan inget hjälpa dig. Du är bara rädd för Reinfeldt och gick på hans snack.
Jag får väl erkänna att det med tiden krupit fram ett visst förakt för de som arbetar men bara om de är livegna wetbacks. Folk tror de är så jävla duktiga men de är en belastning som någon ingenjör försöker uppfinna en ersättare för som inte är en människa.
Ditt sätt att arbeta kallar inte jag för arbete om du ursäktar för det handlar om management och att leda styrkorna där du har en massa möjlighet att spela golf och träffa dina horor. Man ser såna som du i amerikanska program också som menar att de arbetar fast de har naglar som gör att de inte kan ta i ett papper ens för alla vet att deras version av att jobba skiljer sig kraftigt från andras uppfattning om det.
Jag ger mig fan på att du studerat som den och blev bitter av det och nu slår på en massa timmar i din kalkyl över arbetad tid som inte alls stämmer med verkligheten. Om du kan sluta jobba och låta andra göra det men inte gör det ändå så kan inget hjälpa dig. Du är bara rädd för Reinfeldt och gick på hans snack.
Nu är det ju dock du som låter bitter. Jag skulle inte kunna bli mer nöjd med min tillvaro än jag varit de två senaste åren då jag började jobba aktivit i bolaget. Har innan varit delägare och medlem i styrelsen, företaget startade vi 2003. Spelar ingen roll vad du kallar det, det är mitt jobb och din ursprungliga fråga var hur vi som jobbade kände att livet gick oss förbi. Och jag srkiver att jag inte känner så, tvärtom. Sen kan jag erkänna att min situation frihetsmässigt kanske är lite bättre än någon som står längsbandet på en fabrik, det sticker jag inte under stol med. Men jag skäms inte för det, de allra flesta jobbar för att tjäna pengar och jag har bara lyckats tjäna lite mer än de flesta. Va du menar med att du sett såna som mig i amerikanska tv-program vet jag inte, du kanske tittar för mycket på tv och läser för lite DI. Golf spelar jag inte men visst är det härligt att man har tid över för hororna.
Inse att folk är olika, en del gillar att jobb och stimuleras av det. Du gillar inte att jobba, fine skit i det då. Att du inte kan förstå det säger ju mer om dig än om mig.

Likadant så somnar jag som en stock så sömnproblem har jag inga heller.