Fast det där med skolan kan vara olika, i min dotters skola får man ett meddelande på den sida för skolkontakt som finns. Nu är hon dock några år äldre än Anna, fast har man det systemet så kanske det inte är så konstigt om ingen anhörig reagerat. Personligen tycker jag att det är skolans skyldighet att höra av sig om ett såpass litet barn inte kommer till skolan och ingen frånvaroanmälan är gjord.
Hoppas verkligen hon kommer tillrätta, vilken ångest om ens barn försvann sådär.