2012-11-11, 16:55
Medlem
trickydicks avatar
Såg en på Ikea, blev lite chockad över att Ikea hade egna huvuddukar till sina uniformer.

http://www.market.se/Images/Market/Cache/218/0/55210_Ikeasjal.jpg
Citera
2012-11-11, 17:26
Medlem
I Norge var det många blattar som jobbade på IKEA, och vart man än vände sig så såg man dessa jävla slöjor. Typiskt ett PK-företag som IKEA dock, så jag tror att det var deras enda hopp.

Ska asen klä ut sig till spöken så kan de åka hem.
Citera
2012-11-11, 18:26
Medlem
Skatteskolks avatar
På Apoteket på A6 Center i Jönköping jobbar en afrikansk kvinna med slöja som är apotekerare. D.v.s. sjukt grym och läkemedel. Rent av bättre än läkare.

Det är den ende jag kan komma på.
Citera
2012-11-11, 18:27
Medlem
aisha51s avatar
GOLONKA: du har rätt, jag menar hijab. De här damerna såg ut som du (på din avatar).
Citera
2012-11-11, 18:28
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Fråga dig själv om du skulle anställa en person som bar religiösuniform och fundera på hur många andra som skulle anställa en som VÄGRAR anpassa sig som säger att DU ska anpassa sig till hennes hjärnspöken.

Där har du svaret på frågan.
Citera
2012-11-11, 18:32
Medlem
TheShapes avatar
Min tandläkare bär slöja. Trots mina åsikter om slöja/burka, så är jag beredd att lägga det åt sidan - då hon är en av de bättre tandläkare som jag har haft. Snabb, effektiv och för det inte "mesig" ("lider" av att få mycket tandsten snabbt, så att vara mesig då är nästan ännu mer plågsamt och långdraget att dra bort). Har sett ett flertal busschaufförskor som också har haft slöja.
Citera
2012-11-11, 18:38
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervers
I Norge var det många blattar som jobbade på IKEA, och vart man än vände sig så såg man dessa jävla slöjor. Typiskt ett PK-företag som IKEA dock, så jag tror att det var deras enda hopp.

Ska asen klä ut sig till spöken så kan de åka hem.

Ja men Kamprad är ju nazist, nazisterna har alltid uppskattat islam, två ockulta system samma ockulta babyloniska grund, med judehatet som förenande kit, så inte direkt förvånad att Kamprad har både slöjor och anställer arabiska och andra blatteockultister.

Citat:
“Hitler had been much impressed by a scrap of history he had learned from a delegation of distinguished Arabs. When the Mohammedans attempted to penetrate beyond France into Central Europe during the eighth century, his visitors had told him, they had been driven back at the Battle of Tour. Had the Arabs won the battle, the world would be Mohammedan today. For theirs was a religion that believed in spreading the faith by the sword and subjugating all nations to that faith. The Germanic peoples would have become heirs to that religion. Such a creed was perfectly suited to the Germanic temperament. Hitler said that the conquering Arabs, because of their racial inferiority, would in the long run have been unable to contend with the harsher climate and conditions of the country. They could not have kept down the more vigorous natives, so that ultimately not Arabs but Islamized Germans could have stood at the head of this Mohammedan empire.

Hitler usually concluded this historical speculation by remarking: ‘You see, it’s been our misfortune to have the wrong religion. Why didn’t we have the religion of the Japanese, who regard sacrifice for the Fatherland as the highest good? The Mohammedan religion too would have been much more compatible to us than Christianity. Why did it have to be Christianity with its meekness and flabbiness?’ It is remarkable that even before the war he sometimes went on: “Today the Siberians, the White Russians, and the people of the steppes live extremely healthy lives. For this reason they are better equipped for development and in the long run biologically superior to the Germans.’ This was an idea he was destined to repeat in far more drastic tones during the last months of the war." [ Source: Albert Speer: Inside the Third Reich]
http://librabunda.blogspot.com/2007/11/adolf-hitler-on-islam-photo-of-adolph.html
Citera
2012-11-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyPrometheus
Ja men Kamprad är ju nazist, nazisterna har alltid uppskattat islam, två ockulta system samma ockulta babyloniska grund, med judehatet som förenande kit, så inte direkt förvånad att Kamprad har både slöjor och anställer arabiska och andra blatteockultister.

http://librabunda.blogspot.com/2007/11/adolf-hitler-on-islam-photo-of-adolph.html

Nu börjar vi glida OT... men bara för att svara så väljer jag att poängtera att nazismen, likt alla andra politiska ideologier, utvecklas, och ser idag inte likadan ut som den gjorde i Tyskland under 30-40-talet. Idag är islam inte förenlig med någon form av västerländsk nationalism
Citera
2012-11-11, 18:44
Medlem
hottjoj3s avatar
har också bara sett en, en som jobbade som kassör på ica
Citera
2012-11-11, 18:46
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Arbetar på ett större svensk IT-företag. En av mina kollegor bär slöja.

Men det besvarar inte på något vis TS frågeställning. Kul att du känner en ninja som arbetar.
Citera
2012-11-11, 19:07
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hur många kvinnor med slöja eller niqab, gör rätt för sig och jobbar?

Ser en del kvinnor ifrån t ex Bosnien, Turkiet och övriga MENA som faktiskt går på högskola eller universitet - och jag funderar alltid på om det är rätt, att de lägger sin tid på utbildning, då de aldrig kommer få jobb.

Slöja och niqab är visserligen inte förbjudet på offentliga platser, men den som anställer kan ju bestämma om vederbörande skall få ha på sig huvudbonad under arbetstid. Mig veterligen, så har jag aldrig sett en kvinna med huvudbonad, på någon arbetsplats. Dessa kvinnor sitter hemma hela dagarna, lyfter bidrag som finansieras utav oss skattebetalare, kläcker ungar (barnmaskineri) och går runt med flera barnvagnar på gator och torg.

De få som uppenbarligen tar examen i någon svensk högskola, eller i något svenskt universitet - kan bara få jobb i något arabland, som t ex Turkiet eller Saudiarabien - men de kan de inte i dessa länder heller, då kvinnan är noll värd i muslimska samhällen.

Min frågeställning, hur många kvinnor med huvudbonad finns det på våra arbetsplatser, högskolor och universitet? Om de redan vet, att de aldrig kommer komma in på den svenska arbetsmarknaden, varför ödsla tid vid skolbänken?
Tänkte berätta om en episod i somras då jag såg en i Göteborg. Men så läste jag igenom din trådstart och insåg att din intelligens ligger på somalienivå.
Citera
2012-11-11, 19:07
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Aldrig sett någon jobba med niqab,
dock har jag sett ytterst få personer med niqab (stavning?) i Sverige. Såg några i Göteborg när jag bodde där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in