• 2
  • 3
2012-11-09, 18:34
Medlem
WallerQs avatar
Ni som säger han ska lukta det kan ju inte funka för hur en ost smakar är ju inte detsamma som den luktar. Ost stinker ju som fan men det är jättegott så det funkar inte.
Citera
2012-11-09, 18:54
Medlem
humdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallerQ
Ni som säger han ska lukta det kan ju inte funka för hur en ost smakar är ju inte detsamma som den luktar. Ost stinker ju som fan men det är jättegott så det funkar inte.

Finns veganostar som jag personligen inte tycker smakar särskilt bra, men det ger honom ivf en idé om hur vanlig ost på mjölk smakar.
http://www.daiyafoods.com/
Citera
2012-11-09, 18:58
Medlem
JediOperatives avatar
Be han smaka på ost. Han behöver inte svälja det. Bara spotta ut det sen. Då borde det inte vara farligt?
Citera
2012-11-09, 19:10
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag var för några år sedan inbjuden till en "vinprovningstest för amatörer" där vi blev erbjudna sex olika sorters viner o så fick vi lappar om vad de olika vinerna smakade men vi skulle själva pricka in vilket av resp vin som resp lapp med vad vinerna smakade skulle stämma in på.

Vet du hur många viner jag prickade rätt på? INGET! Det hade fan varit lättare att pricka in sex matcher i Allsvenskan - trots att jag inte är någon fotbollsfreak - än att pricka in sex olika viner.

Fan vad dålig du är.
Nej, men det vore kul att pröva på faktiskt. Inte för att jag heller skulle känna någon skillnad.
Citera
2012-11-09, 19:45
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Nej, en blind människa har oftast aldrig sett en färg. Medans någon som TS beskriver uppenbarligen känt smaker innan. Han kan således relatera och jämföra.

Fast tänk vilka smaker du beskriver exempelvis vin med. Det kan hamna ganska långt ifrån "jord och lakrits, med inslag av aprikos".
Citera
2012-11-09, 20:43
Medlem
Svårt att beskriva det smakar ost finns ju så många olika ostar tycker hushålls ost smakar som typ mjölk och smör blanding. Men det har han kanske inte smakat heller, Säg kyckling det brukar alla säga om dom har käkat något udda och ost är ju udda för han,
hushålls ost blir mycket godare om den är smält. Annars är det helt värdelöst att köpa hushålls ost.
Citera
2012-11-10, 00:24
Medlem
Terugflitss avatar
Kompisen din kanske kan testa Flens-ost, den serverades ju på Nobelmiddagen.
den borde duga som test.
Lär vara helt naturlig också.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här