2016-04-16, 21:45
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Varför klagar svenskar på GOPs och demokraternas nomineringsprocesser?"......
Är ju värre än så. Här sitter svenskar och hoppas att man skall ta ifrån kandidaten med mest delegater nomineringen utan att förstå vad det är för mörka ideologier man förespråkar. Men det är naturligtvis resultatet av flumskolan och 50 års hjärntvätt.
Men folk är också väldigt okunniga. Trump får nomineringen. Allt annat är rena fantasier. Dels för att USA är ett demokratiskt land och en överväldigande majoritet av republikanerna anser att den med flest delegater skall ha nomineringen.
Men också hur det går till under konventet om en kandidat inte får en majoritet. trump är den enda med tillräckligt stor bas för att få ihop en majoritet. Han får kohandla för att eventuellt få över de antalet röster han behöver.
Cruz och Kasich skulle få kohandla med halva konventet. Det går inte. Men det är lättare att sitta här och spekulera än att ta reda på hur det ligger till.
Citera
2016-04-19, 17:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Angående Pennsylvania så hittade jag den här, som uppenbarligen har ambitionen att vara den mest uppdaterade listan om deras 162 delegats-kandidater: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NfzyoWfwqjrYbc5Xqb9lyerxztNxLuZDzwPBarYZJFA/edit?pref=2&pli=1#gid=0

Nu har den här uppdaterats lite, så det finns 31 trumptrogna delegater att få, eller 47 om man även litar på de som säger "district winner" (av 54 möjliga).

De 162 delegaterna fixerades 2:e mars, men kolla in hur en röstsedel ser ut: http://webapp02.montcopa.org/voterservices/sampleballots/Sample%20Ballots/Sample%20Ballots%20PE12/East%20Norriton/East%20Norriton%201-2.pdf

Man kan alltså gör upp till tre write-ins. Så om bara Trump-kampanjen organiserar sig och plockar fram tre namn per distrikt (från de 162 eller write-ins) som alla samfällt röstar på, så kan de ta hem full pott i Pennsylvania. Trump har alltså full kontroll över detta - väljarna väljer ju delegaterna direkt här! Det finns inget GOPe-fiffel inblandat här. Och det faktum att dessa delegater officiellt är uncommitted är oväsentligt i sammanhanget, eftersom Trump-kampanjen bara behöver utse tre pålitliga personer per distrikt samt informera väljarna om vilka dessa är. Hur jävla svårt kan det vara?

Jag har viss förståelse för att man inte gav sig in i ormgroparna i Colorado m.m., men om de inte fixar denna lätta i PA så är de bara kassa, och får skylla sig själva om de inte når 1237. Jag förväntar mig att se dessa namn listade t.ex. här inom kort: http://www.donaldjtrump.com/pennsylvania

Om Trump klantar till det här och sen klagar på att systemet i PA är "rigged" så är han en idiot. Och fixar de inte denna lätta organisatoriska uppgift i PA så kommer de att vara fullständigt chanslösa inför den komplexa oredan i West Virginia, och de kommer att förlora allt genom egen förskyllan.

Paul Manafort - vakna!
Citera
2016-04-19, 17:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Phyllis Schlafly, som endorsat Trump, har just gått ut med en video som dementerar att Cruz-supportrarnas kuppförsök att ta över hennes Eagle Forum skulle ha lyckats:

http://www.thegatewaypundit.com/2016...-still-charge/

Och apropå politikens tölpaktiga lögnare:

Citat:
The Cruz supporters argued that Phyllis is senile and not in charge of Eagle Forum.
She certainly looks competent in this video.

Cruz-folket har verkligen ingen skam i kroppen. Hänsynslösa aktivisttyper precis som vänstern.
Citera
2016-04-20, 10:28
Medlem
Savoys avatar
Jag tror det bästa GOP kan göra i nuläget är att förlika sig med att Trump blir kandidaten, annars finns risk för en gräsrotsrevolution som kan förgöra partiet helt. Det största argumentet är inte Trumps siffror, även om det också är ett argument, utan hur otroligt dåliga siffror Cruz och Kasich får -trots- etablissemangsstöd och att Trump sägs vara så ogillad. Visst, NY kanske är ett extremt exempel, men Trumps övertag är nu sådant att även de värsta intrigmakarna i GOP:s ledning snarare bör fundera på hur man kan förhandla med Trump än hur man kan krossa honom. Vi är för nära slutet på nomineringsprocessen för att någon bra alternativkandidat ska kunna skakas fram, och Romneys grovt pinsamma inhopp i våras förstärkte bara bilden av ett aningslöst och desperat parti som har tappat greppet om händelseutvecklingen.

