2012-11-09, 00:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det så himla osannolikt att hon vänder hem? Det tycker inte jag, hon kan ha glömt något (skulle ha gympa) eller blivit sur på sin syster som cyklade förbi henne och kanske sa något. Ingen har sett henne på skolan i alla fall såvitt vi vet, chansen att hon har bortrövats på en 200 meter-sträcka tycks mig orimligt låg.

Ligger det någon verklighet i ryktena att skolan skall ha trott att hon skulle till tandläkare?

Så här:

a) Det är i sig osannolikt att en flicka i tioårsåldern vänder hem på väg till skolan. Säg att det sker en gång per tusen som en flicka går till skolan, 999 gånger av 1000 så fullföljer hon vandringen till skolan.

b) Det är i sig också mycket osannolikt att en flicka i tioårsåldern utsätts för dödligt våld i hemmet.

För att hon ska ha vänt hemåt och mördats krävs att båda dessa så att säga samkörs.

Dessutom: se på hennes familj och fundera över om du där ser några sannolika barnamördare. Nej, det är en myt att de som har ihjäl sina barn utgör ett genomsnitt av befolkningen.
Citera
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Jag funderar på om hon drabbats av sjukdom och ligger inne på skolans/gympahallens toalett.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Du har helt rätt i det, jag kanske är en av de som driver familje-teorin hårdast men det är för sakens skull. För att finna en logisk lösning.
Inget fel i att driva familjeteorin, men du lade upp det som att det vore fakta, och då blir det lätt en trådsanning. Skriv gärna att det är spekulationer, så blir det bättre.
Citera
2012-11-09, 00:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Suttit i något blött får mig att tänka på att hon har kissat ner sig av en eller annan anledning.

Hur hon blev blöt är en sak, men varför hade hon inte jackan på sig, vart tog den vägen, och varför? Om det regnar brukar man inte klä av sig, eller? Och för den delen, har det regnat i Göteborg idag?
Citera
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Jag funderar på om hon drabbats av sjukdom och ligger inne på skolans/gympahallens toalett.
Du tror allvarligt att man inte har kollat på muggen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iseeclearly
Nä, hatar polisen, dumma formade jävla as. Tycker de kunde hittat dessa bilar själva, första rast avfarten från Skår på väg mot landvetter flygplats. Förfaller sig helt naturligt att åka dit om man är Polis som letar efter en liten flicka försvunnen på väg till skolan.

men snälla nån! skit i om du hatar polisen eller inte, det handlar ju om att försöka följa upp varenda möjlig ledtråd till att kunna hitta en liten flicka som försvunnit, inte nån personlig vendetta mot polisen!!

ring eller be nån annan ringa polisen så fort du kan, eller så får du skriva precis allt du såg och gjorde här på flashback, och sa och vad som hände (andrahandsupplevelser är ju inte lika bra) så får någon med nån form av moral ringa istället
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Är denna gata långt ifrån där flickan bor alt skolan?

Väldigt nära med bil, långt för en 9-åring i november.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur hon blev blöt är en sak, men varför hade hon inte jackan på sig, vart tog den vägen, och varför? Om det regnar brukar man inte klä av sig, eller? Och för den delen, har det regnat i Göteborg idag?

Ja det har regnat en del, inte svinmycket men så det räcker både igår och idag.
Senast redigerad av doktorwestring 2012-11-09 kl. 00:16.
Citera
2012-11-09, 00:14
Medlem
Vad hade Bobby-mördarna för anknytning till Göteborg? (påstod att Bobby försvunnit där initialt)
Bägge två är släppta sedan oktober ..skulle främst vilja veta var styvpappan håller hus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap

Både skolans alla lokaler och hela idrottshallen samt omklädningsrum är genomsökta!
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Har skummat tråden och två saker fastnar.

1. Nån hade sett henne gå utmed vägen i blöta kläder, som om hon suttit i något blött.
2. Skolan är under ombyggnad

1. Skulle kunna indikera att hon utsatts för mobbning. Om hon var mobbad så kan det mkt väl vara så att hon finns inlåst i skolan nånstans. Sånt har ju hänt.
Den blöta klädseln kan bero på något illdåd som gör henne så förkrossad att hon vill försvinna.
2. Ombyggnad av skolan ger ju, förutom nya möjligheter att låsa in nån, även en tillströmning av nytt folk till skolan, t.ex rovdjur som jagar barn.

1. Jag tror inte att den uppgiften någonsin kommer styrkas. Jag tror helt enkelt inte den stämmer, någon har sett fel, fantiserar eller ljuger.
Citera
Medlem
Snowflakeds avatar
Nu är inte jag alls från gbg området, men min spekulation är att hon var på väg till skolan, stora systern cyklar förbi, kanske ler hånfullt/ säger något. Anna blir sur/ ledsen/ avundsjuk och börjar gå i en helt annan riktning. Någon timme senare ser dessa kollegor henne..

Efter det har hon säkerligen fortsatt att gå, och sedan kommit vilse i någon skog/ ute på fält (om det finns efter där hon "sågs", om det nu var hon. Jackan har hon säkert kastat av sig för att det blev för varmt att gå med den. Sök efter den mellan dessa 2 första sträckor.

Vad är avståndet mellan hennes hem och där hon kanske sågs?

Jag tror och hoppas faktiskt inte att något RIKTIGT illa har hänt henne. Det blir mörkt tidigt och det kändes som läggdags.. antagligen grät hon sig till sömns.

Hoppas ni hittar henne!
Citera
2012-11-09, 00:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Detta fall påminner lite till det yttre om kidnappningen av 11-åriga Jaycee Lee Dugard i USA, som försvann 1991, när hon var på väg till skolan en morgon. I det här fallet användes - inte helt ovanligt vid liknande bortföranden i USA - en skåpbil. Jaycee hade också långt, blont, rakt hår. 2009 - 18 år senare(!) - slapp hon fri från sina två kidnappare. Hon berättar själv om detta i sin egen bok Ett stulet liv.

Förhoppningsvis har lilla Anna inte blivit kidnappad och/eller något ännu värre, utan får komma hem till sin familj inom en snar framtid.

Sådana här fall är alltid obehagliga! Måtte allting gå bra!

Tänker på Annas syster, föräldrar och andra runt henne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in