2012-11-09, 03:54
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsill
Något stämmer inte här, en 9-åring som är vaken och ute klockan 03, i sällskap dessutom.

Min teori är att hon gömt sig, någon har sett henne och kontaktat MPS och berättat vart hon ligger och trycker. Om det inte är så;

-har polisen antingen gripit GM, som måste vara psyksjuk då eftersom han minglar runt med henne mitt i natten bland folk.
-går det runt en fri barnkidnappare i gbg just nu, och det borde ju allmänheten få veta snabbt, många barn i gbg kommer vara rädda de närmaste dagarna när de går ut.

Jag uppfattar det som att Polisen fått ett tips från en i folksamlingen som visste var Anna fanns. Att han kunde veta det beror förmodligen på att han själv var gärningsman men ändå deltog i letandet samtidigt som han hade henne inlåst hemma. När natten blev sen och sökandet skulle avslutas blev ångesten kanske för stor och han erkände istället var hon fanns.
Citera
2012-11-09, 03:55
Medlem
Svårt att tro att personerna på den adressen som nämnts är de som ligger bakom det hela, även svårt att tänka mig att personen flickan var med skulle vara skyldig till något. Det låter ologiskt, om man kidnappar ett barn så går man väl antagligen inte runt med barnet mitt i i natten?

Skulle mer tro på att ungen blivit dumpad där, personen kanske hittade henne där eller något liknande..
Citera
2012-11-09, 03:56
Bannlyst
Alla borde sluta spekulera nu, imorgon så vet vi vad som har hänt antagligen och om det ens finns en gärningsman.
Ha det gött, nu ska man försöka sova dock somnar man nu med ett leende på läpparna.

Peace!
Citera
2012-11-09, 03:56
Medlem
WBHKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Jag tror inte du inser hur jävla illa det du skrev är. "Mord", "i himlen" etc. Du borde skämmas och bannas här.
Ursäkta att jag lägger mig i er fejd, men bannas? Du kan väl inte vara seriös? Du vet vilket forum vi sitter på va?

OnT,
Att personen på adressen har fru och ett bra jobb betyder ju inte att han är oskyldig. Ska bli spännande att se uppföljningen av det här.
Citera
2012-11-09, 03:57
Medlem
SalaQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Jag uppfattar det som att Polisen fått ett tips från en i folksamlingen som visste var Anna fanns. Att han kunde veta det beror förmodligen på att han själv var gärningsman men ändå deltog i letandet samtidigt som han hade henne inlåst hemma. När natten blev sen och sökandet skulle avslutas blev ångesten kanske för stor och han erkände istället var hon fanns.

min tanke var att h-n kan ha sett eller hört nåt. hämta närmsta "sökare" och gått dit och kollat
Citera
2012-11-09, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsill
Något stämmer inte här, en 9-åring som är vaken och ute klockan 03, i sällskap dessutom.

Min teori är att hon gömt sig, någon har sett henne och kontaktat MPS och berättat vart hon ligger och trycker. Om det inte är så;

-har polisen antingen gripit GM, som måste vara psyksjuk då eftersom han minglar runt med henne mitt i natten bland folk.
-går det runt en fri barnkidnappare i gbg just nu, och det borde ju allmänheten få veta snabbt, många barn i gbg kommer vara rädda de närmaste dagarna när de går ut.

Det kan vara så att Anna och mannen är bekanta, de är väl typ grannar?!? och att polisen gjort en razzia mot huset efter att ha fått tillgång till Annas mobiltelefonutdrag. Anna kan helt enkelt ha tagit sig hem till mannen för egen maskin och sedan inte vågat ge sig till känna när hon sett i nyheterna att hon är eftersökt. Det behöver inte ha hänt något jättebrottsligt eller hemskt och att hon transporterats hem till sina föräldrar och inte till sjukhuset tyder på det. Mannen kanske helt enkelt blivit livrädd när han fått veta att polisen letar efter flickan och inte vetat vad han ska göra.

Varför Anna befunnit sig på adressen kan man spekulera i in absurdum. Han kanske har något TV-spel som hon gillar att spela, det finns hur många teorier som helst...
Citera
2012-11-09, 03:58
Medlem
Castaliuss avatar
Befarade det värsta där ett tag, men oj vilken lättnad när det blev bekräftat att flickan hittats vid liv. Det är alltid ledsamt med människor som försvinner, men med oskyldiga barn är det naturligtvis extra jobbigt. En svensk McCann-historia eller dylik tragedi hade verkligen gjort novembermörkret ännu mörkare.

Känns som ett måste nu att få reda på vad som verkligen hänt. Att hon varit försvunnen i så många timmar utan förklaring för att sedan återfinnas i närområdet är säkert vanligt i statistiken som GW påpekar. Men att hon hittas, vad det verkar, helt välhållen på en adress som bebos av personer ur exakt samma socioekonomiska grupp som föräldrarna var oväntat i alla fall för min del. Om dessa uppgifter nu stämmer verkar det klart egendomligt.

Kan hon möjligen vara bekant med fastighetens ägare sedan tidigare? Har hon gått dit av egen vilja eller handlar det verkligen om ett bortrövande? Om den gripna mannen bor på den angivna adressen blir det hela än mer mystiskt.
Citera
2012-11-09, 03:58
Medlem
28 000 som delat och 28 000 likes på 9 timmar BARA fråm MPS's facebooksida. Måste vara rekord?
Citera
2012-11-09, 03:59
Medlem
ska ni fortsätta och spekulera kring tänkbar GM så kan ni ju passa på att kolla närliggande husnummer samtidigt. mig veterligen skrev ngn "i närheten av nr 78" på MPS...

finns ju bl.a. ett hus där 2 män står skrivna på samma adress. så spara ner de uppgifter ni kan hitta, så kan vi avvakta till en ev. dom faller.
Citera
2012-11-09, 04:00
Medlem
och apropå bild på mannen som jag länkade till;

Enligt uppgift på MPS Facebooksida är en man gripen och eftersom folk här på FB varit på plats så KAN det ju vara så att någon kanske kan bekräfta eller dementera om det är mannen på bilden som gripits...
Citera
Medlem
sirsills avatar
Hon är förd till sjukhus för undersökning enligt AF
Citera
Medlem
Sokolovas avatar
Hon har förts till sjukhus skriver de nu (Aftonbladet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in