Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-11, 13:32
  #13
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicservant
Den får gärna brinna men personligen tycker jag att det kan vänta tills efter jul.
Iallafall om det blir en snöig vinter,ska det regna och vara grått och trist kan den få brinna på en gång.

Lillbocken kan väl få klara sig utan att brinna upp.
Tycker det är lite lustigt när folk vält omkull den på väg hem från krogen,brukar småle för mig själv när jag ser den ligga på sida när jag åker förbi.

Det var väl något år den blev nerkörd av raggare? -73?

EDIT

-76 av student i en amazon. Står i wikilänken...


Håller med, bäst är efter jul! Men brinner den tidigt brukar dom åtminstone bygga upp den igen.

Haha ja man skulle kunna skriva en hel bok om den där jävla halmbocken!
2012-11-11, 20:38
  #14
Medlem
AftoKrullarNs avatar
En person jag känner, som är bosatt i just Gävle har berättat att de kanske inte ska bygga bocken utav halm detta år. Jag vet inte vad det annars skulle vara, men snacket går att det inte blir halm iallafall..
2012-11-14, 22:29
  #15
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AftoKrullarN
En person jag känner, som är bosatt i just Gävle har berättat att de kanske inte ska bygga bocken utav halm detta år. Jag vet inte vad det annars skulle vara, men snacket går att det inte blir halm iallafall..


Katastrof isåfall. Om detta stämmer dör hela traditionen och därmed en viktig reklampelare i Gävle kommun! Spännande att se när info kommer.
2012-11-14, 22:41
  #16
Medlem
AftoKrullarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Katastrof isåfall. Om detta stämmer dör hela traditionen och därmed en viktig reklampelare i Gävle kommun! Spännande att se när info kommer.

Undrar vad man gör då.. Spränger bocken kanske?
2012-11-15, 17:54
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AftoKrullarN
Undrar vad man gör då.. Spränger bocken kanske?

Japp, jag hoppas verkligen det! Den måste förstöras på något sätt iaf.
2012-11-15, 18:24
  #18
Medlem
Jag tippar på 19e december! Som det har sagts tidigare så måste den förstöras!
2012-11-15, 18:49
  #19
Medlem
Mulla Krekars avatar
Israel kommer o fosfor-bomba den, typ den 21:e...
2012-11-16, 01:59
  #20
Avstängd
demiurg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Israel kommer o fosfor-bomba den, typ den 21:e...

Intressant teori, och fullt möjlig då Hanukkah är över den 21a december. Så i realiteten innebär det att de bombar antingen innan den åttonde eller efter den sextonde.
Personligen är jag mer inne på att Norsk Hydro förklarar bensinkrig mot Julbocken den 13de december och bränner ned den genom att kasta bensinindränkta geitostar på den.
2012-11-22, 16:55
  #21
Medlem
TrueCs avatar
http://gd.se/nyheter/gavle/1.5319413-bocken-far-en-app

Nu får bocken en app! Dom troratt försäljningen av appen kommer att finansiera bevakningen av bocken!

Så intressant var inte appen ..

De vill inte avslöja än hur bevakningen kommer att ske, högre säkerhet?
2012-11-22, 17:00
  #22
Medlem
Åh, den älskade bocken! Jag vet inte hur många timmar jag spenderat de senaste åren med att live-övervaka bockfan med andra Flashbackare. Julstämning om något!
2012-11-22, 18:34
  #23
Medlem
Skink-Killens avatar
Traditionen måste fortsätta även i år!

Hade ju varit så jääävla fett om någon som har en FPV Helikopter hade gjort som vi har diskuterat i den här tråden.
Om man använder en Quad Copter så får man ganska så mycket lyft kraft och även en stabil flygning och om man även har FPV så kan man ju flyga till brottsplatsen och sen ta sig därifrån utan någon väktare ser att man ens planerar att göra något med bocken, förutom helikoptern då förstås.

Sen så finns det ju fullt med ställen på nätet(bl.a anarkistens kokbok ) där man kan hitta recept på napalm och massa andra extremt brandfarliga ämnen som gör antändningen lätt.
__________________
Senast redigerad av Skink-Killen 2012-11-22 kl. 18:35. Anledning: stavfel
2012-11-23, 20:31
  #24
Medlem
På vilket konto ska jag sätta in mitt bidrag till helikoptern?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback