Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-05, 19:18
  #1
Medlem
TrueCs avatar
Nu är det snart dags igen!

http://gd.se/nyheter/gavle/1.5261454-snart-ar-han-har

När/om tror ni halmhögen brinner? Möter Lill-bocken samma öde som Sara 18, nedknuffad i ån? Förhoppningar? Själv skulle jag vilja att pepparkaksgubben gör en comeback.

Kommer Gävles småsinta politiker försöka göra allt för att stoppa den stora PR-elden, eller har dom fattat vinken nu?

Får vi bevaka bocken live även i år? Har bocken twitter och blog 2012 också?

Frågorna är många och svaren är få.

Bettar på 19dec. Nu valde jag att placera tråden här, då bockvakan har blivit lite utav en tradition här på Flashback, och jag tycker att alla ska få delta. Men med detta innebär det att vi har ett ansvar att hålla tråden på en någorlunda seriös nivå, inte bara betta ett datum eller lämna en oneliner.


Fungerar det inte blir det en tramstråd i laidback istället, vilket nog ingen av oss vill.

Elda lugnt nu pyromanbröder!
2012-11-09, 10:03
  #2
Medlem
Core.s avatar
Woho! Blir en tidig brand i år skulle jag tro, kanske .. 10december? Årets stora underhållning, hålla koll på när bocken brinner
2012-11-09, 11:09
  #3
Medlem
woooes avatar
Alltid lika spännande att se ifall nån har tillräckligt med stake för att fjutta på. Lyckades se det live 07 eller 08 tror jag det var.

Det lär ju garanterat vara kameraövervakning 24/7 och möjligtvis lite span in på småtimmarna.'

Som alla vet, om bocken inte brinner så lämnar tomten alla svenska julklappar till finland.
__________________
Senast redigerad av woooe 2012-11-09 kl. 11:12.
2012-11-09, 11:48
  #4
Medlem
Lugini3s avatar
Varför inte bara vattna bocken en gång om dagen så brinner den inte och man får en isskulptur istället.
2012-11-09, 16:37
  #5
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woooe
Alltid lika spännande att se ifall nån har tillräckligt med stake för att fjutta på. Lyckades se det live 07 eller 08 tror jag det var.

Det lär ju garanterat vara kameraövervakning 24/7 och möjligtvis lite span in på småtimmarna.'

Som alla vet, om bocken inte brinner så lämnar tomten alla svenska julklappar till finland.


Vilket slöseri med en massa ipads, bocken måste brinna!

Någon som vet hur mycket man kan vinna på att betta en tusing på nån sida? Det görs fortfarande va? Skulle kanske tjäna på att fjutta på den själv!
2012-11-09, 19:24
  #6
Medlem
plowhs avatar
Den brann inte förra året va? Eller det kanske var 2010....
19e december känns som ett bra datum för bockabrand
2012-11-09, 21:11
  #7
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plowh
Den brann inte förra året va? Eller det kanske var 2010....
19e december känns som ett bra datum för bockabrand


http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gävlebocken#section_4

Brann förra, stod 2010! Haha kollade listan, stulen 1973!! Wtf? Nån som har info?

Då spikar vi 19: onde
2012-11-10, 01:04
  #8
Avstängd
demiurg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gävlebocken#section_4

Brann förra, stod 2010! Haha kollade listan, stulen 1973!! Wtf? Nån som har info?

Då spikar vi 19: onde

Mycket mer stake i att stjäla julbocken än att bränna ned den.
Bäst var när de för första gången satt upp kameror för att vaka över den och allt de såg var en brinnande armbortskäckta komma flygande in i julbocken.

Det jag skulle vilja göra är att stjäla övervakningskamerorna. Av någon anledning så finner jag dessa oemotståndliga att snatta.
__________________
Senast redigerad av demiurg2 2012-11-10 kl. 01:57.
2012-11-10, 01:10
  #9
Medlem
farbrorankas avatar
Klart bockfan kommer brinna i år! vad vore julen utan att bocken brann i Gävle?
2012-11-10, 16:29
  #10
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woooe
Alltid lika spännande att se ifall nån har tillräckligt med stake för att fjutta på. Lyckades se det live 07 eller 08 tror jag det var.

Det lär ju garanterat vara kameraövervakning 24/7 och möjligtvis lite span in på småtimmarna.'

Som alla vet, om bocken inte brinner så lämnar tomten alla svenska julklappar till finland.
Det var nog 08 då eftersom den stod kvar 07.

Jag hoppas den får stå lite längre i år, det var ju inte särskilt trevligt att den brann redan den 2 december förra året. Det vore ju trevligt om den överlevde julafton i år men det tror jag knappast, jag gissar på den 21 december.

Angående den lilla bocken som eleverna på Vasaskolan bygger så tycker jag att den ska få gå ett riktigt hemskt öde till mötes!
2012-11-10, 21:36
  #11
Medlem
publicservants avatar
Den får gärna brinna men personligen tycker jag att det kan vänta tills efter jul.
Iallafall om det blir en snöig vinter,ska det regna och vara grått och trist kan den få brinna på en gång.

Lillbocken kan väl få klara sig utan att brinna upp.
Tycker det är lite lustigt när folk vält omkull den på väg hem från krogen,brukar småle för mig själv när jag ser den ligga på sida när jag åker förbi.

Det var väl något år den blev nerkörd av raggare? -73?

EDIT

-76 av student i en amazon. Står i wikilänken...
__________________
Senast redigerad av publicservant 2012-11-10 kl. 21:39.
2012-11-11, 00:30
  #12
Medlem
katastrofernas avatar
"1977 - okänt öde". Någon som har en aning eller teori om vad som kan ha hänt då?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback