2016-02-21, 23:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Rubios odds har verkligen sjunkit ordentligt, nu är e nere på 2.15 mot Trumps 2 på betfair.

Den mest dramatiska ändringen har ändå Cruz stått för. Efter en i princip delad andraplats har hans odds stigit något otroligt, från att ha skvalpat runt 7 har de dragit iväg till 25 nu idag. Är lite förvånad över den stigningen, för valutgången blev inte så olik pollsen, och cruz fick tom några procent mer än vad de angav. Å andra sidan är SC en demografisk drömstat för Cruz - lyckas han inte här lyckas inte på många ställen. Men som sagt, märkligt att marknaden agerar förvånat över ett utfall som var rätt väntat.

Jag tycker det är naturligt då det verkar som att Cruz inte kan vinna nya väljargrupper än de han redan har. Han är precis som Trump ganska fast på en nivå av fanatiska följare men han har också oerhört många som ogillar honom. Problemet är dock bara att hans nivå är konstant lägre än Trumps.

Rubio har nu en tydlig möjlighet att konsolidera fler väljare, och frågan är om han hinner i tid.
Citera
2016-02-22, 08:56
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
3 2 1 sa man att rubio skulle prestera i de första primärvalen men det blev 3 5 2.

Ja jag tror också hans relativa framgång kan ha kommit för sent

Men mer pengar är i alla fall på ingång för Marcos kampanj. Både Bush-pengar och Koch-pengar: http://mobile.reuters.com/article/idUSMTZSAPEC2LVTX679

Jag vet inte om kampanjpengar spelar så stor roll här. Rubio kommer endast bli nominerad om man till varje pris vill hindra Trump och för att han är ett kompromissalternativ - jag ser inte hur man kan trumma upp ett riktigt entusiastiskt stöd för Rubio om inget oväntat inträffar. Han känns inte karismatisk eller ens sympatisk, ungefär som Hillary.

Vad tror ni om sannolikheten att Cruz trots relativt bra siffror helt sonika hoppar av förresten, till förmån för Rubio? Kan tänka mig att det är många i partiet som vill det..

Nevada är redan i morgon, det är Rubios enda chans att visa momentökning inför super tuesday. Cruz spöar han säkert, men tror Trump tar hem delstaten som symboliserar hans USA.

Om vi bara drar till med någon siffra inför den stora dagen 1 mars som skulle kunna vara ett troligt scenario, stor ökning för Rubio men inte tillräckligt för att nå Trump, säg Rubio 28 % och Trump 31 %, alla övriga under 20 % rätt över supertisdagen, vad tror ni händer då?
Citera
2016-02-22, 15:37
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
I varje stat gäller att " The winner take all!", men man måste ändå få mer än hälften (delegater? ) totalt.

Nej, det är olika från stat till stat.
Citera
2016-02-22, 15:38
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det kommer stå emellan Cruz eller Rubio i slutändan väl när det börjar gälla så kommer republikanerna överge Trump, Visst Trump är en frisk fläkt men hans saker är för radikala även för den radikala högern så jag ser inte han som namnet som kommer gå upp mot presidentvalet till vintern!

Rubio kan vara ett hot för Trump med tiden, men Cruz får ju redan ses som uträknad.
Citera
2016-02-22, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej, det är olika från stat till stat.
Jo! Han frågade om presidentvalet, där nedanstående gäller
Except for the electors in Maine and Nebraska, electors are elected on a "winner-take-all" basis.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electoral_College_(United_States)
Citera
2016-02-22, 17:20
Medlem
baggebo1s avatar
Cruz och Rubio fortsätter att slåss med varandra. Cruz kampanj ska tydligen ha länkat till en feltextad film som ifrågasatte Rubios religiositet - Rubio upprörd:

https://www.youtube.com/watch?v=8Xa7oXU6cXM

Det är rätt bra att stämningen är som den är mellan de här olika figurerna bakom Trump. Enhet bakom Rubio känns inte högaktuellt om det fortsätter.
Citera
2016-02-22, 17:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jo! Han frågade om presidentvalet, där nedanstående gäller
Except for the electors in Maine and Nebraska, electors are elected on a "winner-take-all" basis.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electoral_College_(United_States)

Ja som jag sa alltså (även om att jag trodde det var färre Winner takes it all).
Senast redigerad av Y2W 2016-02-22 kl. 17:45.
Citera
2016-02-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ja som jag sa alltså (även om att jag trodde det var färre Winner takes it all).

Ni pratar om olika saker. Kom in i matchen.
Citera
2016-02-22, 17:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ni pratar om olika saker. Kom in i matchen.

Sant, ser det nu. Jag talade inte om elektorer utan om kongressröster.
Citera
2016-02-22, 20:43
Medlem
Rubio:s kampanj. Antivit?

Coulter Tweets Rubio Is Running ‘Anti-White’ Campaign

http://www.breitbart.com/big-journalism/2016/02/21/ann-coulter-tweets-rubio-is-running-anti-white-campaign/

Enligt mig en korrekt bedömning.

Hur bra är denna strategi? Leder den till en solid majoritet bland republikanska primärväljare? Går han på magkänsla? Kom ihåg att allas röster räknas. Inte bara indiers.

Bra att ordet antivit börja komma i användning. Det behövs.
Citera
2016-02-22, 20:44
Medlem
ddf66s avatar
Jag såg en intervju med John Kasich och tyckte att han verkade vara den mest jordnära och "ärliga" kandidaten för republikanerna.
Men vad har han för lik i garderoben ?
Vilka är hans finansiärer ?
Vilka intressegrupper representerar han ?

Någon som har lite info ?
Citera
2016-02-22, 22:26
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Jag såg en intervju med John Kasich och tyckte att han verkade vara den mest jordnära och "ärliga" kandidaten för republikanerna.
Men vad har han för lik i garderoben ?
Vilka är hans finansiärer ?
Vilka intressegrupper representerar han ?

Någon som har lite info ?

Inga lik som kommit fram, ännu iallafall.
Inga stora finansiärer med tanke på att han knappt har tillräckligt med pengar för att kampanja i vissa stater.
Moderata republikaner. Icke-extrema kristna. Högt förtroende i de ekonomiska frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in