2012-11-08, 19:58
Medlem
snillet_1s avatar
Låter som ett klassiskt case av att farsan mördat henne och iscensatt detta.

Men vi får se...
Citera
2012-11-08, 19:59
Medlem
MikeLitoriss avatar
Jag är på plats, hoppas mina UE-skills kommer till användning
Citera
2012-11-08, 20:01
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris

Lycka till, hoppas att flickan hittas
Citera
Medlem
Citat:

Lycka till!
Kan du få fram lite mer info så vore det intressant! Vem bodde hon hos? Vem såg henne senast? osv...
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flumbullen
Vad som är mer chockerande är att SKOLAN inte ringt föräldrarna när flickan inte kom till skolan - och inte var sjukanmäld, utan det uppdagades att hon inte varit där när storasyster kom hem från skolan & undrade var hon var!

Missar vi att sjuk-anmäla våra barn så ringer skolan på första rasten.
Då går mina barn i låg & mellanstadiet, precis som den försvunna lilla flickan.

Jo vet också att det oftast är så och antog att det är en regel som de måste följa. Inte bara att skolor kan göra detta för att vara snälla och att det därmed skiljer sig om de ringer eller inte. 10-åring försvinner på väg till skolan hade ju i sådana fall varit Extra i tidningarna mycket tidigare och man hade kunnat sökt i dagsljus.
Citera
2012-11-08, 20:02
Medlem
ulvenas avatar
Fast det där med skolan kan vara olika, i min dotters skola får man ett meddelande på den sida för skolkontakt som finns. Nu är hon dock några år äldre än Anna, fast har man det systemet så kanske det inte är så konstigt om ingen anhörig reagerat. Personligen tycker jag att det är skolans skyldighet att höra av sig om ett såpass litet barn inte kommer till skolan och ingen frånvaroanmälan är gjord.
Hoppas verkligen hon kommer tillrätta, vilken ångest om ens barn försvann sådär.
Citera
2012-11-08, 20:05
Medlem
http://m.expressen.se/gt/tioariga-anna-sparlost-forsvunnen-i-goteborg/?partner=www

Det var helt enkelt pappan som anmälde försvinnandes.. Där står även det oförlåtliga 'skolan TRODDE hon var någon annan stans'
Citera
2012-11-08, 20:05
Medlem
mutskis avatar
Citat:

Stay sharp... lycka till
Citera
2012-11-08, 20:06
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flumbullen
Var kan ni läsa om att föräldrarna är separerade och pappan ej vårdnad?
Det enda jag kan se är att polisen varit i kontakt med pappan flera ggr under eftermiddagen.
Kanske helt enkelt för pappa hållit i kontakten?!

Vad som är mer chockerande är att SKOLAN inte ringt föräldrarna när flickan inte kom till skolan - och inte var sjukanmäld, utan det uppdagades att hon inte varit där när storasyster kom hem från skolan & undrade var hon var!

Missar vi att sjuk-anmäla våra barn så ringer skolan på första rasten.
Då går mina barn i låg & mellanstadiet, precis som den försvunna lilla flickan.

Kanske var det vikarie i skolan? Då kan lätt saker och ting hamna mellan stolarna.
Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk.
Jag har vikarierat på skolor där det räcker att en eller ett par nyckelpersoner är borta så lyssnar ingen av telefonsvararen....
Citera
2012-11-08, 20:07
Medlem
"Sista iakttagelsen av henne är halvvägs på väg till skolan."

Låter inte bra. Inte heller att skolan inte hörde av sig. Mycket förlorad tid.
Citera
2012-11-08, 20:10
Medlem
Brumelbryns avatar
Skandal att inte skolan hör av sig när hon inte dyker upp! Hoppas hon hittas välmående!
Citera
2012-11-08, 20:11
Medlem
wonderlands avatar
Hur ser området ut? Kan det finnas någon skog hon kan ha villat in sig i efter att ha sett rådjur, katt eller liknande som hon följde efter? Hoppas hon kommer till rätta under skallgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in