• 1
  • 2
2012-11-09, 15:20
Bannlyst
Varför tror att många blir lyckliga av att ha mycket pengar och populäritet? Det är ju långt ifrån sanningen och jag är glad att jag upptäckte det vid ung ålder. Vi har blivit så hjärntvättade av media.
Citera
2012-11-09, 15:51
Medlem
Blaskas avatar
Pengar skapar möjligheter och ger frihet. Det är nog detta dom flesta strävar efter.
Citera
2012-11-09, 15:57
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stranger00
Varför tror att många blir lyckliga av att ha mycket pengar och populäritet? Det är ju långt ifrån sanningen och jag är glad att jag upptäckte det vid ung ålder. Vi har blivit så hjärntvättade av media.
För att forskning visar att man blir det. Detta är ingen filosofisk fråga utan redan klarlagt.
Citera
2012-11-09, 16:03
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
För att forskning visar att man blir det. Detta är ingen filosofisk fråga utan redan klarlagt.

Exakt!
Jag tror att 99% av världens befolkning hade tackat ja till tio kostnadsfria miljoner insatta på bankkontot.
Citera
2012-11-09, 16:03
Bannlyst
Citat:

Nepp, studier har visat att man inte blir lyckligare av pengar och kändiskap. Kändisar är empiriska bevis på det.

http://www.forbes.com/2004/09/21/cx_...happiness.html
Citera
2012-11-09, 17:51
Medlem
Ediziones avatar
Man kan helt klart bli lycklig utan pengar och populäritet. Men det kan ju också vara lite enklare om man har de faktorerna på sin sida. Allt handlar ju fortfarande om ens egna syn och hur man sätter värde på olika saker. Det är knappast så enkelt att om du har massor av pengar och är populär, att du genast blir lycklig. Däremot är pengar en kraft som kan göra lyckan större om du kan vara lycklig utan pengarna. Fast behöver ju inte vara så heller. En del kan helt klart vara lycklig utan det, vissa kan inte det. Vilka har störst fördel? Hmm.
Citera
2012-11-09, 22:53
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stranger00
Nepp, studier har visat att man inte blir lyckligare av pengar och kändiskap. Kändisar är empiriska bevis på det.

http://www.forbes.com/2004/09/21/cx_...happiness.html
Samtidigt finns det dussintals rapporter som visar motsatsen och som inte är från 2004. Bara att googla vidare min vän.
Citera
2012-11-10, 07:04
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Samtidigt finns det dussintals rapporter som visar motsatsen och som inte är från 2004. Bara att googla vidare min vän.

Fast sen är ju världens lyckligaste människa (man kan tydligen mäta det) en buddistisk munk. Jag tror inte nödvändigtvis att pengar skulle göra människan lyckligare, det finns säkert mycket annat. Men personlige tror jag absolut att jag skulle må riktigt bra av att ha pengar. Men jag tror att lyckan är vad man gör en till faktiskt.
Citera
2012-11-10, 09:09
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garnierfructis
Fast sen är ju världens lyckligaste människa (man kan tydligen mäta det) en buddistisk munk. Jag tror inte nödvändigtvis att pengar skulle göra människan lyckligare, det finns säkert mycket annat. Men personlige tror jag absolut att jag skulle må riktigt bra av att ha pengar. Men jag tror att lyckan är vad man gör en till faktiskt.
Tänker du på den där fransmannen? Handlade väl om den "potentiella kapaciteten för lycka" och inte huruvida han var mer lycklig än andra.

Fast nu är han troligen rikare än någon av oss så han kanske är den lyckligaste människan i världen.
Citera
2012-11-10, 15:43
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Tänker du på den där fransmannen? Handlade väl om den "potentiella kapaciteten för lycka" och inte huruvida han var mer lycklig än andra.

Fast nu är han troligen rikare än någon av oss så han kanske är den lyckligaste människan i världen.

Jaa precis. Matthieu Ricard heter han. Var på en föreläsning med Paolo Roberto som snacka om det där med lycka osv. Han sa iaf att man hade mätt dopamin eller nåt annat ämne (mminns inte riktigt var det var) som visade att han var väldigt lycklig. Men vad vet jag..
Citera
2012-11-10, 17:13
Medlem
qdqdqs avatar
Pengar tackar jag aldrig nej till där emot något kändisskap skulle jag absolut inte vilja vara med om. Gillar väl uppmärksamhet och så men inte om den blir sjuklig så man får en massa dårar efter sig och terrorister med kameror skvaller pressen osv. Det är något som jag skulle undvika in i det sista.
Citera
2012-11-10, 22:16
Bannlyst
Man blir nog lyckligare om man har pengar så att man klarar sig än inga alls. Däremot tror jag att ett överskott av pengar bara gör folk olyckliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in