Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-08, 19:42
  #1
Medlem
bokarinnans avatar
Visst är det roligt att klä sig fult! Det är roligt att posta superkul bilder i "Posta bilder på era kläder" och försvara dessa till döden men nu ska vi diskutera människor som klär sig fult i verkligheten. Inte skämtbilder.

Sådana där som hukar sig framåt, hostar äckligt och har riktigt fula kläder. Hur tänker de?

Vet de själva att kläderna inte är fina och väljer att bortse från detta för att de är sämre lottade? Så skulle det kunna vara, att de helt enkelt väljer att använda pengarna till annat, exempelvis Mc Donalds.

Kan det vara så att de lever i tron att deras kläder är fina? Att deras stil är gångbar.

Exempelbilder: I, II, III, IV, V och VI.

Vet Göran Greider att han är nationens fulaste invånare och väljer att klä sig så för att få pengar till annat, exempelvis munkar, eller är det så att han på fullaste allvar är nöjd med sin stil.

Vet dessa moralterrorister hur jävliga de ser ut?! Jan Guillou är inte sämre lottad, varför har han då en så ful t-shirt? Är det ett politiskt ställningstagande?

Diskutera!
__________________
Senast redigerad av bokarinnan 2012-11-08 kl. 19:45.
Citera
2012-11-08, 19:45
  #2
Medlem
woords avatar
Du har inte tänkt på att folk har olika tycke och smak, därav olika åsikter om vad som är fint respektive fult.

Citera
2012-11-08, 19:46
  #3
Medlem
onionzs avatar
Nu har du ju faktiskt också länkat vanliga uteliggare, tror du att dom tänker på fashion när dom strosar runt?

Att hålla sig varm och få pengar till alkohol/droger är deras största prioritet, inte kläder - och det är väl ganska självklart TS?
Citera
2012-11-08, 19:51
  #4
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Att posta bilder på uteliggare säger väl ingenting, de har ju inget val direkt.

Sen får du väl tänka på att alla helt enkelt inte är intresserade av kläder, de bryr sig inte, kanske för att de har viktigare saker att tänka på än om de ser fotogeniska ut i en röd flanellskjorta...


Edit: Bild nr. 5, Programledarna i morgonpasset i P3 tvingade på honom den mössan, de hade gjort den själva. Var ett sånt rabalder för sen ringde taxi chauffören in till morgonpasset live och berättade att när han skjutsat hem honom hade han minsann tagit av sig mössan.
__________________
Senast redigerad av ugglor-i-mossen 2012-11-08 kl. 19:54.
Citera
2012-11-08, 20:01
  #5
Medlem
bokarinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Du har inte tänkt på att folk har olika tycke och smak, därav olika åsikter om vad som är fint respektive fult.


Så när dessa köper kläder så tänker de "så snyggt, denna väljer jag"?

Citat:
Ursprungligen postat av onionz
Nu har du ju faktiskt också länkat vanliga uteliggare, tror du att dom tänker på fashion när dom strosar runt?

Att hålla sig varm och få pengar till alkohol/droger är deras största prioritet, inte kläder - och det är väl ganska självklart TS?

Om de inte var så fula så skulle de kunna försörja sig.

Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Att posta bilder på uteliggare säger väl ingenting, de har ju inget val direkt.

Sen får du väl tänka på att alla helt enkelt inte är intresserade av kläder, de bryr sig inte, kanske för att de har viktigare saker att tänka på än om de ser fotogeniska ut i en röd flanellskjorta...

Edit: Bild nr. 5, Programledarna i morgonpasset i P3 tvingade på honom den mössan, de hade gjort den själva. Var ett sånt rabalder för sen ringde taxi chauffören in till morgonpasset live och berättade att när han skjutsat hem honom hade han minsann tagit av sig mössan.

Alla har ett val. Jag tolkar det som att du tror att dessa fula är medvetna om fulheten i deras kläder men inte bryr sig.
Citera
2012-11-08, 20:01
  #6
Medlem
Vad gör dig till en expert på området? Riktigt tråkigt med såna som dig, en självutnämnd "stilpolis" som går och anmärker på hur folk klär sig. Rövhatt.
Citera
2012-11-08, 20:08
  #7
Medlem
bokarinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoers
Vad gör dig till en expert på området? Riktigt tråkigt med såna som dig, en självutnämnd "stilpolis" som går och anmärker på hur folk klär sig. Rövhatt.

Jag skulle aldrig diskutera något ämne som jag inte besitter den högsta kunskapen inom. Min sublimitet ger mina åsikter tyngd.

Jag har ingenting emot att människor klär sig som de vill, så länge det inte är så fult att jag drömmer mardrömmar i en vecka efteråt.
Citera
2012-11-08, 20:09
  #8
Medlem
Slowbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokarinnan
Visst är det roligt att klä sig fult! Det är roligt att posta superkul bilder i "Posta bilder på era kläder" och försvara dessa till döden men nu ska vi diskutera människor som klär sig fult i verkligheten. Inte skämtbilder.

Sådana där som hukar sig framåt, hostar äckligt och har riktigt fula kläder. Hur tänker de?

Vet de själva att kläderna inte är fina och väljer att bortse från detta för att de är sämre lottade? Så skulle det kunna vara, att de helt enkelt väljer att använda pengarna till annat, exempelvis Mc Donalds.

Kan det vara så att de lever i tron att deras kläder är fina? Att deras stil är gångbar.

Exempelbilder: I, II, III, IV, V och VI.

Vet Göran Greider att han är nationens fulaste invånare och väljer att klä sig så för att få pengar till annat, exempelvis munkar, eller är det så att han på fullaste allvar är nöjd med sin stil.

Vet dessa moralterrorister hur jävliga de ser ut?! Jan Guillou är inte sämre lottad, varför har han då en så ful t-shirt? Är det ett politiskt ställningstagande?

Diskutera!

Överlag klär sig uteliggare inte särskilt bra nej.
Citera
2012-11-08, 20:10
  #9
Medlem
Är det inte lite väl mycket jeans nuförtiden och då av märken med en kvalitet som är usel?

Hur folk fortfarande kan gå i urtvättade jeans och att ljusblå jeans fortfarande ens finns är en gåta. Samma med medvetet trasiga jeans eller blatte-jeans med en liten bögig fågel-liknande symbol på arslets fickor.
Citera
2012-11-08, 20:12
  #10
Medlem
bokarinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowbro
Överlag klär sig uteliggare inte särskilt bra nej.

Precis! Fy sjutton så de ser ut! Jag skänker kläder till stadsmissionen och förväntar mig att de ska klä sig snyggt, kanske inte lika bra matchat som när jag bär kläderna, men ändå snyggt. De tycks inte ens använda kläderna.
Citera
2012-11-08, 20:14
  #11
Medlem
bokarinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Är det inte lite väl mycket jeans nuförtiden och då av märken med en kvalitet som är usel?

Hur folk fortfarande kan gå i urtvättade jeans och att ljusblå jeans fortfarande ens finns är en gåta. Samma med medvetet trasiga jeans eller blatte-jeans med en liten bögig fågel-liknande symbol på arslets fickor.

Visst är det! Jag tror att de har förskräckligt dålig smak och därför tror att det är coolt med ketchupfläckar och sånt på byxorna.
Citera
2012-11-08, 20:15
  #12
Medlem
Brumelbryns avatar
Uteliggare och kommunister har normalt ingen bra klädstil nej. Tror att i uteliggarnas fall är det omedvetet och i kommunisternas fall är det medvetet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback