2012-11-05, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Står det med "ketchup och rostad lök" på skylten?
Nej, men det hör ju till korvkioskkulturen att erbjuda kunden gratis ketchup. Rostad lök är också något som tillhör denna välbevarade kultur, även fast det är ett tillval som kostar extra. När man går på en vanlig restaurang så behöver de ju inte ha med "maten kommer med bestick till" i menyn, utan det är ju en självklarhet. Ketchup och senap likaså.
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Är det dig sidan "Vita, kränkta män" grundats på? Du får väl göra din egen korv eller gå till en annan kiosk .
Det vet du.
Citat:
Ursprungligen postat av DrickaLatte
Fan va snålt. Skulle aldrig gå tillbaka till ett sånt ställe så länge samma ägare var kvar. Rostad lök kanske inte alltid finns, men om de nu har det så är det sjukt att inte kunna erbjuda det Fick du sallad och dressing i burgaren?
Sallad och dressing fick jag, en tomat och ett par skivor vanlg lök.
Citat:
Ursprungligen postat av 010201
Var det en bild på en korv med ketchup?

Fan jag skulle gå därifrån utan att betala det är en sån självklarhet att det finns kerre till en korv. Annars borde dom skriva att dom inte serverar kerre före lunch
Ja, korven hade både ketchup och senap.
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är sånt här som engagerar svensken anno 2012. Inte höjda eller sänkta skatter, dagisplatser, invandring eller pension. Nä, får man inte ketchup på korven, då ska himmel och jord rivas upp. Istället för att prata med innehavaren av sagda korvutskänkningsställe och vänligt förklara för honom att sagda upptåg inte uppskattas och att likvida medel därmed inte kommer att utväxlas mot slaggprodukter och sockrat bröd ska en indignerad promemoria elektroniskt delges vännerna på Flashback, i hopp om förbrödrande ryggdunkningar och beundrat flämtande inför den växande e-fallosen.

För övrigt tycker jag det räcker med att du skriver "kerre" för att sätta dig i dödsläger, men det kanske bara är jag?
Det kan du ge dig fan på att det gör.

Det är ENBART du. Kerre's the word!
Citera
2012-11-05, 18:15
Medlem
Senap och ketchup är obligatorisk.

Jag hade aldrig satt min fot där annars.
.
Däremot rålök är inte lika själv klart.

Där jag har jobbat och köpt rålök/torrlök en femma extra.
Citera
2012-11-05, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
1. "Kerre" kan vara bland de fulare orden jag har hört.

2. Jävlar vad du äter!

3. Principiellt sett har du rätt även om det var lite snålt. Klart att de ska ha tillbehören framme hela dagen om det finns.
Jag har kylskåp och micro, du vet. Bara för att man gör en rejäl beställning så betyder inte det att jag äter upp allt på en gång.
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkan
Du verkar vara en riktig tjockis. Ät mindre och klaga mindre.
Ja, eller så gillar jag mat, a.k.a gourmand.
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Årets WT-tråd
För att?
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Senap och ketchup är obligatorisk.

Jag hade aldrig satt min fot där annars.
.
Däremot rålök är inte lika själv klart.

Där jag har jobbat och köpt rålök/torrlök en femma extra.
Nej, rostad lök på korven är inte en självklarhet. Det är som när man köper glass eller nåt, att få strössel på är ju ingen självklarhet men det ska ju ändå finnas till hands ifall kunden vill ha det som en extragrej på glassen. Samma sak med korvjäveln.
Citera
2012-11-05, 18:36
Medlem
klart som fan man måste ha kerre på korven hade inte betalt ett öre!
Citera
2012-11-05, 19:34
Medlem
Vilket jävla svin. Jag hade slängt maten över hela golvet i vansinne. Det här ska du inte behöva tåla. Eftersom det är så kutym att erbjuda senap och ketchup vid korvförsäljning, är det upp till försäljaren att tydligt berätta att detta inte gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av Matte__
Du kommer överens om att betala för maten, du har inte avtalat innan om att få tillbehör, därför har han all rätt att göra så.
Om jag skulle se dig, skulle jag berätta hur värdelös du är, sedan skulle jag noga undersökt ditt ansikte och berättat att ditt ansikte är en ansamling med pormaskar som tillsammans bildat ett stort tryne. Slutligen hade jag knullat din mamma. Varför? För att det inte är olagligt.

Nej, det är inte olagligt att idka nakenlekar med din mor, och därefter berätta för dig om hur hennes mjuka och tunga bröst dinglade som två pendlar genom den bro som hennes svankande rygg hade skapat. Massan spelar ingen någon roll, hade jag sagt medan jag knullade henne. Fysikens lagar är oberoende av massan i detta fall. Jag hade filmat detta och sedan använt det i min undervisning för att illustrera hur Newtons vagga fungerar, dels med bakomliggande teori, dels med filmbevis. Sedan hade jag sugit på hennes bröst tills det hade sprutat ut mjölk ur bägge mina näsborrar, varpå jag hade spottat ut det i en nappflaska och matat din lillasyster med det. Och jag hade stängt in dig på ditt rum varje kväll och matat dig med bacon så att du skulle bli tjock och ful.
Senast redigerad av deppodi 2012-11-05 kl. 19:55.
Citera
2012-11-05, 20:19
Medlem
gulaLejonets avatar
haha vilken korvmoh serverar bara ketchup till lunchen?

är den rostade löken endast till för nyår / midsommar?
Citera
2012-11-05, 20:27
Medlem
Smakarsprits avatar
Larvigaste jag hört, det är knappaste så korvmojjen måste göra egen ketchup i 2h, ketchup är något en korvmojj har i en flaska, redo att langas fram till den kund som behöver det. Att inte kunna servera ketchup till en burgare är som att glida in till Statoil för att tanka bilen och bli mött med "Pumparna kan inte användas förrän vid lunchtid"
Citera
2012-11-05, 21:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Har varit vaken i lite mer än ett dygn nu och bestämde mig för att käka mig ett korvmål på det lokala haket. Kommer in, beställer två franska, en korv med mos, och två 150g hamburgare. Ska fram och betala men ser att det varken finns senap eller kerre ELLER rostad lök. Wtf, tänker jag liksom. Frågar var kerren står och får som svar att de inte serverar "tillbehör innan lunch". Då frågar jag om jag verkligen måste betala fullt pris och då kollar han på mig som om jag vore en idiot och säger "ja", som om svaret vore självklart.

Har en restaurang rätt att göra på det här viset? Har fan aldrig hört talas om att de inte serverar tillbehör innan lunch. Vad fan är det för jävla sätt. Kunden har alltid rätt my ass.

Dude...hur mycket käkar du egentligen?

Men som svar på din fråga då, alla restauranger har väl egen rätt att bestämma vad dom ska ta betalt för och vad dom ska servera så tror inte att du har så mycket att säga till om.
Håller dock med om att det verkar sjukt konstigt att dom inte har Ketchup framme
Citera
2012-11-05, 21:36
Medlem
Matte__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Det är mojjens skyldighet ha tillbehör gratis vid sidan om, samma sak med snåla äckliga pizzerior som man måste betala extra för pizzasallad.
Nej, det är min poäng.
Tycker han inte om deras servering så får han ge fan i att gå dit.
Korvmojjen har ingen som helst skyldighet om de säljer korv, inte korv MED "KERRE" och SENAP.
Jag tvivlar på att det är skyltat att tillbehör ingår.

Jag håller alltså med om att man kan anta det, men förslagsvis så tar man upp detta med korvmojjen eller ger fan i att gå dit. Man börjar inte gråta om att det är deras skyldighet.
Citat:
Ursprungligen postat av CokeV
Jobbar du i restaurangbranschen?

-Byt jobb.

Funderar du på att börja inom restaurangbranschen?

-Nej, ge fan.

Ketchup och senap är en självklarhet, de kan lika gärna ge fan i att sälja korv och burgare.
Nej jag jobbar inte inom restaurangbranschen och jag har inga planer på det heller.
Det må va en självklarhet, men det är INTE en skyldighet.
Citera
2012-11-05, 21:56
Medlem
Hahahaha han kanske försöker skära ner lite på utgifterna...
Många bäckar små....
Citera
2012-11-05, 21:59
Medlem
MassiveBs avatar
Ingen stor sak. Men skulle frågat om han inte skall konka företaget istället när man inte har standardsaker som ketchup och dylikt. Sedan skulle jag gå därifrån.
Citera
2012-11-05, 22:19
Medlem
Jag hade lämnat stället utan skräpmat och korvhövvet hade blivit utan cash.

Den sista idioten är inte född ännu tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in