En sådan här mjukare attityd borde förresten även ligga i Trumps eget intresse - kan han närma sig etablissemanget lite grann (mindre än etablissemanget närmar sig honom) så kan jag mycket väl se ett samarbete utvecklas inom några månader.
Förhandlingar, som säkert Trump är bra på, går ju inte alltid ut på att göra eftergifter i sig, utan att få motståndarna att känna att de vunnit/fått något och därmed respekteras.

Kompromisslöshet kommer att straffa sig, det gäller både GOP och Trump.
Citera
2016-04-20, 12:55
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag är förvånad över dom svaga kandidaterna som republikanska partiet ställer upp med, förutom Trump. Jag trodde Kasich var något så när normal men hans uttalande om Josef och blod i New York får honom att framstå som idiot.
Var ju blekt startfält även 2012.
Citera
2016-04-20, 13:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag är förvånad över dom svaga kandidaterna som republikanska partiet ställer upp med, förutom Trump. Jag trodde Kasich var något så när normal men hans uttalande om Josef och blod i New York får honom att framstå som idiot.

Det republikansk partiet är döende, oavsett vad folk säger så är partiet urvattnat till en extrem nivå
Citera
2016-04-20, 16:50
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Egentligen var inte startfältet svagare i år. Fundera på vad som skulle ha hänt med George W. Bush om han varit en av de 17 i år. Han skulle ha blivit strimlad i småbitar och framstått som byfånen i gänget. Samma med svaga kandidater som McCain, som mest var nöjd och hedrad över sin utnämning och fann något stort i att förlora mot en neger. I årets startfält var Romney motsvarad av Rubio, och vem som var Bush är uppenbart. Tack vare Trump rensades sådana bort på ett tidigt stadium, och istället vaskades det fram ganska udda typer, som slemmige Cruz och dåren Karsick. Men startfältet som helhet i år var inte svagare än det brukar vara. Tyvärr.
Citera
2016-04-20, 19:08
Medlem
godhetsapostelns avatar
McCain är väl annars den siste någorlunda starka (normala) kandidaten jag tänkte på. Många ansåg att han förlorade för att folk var trötta på Bush. Draget kring Obama gjorde nog sitt också.

Trump verkar få egen majoritet enligt alla experter. Redan efter Californien skall det vara klart. Undrar om inte det blir en självuppfyllande spiral och Cruz/Kasich anhängare stannar hemma i större utsträckning. Kanske får vi ett avhopp nu. Blir inga ministerposter.
Citera
2016-04-20, 19:53
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Otroligt nog så sades det innan valet att republikanerna hade en bred bänk. Hela partiet behöver reformeras eller göras om helt för att de ens ska vara relevanta i framtida presidentval. De kommer fotfarande att vara konkurrenskraftiga ett tag till i kongressen och senaten men de kommer inte hålla länge.
Citera
2016-04-20, 19:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
McCain är väl annars den siste någorlunda starka (normala) kandidaten jag tänkte på.

Vi är uppenbarligen fullständigt oeniga om McCain (som ju var påtagligt nöjd med att ha förlorat), men det får bli en annan diskussion i en annan tråd...
Citera
2016-04-20, 19:57
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det republikansk partiet är döende, oavsett vad folk säger så är partiet urvattnat till en extrem nivå
Utan citizen United hade korthuset fallit på några år. Nu håller det på att implodera på nationell nivå trots att de får 3-4 gånger mer donationer än demokraterna.
Citera
2016-04-20, 21:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Precis som jag förutspådde så har Karsicks lilla seger i distriktet runt East River gått honom åt huvudet. Hans patetiska triumfalism växer sig stor: https://twitter.com/JohnKasich

Och precis som jag förutsåg så går han ut och attackerar Cruz:
Citat:
John Kasich ‏@JohnKasich
Now that Cruz is now mathematically eliminated, the only diff between him and Kasich is Kasich can defeat Clinton
Grammatik?
Citat:
John Kasich ‏@JohnKasich
Going forward, polls show John Kasich is consistently the best candidate to take on Trump. 2nd in CT, MD, NJ. And 2nd tonight in NY.
Amerikas nöjdaste tvåa? (Iofs, för den som fortfarande ligger fyra i ett tremanna-race är förstås en andraplats attraktiv...)

Segerdansen över hans lilla ynkliga seger i Trumps hemdistrikt:
Citat:
John Kasich Retweeted
Nigel Chiwaya ‏

100% of precincts in, @JohnKasich leads @realDonaldTrump in Trump’s home district #NYPrimary http://dnain.fo/20VTkBl
Citat:
John Kasich Retweeted
Wayne_In_Akron

Congratulations to @JohnKasich who defeated #DonaldTrump in his HOME BOROUGH according to @CNN's election coverage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in