2012-11-08, 22:50
Medlem
Gustapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philen
Tydligen var det någon David Landers som skrev något jäkligt osmakligt på MPS facebook, någon som vet vad han skrev?

"I hope she gets raped"
Citera
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Du bidrog precis till den här trådens största genombrott i ärendet.
Var du ironisk nu? SSP är noden om man vill ta sig från Örgryte. Har hon åkt kommunalt så har hon med stor sannolikhet befunnit sig där, alla iaktagelser och icke-iaktagelser är att beakta.
Citera
Medlem
Goseklumpens avatar
Det är väl Naserligan som är i farten mån tro?
Citera
2012-11-08, 22:51
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Jag gick förbi sankt sigfrids plan ~08:40 och har inget minne av att ha gått förbi henne där åtminstone.

Och varför skulle du ha gått förbi henne där? Hon går i skolan och bor ca 1 km därifrån och du är ca 1 timme off.
Citera
Medlem
calle555s avatar
Ett överfall längs den vägen till skolan mitt i på-väg-till-jobbet-trafik tycks mig osannolikt.

OK, stigen upp i skogen bakom kyrkan ligger halvt dold bakom buskar, men ... knappast väl?
Citera
Medlem
afrokille1337s avatar
Tanken på att hon skulle vara hemma är inte så trolig, hon var påväg till skolan, inte hem. varför vända hem och lägga sig under en säng hela dagen?

jag bor själv i området och har redan sett 100tals snubbar som är ute och letar.

jag är förvånad att dom inte har en helikopter faktiskt, har hon gått vilse på något jävla vänster så är det lätt att hitta henne från luften. området är fint med många parker, träd osv. många gator som går kors&tvärs och tom jag skulle kunna tappa bort mig där, dock så glömmer man ju inte "skolvägen" precis. förmodligen har hon blivit lockad med en godispåse eller något i den stilen.

Den högst misstänkte av mig är den berömda "moppemannen" i Örgryte. fett skum snubbe som alltid har samma turkosa jacka, kör en krossmoppe. har ingen aning om vem det är men han kör alltid samma rutt varje kväll. Det sägs också att han skall vara pedofil men det gör ju varenda 50åriga man med en keps neddragen framför ansiket.

får hoppas på det bästa men i de flesta fallen så slutar det tyvärr illa, kanske flickan aldrig ens hittas.
Citera
Medlem
Be4utifuls avatar
Varför gick/cyklade de inte tillsammans med skolan? De är ju trots allt endast 9 och 10 år.

Efter det här fallet kommer det nog att väcka stor debatt angående skolors rutiner med att ringa när barnen är frånvarande, precis som det har gjort i USA de senaste åren när föräldrar till försvunna barn inte fått veta att barnen varit frånvarande i skolan förrän sent på eftermiddagen.
Citera
2012-11-08, 22:52
Medlem
Twixess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Allt är så jäkla olustigt.. Är det ett område med mycket genomfartstrafik? Eller är det mestadels de som bor där som kör förbi och i området?

Jag har också förstått det här, det är mest folk som bor i området som kör där. Ett vanligt villaområde so ligger ett stenkast från centrum. Ca en kilometer bårtanför skolan går två stora motorvägar.
Citera
2012-11-08, 22:52
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Och varför skulle du ha gått förbi henne där? Hon går i skolan och bor ca 1 km därifrån och du är ca 1 timme off.
https://www.flashback.org/sp40256513
Citera
2012-11-08, 22:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmOlivencrona
Ca klockan 07.50 lämnade hon hemmet enligt uppgift. Det borde rimligtvis vara en hel del människor ute vid den här tiden, barn och ungdomar på väg till skolan, vuxna som skall lämna ungar på dagis eller som är på väg till sina arbeten. Märkligt att det kommit fram så få vittnesuppgifter.

Har nära släktingar som bor väldigt nära hemmet och jag är väl förtrogen med området då jag varit där många gånger.

Det är ingen genomfartstrafik på den gatan. De flesta som skall till sina arbeten åker via Olof Skötkonungsgatan. De som har barn kör ofta samma väg som flickan, men det är ändå bara ett 50-tal hushåll som kan ha samma resväg på morgonen så det är inte så många totalt sett. Någon hundägare kan ha varit på promenad och kanske mött henne (hundägarna går ofta upp mot Södermansgatan in i skogen).

Polisen har dock varnat i förskolor och skolor efter en skum person som har förföljt barn så visst finns det en hotbild i området.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Skolan borde ju ha tydligare rutiner så att någon reagerar om flickan inte dyker upp. Tycker verkligen det vilar ett moraliskt ansvar på dom!

Oavsett upplösningen lär det bli en polisanmälan mot skolan/kommunen. Har aldrig hört maken till slarvig skola. Man får inte tappa bort ett barn på det viset.
Citera
Medlem
Chilins avatar
Självklart har hon inte legat under en säng HELA dagen men hon kanske sket i skolan och hittade på annat och sen blåste hela den här historien upp sig totalt och hon blev livrädd? Tycker liksom att både vittnesmål och spår är lite väl obefintliga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in