2012-11-08, 20:22
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja, extra konstigt eftersom det tydligen var han som anmälde henne försvunnen. Lever mamman/ finns med i bilden alls? Kan det annars vara hon som "tagit" dottern, eftersom polisen bara varit i kontakt med pappan..?

Fast mamman citeras ju här:
http://www.expressen.se/gt/tioariga-anna-sparlost-forsvunnen-i-goteborg/
Citera
2012-11-08, 20:24
Medlem
forattjagkans avatar
Fy för vilken mardröm.

Jag hoppas innerligt att flickan kommer tillrätta hel och frisk och glad snarast!

Har själv barn i flickans ålder och känner ångesten komma krypande bara jag hör talas om sånt här. Jag är glad att vi för det mesta kan fixa ihop jobbtider så antingen jag eller min flickvän kan hämta och lämna dem på skolan så man vet att de kommer fram.
Citera
2012-11-08, 20:24
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Fast mamman citeras ju här:
http://www.expressen.se/gt/tioariga-anna-sparlost-forsvunnen-i-goteborg/

aha, sorry. Skumt alltså. Hon kanske har blivit påkörd? Någon nämnde att det låg en stor väg i närheten... Hoppas verkligen att hon bara "busat" lite och är hemma hos någon snäll tant eller något...
Citera
2012-11-08, 20:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Kanske inte märkligare än att det är pappan som hållit i all kontakt med polisen. Mamman kanske inte har orkat?

Nej exakt. Nu var det alltså från 15:55 som föräldrarna fick veta att hon inte varit på skolan och polisen blev inkopplad någon timme senare. Sannolikt har de gjort upp så att en stannar kvar hemma om flickan kommer hem, koll på telefonen med polisen osv och en tillsammans med övrigt släkt och vänner är ute och söker. Då blir det givet en förälder polisen har kontakt med.
Citera
2012-11-08, 20:26
Medlem
Fenmunds avatar
Med den knappa information som finns att tillgå så tror jag inte familj/släkt är inblandade.
Tror tyvärr snarare på en "snuskugubbe"...
Citera
2012-11-08, 20:26
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
aha, sorry. Skumt alltså. Hon kanske har blivit påkörd? Någon nämnde att det låg en stor väg i närheten... Hoppas verkligen att hon bara "busat" lite och är hemma hos någon snäll tant eller något...

Alltså, vid den tiden.
I örgryte. Det är en hel del trafik, att någon skulle köra på henne obemärkt känns långsökt.

Då är det mer troligt att någon lockat in henne i bilen isf.
Men jag tror/hoppas på någon annan förklaring.
Anhöriga är det naturliga förstavalet.
Citera
2012-11-08, 20:27
Medlem
Finiss avatar
Detta hände ju även i november månad Då Johan Asplund försvann, att skolan inte reagerade då kan ju bero på att det var det gamla trygga och hederliga 80-talet.

Finns en dokumentär som går just nu på svtplay. Johan kom ju aldrig tillbaka och vem som eventuellt förde bort honom det vet man ju inte.

För övrigt tycker jag att lärarinnan i dokumentären är en aning glad med tanke om vad det är som diskuteras.

http://www.svtplay.se/klipp/246555/1983-04-19-ett-barn-forsvinner
Citera
2012-11-08, 20:30
Medlem
Någon som vet om hon hade mobil?
Citera
2012-11-08, 20:30
Medlem
JBXs avatar
Är det bara jag som tänker på Anders Eklund?
Citera
2012-11-08, 20:31
Medlem
Skolan säger att de inte reagerade på att Anna inte var där eftersom någon skolläkare eller liknande skulle ha samtal med barnen under dagen. MEN, känns ändå lite slarvigt.

Jag hoppas att man hittar Anna "ute på äventyr" snarare än att någon förgripit sig på henne.. Åh jag hade velat hjälpa till att leta efter henne.
Citera
2012-11-08, 20:32
Medlem
lirareflashbacks avatar
nån äckel kärring som lurat med henne kanske
Citera
2012-11-08, 20:33
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBX
Är det bara jag som tänker på Anders Eklund?

Tycker fortfarande det är en synnerligen illa vald tidpunkt för en kidnappning.
Givetvis utesluter det inte att så kan ha skett.

Men att plocka ett barn på väg till skolan känns...Väldigt ogenomtänkt.
Normalt sett hade ju flickan upptäckts varit "borta" direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in