Citat:
Det du räknar upp känns lite som tröst för att du arbetar och jag vill även ta upp den aspekten, att många kanske gör så mycket de kan på fritiden för att väga upp det meningslösa med att arbeta om vi nu talar om folk som arbetar med jobb som inte är kreativa vilket väl ändå är det dominerande på arbetsmarknaden idag.
Ursprungligen postat av soundsystemet
Nej, jag mår inte dåligt av att arbeta med någonting som jag tycker är kul och tillfredsställande. Jag mår inte dåligt av att min tid går åt detta. Givetvis känner jag mig trött ibland, men det är då jag kommer åt guldkornen i vardagen som är att umgås med mina vänner, träna och bara ha jävligt kul emellanåt. Hade jag hela tiden fått tillgång till att "ha kul" och inte behövt arbeta - då hade jag nog inte tyckt att det var särskilt kul det där med att träffa vänner, träna, festa, resa.
Jag läser det du skriver om dina vänner och att träna med mera och känner att du kanske har mer behov av de sakerna för att du arbetar och om du inte arbetade skulle du kanske välja att göra andra saker och koncentrera dig mer på dig själv.
Jag anser nämligen också utifrån min erfarenhet att de flesta har vänner och sociala kontakter som kanske inte är så bra och genuina som de själva tror att de är. Kanske umgås du med samma sorts personer som är i samma situation som du gällande arbete och tillsammans håller ni varandra nere och fast på den sociala nivån och även karriärsmässigt. De flesta vill ju inte se sina vänner bli mer lyckade och gå vidare i livet mot bättre saker.
Har du tänkt på det ibland?