2012-11-08, 20:11
  #61
Medlem
Cyberwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutski
Skolan måste väl ha märkt att hon inte var sjukanmäld och kontaktat föräldrarna direkt på morgonen?
Jag har ibland glömt att sjukanmäla barnen och inte fan har skolan reagerat. Inte ens om det gått 2-3 dar...
Citera
2012-11-08, 20:13
  #62
Medlem
Cyberwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Låter som ett klassiskt case av att farsan mördat henne och iscensatt detta.

Men vi får se...
Nä, fy fan. Hur fan kan du ens tänka tanken?
Citera
2012-11-08, 20:14
  #63
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Hur ser området ut? Kan det finnas någon skog hon kan ha villat in sig i efter att ha sett rådjur, katt eller liknande som hon följde efter? Hoppas hon kommer till rätta under skallgången.
Ingen djungel att förvilla sig i. Blandat villaområde och hyresfastigheter. Följa efter ett rådjur
Citera
2012-11-08, 20:14
  #64
Medlem
toca1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberwolf
Jag har ibland glömt att sjukanmäla barnen och inte fan har skolan reagerat. Inte ens om det gått 2-3 dar...

Jobbigt. Om inte min son är på 1a lektionen så ringer ALLTID fröken på 1a rasten. Kolla rutinerna på "din" skola. Låter mindre bra tycker jag.
Citera
2012-11-08, 20:16
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toca1
Jobbigt. Om inte min son är på 1a lektionen så ringer ALLTID fröken på 1a rasten. Kolla rutinerna på "din" skola. Låter mindre bra tycker jag.
Kan bara instämma. Kolla skolans rutiner!
Citera
2012-11-08, 20:17
  #66
Medlem
steelkeyss avatar
http://www.expressen.se/gt/tioariga-anna-sparlost-forsvunnen-i-goteborg/
Citera
2012-11-08, 20:18
  #67
Medlem
MicNak67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Var hon på väg till Böskolan eller finns det någon annan där i närheten?


Skårskolan var det väl
Citera
2012-11-08, 20:18
  #68
Medlem
Varför säger polisen "Vi har varit i kontakt med flickans pappa flera gånger under dagen". Ja det är väl en självklarhet att man är i kontakt med flickans föräldrar. Varför poängterar man det? Och varför pappan? Varför säger man inte "Vi har varit i kontakt med flickans mamma flera gånger under dagen"? Märkligt uttalande.
Citera
2012-11-08, 20:20
  #69
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Varför säger polisen "Vi har varit i kontakt med flickans pappa flera gånger under dagen". Ja det är väl en självklarhet att man är i kontakt med flickans föräldrar. Varför poängterar man det? Och varför pappan? Varför säger man inte "Vi har varit i kontakt med flickans mamma flera gånger under dagen"? Märkligt uttalande.

Kanske inte märkligare än att det är pappan som hållit i all kontakt med polisen. Mamman kanske inte har orkat?
Citera
2012-11-08, 20:20
  #70
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Varför säger polisen "Vi har varit i kontakt med flickans pappa flera gånger under dagen". Ja det är väl en självklarhet att man är i kontakt med flickans föräldrar. Varför poängterar man det? Och varför pappan? Varför säger man inte "Vi har varit i kontakt med flickans mamma flera gånger under dagen"? Märkligt uttalande.


Ja, extra konstigt eftersom det tydligen var han som anmälde henne försvunnen. Lever mamman/ finns med i bilden alls? Kan det annars vara hon som "tagit" dottern, eftersom polisen bara varit i kontakt med pappan..?
Citera
2012-11-08, 20:21
  #71
Medlem
David Pruttons avatar
Undra vem det var som såg henne sist?
Citera
2012-11-08, 20:21
  #72
Medlem
Brumelbryns avatar
Enligt sydsvenskan

Citat:
En förklaring till att flickan inte tycks ha saknats i skolan kan vara att en skolsköterska tidigare hade meddelat lärare att hon skulle ha samtal med vissa elever under dagen.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/tioarig-flicka-forsvunnen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in