2012-11-05, 14:38
Medlem
Att inte servera vurre med tillbehör med ursäkten att det inte är lunch än, är som att sälja en dator utan komponenter. Fullständigt retarderat om ni frågar mig.

Det är klart som fan att grabben ska ha kerre på sin vurre!
Citera
2012-11-05, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PallarN
Varför ska verksamheten tvingas servera maten på det sätt som lever upp till din världsbild? Kan jag som kund gå runt till restauranger och kräva av dem att de ska tillaga och servera maten på det sätt som passar mig? Om ägaren eller personalen på restaurangen har ett bestämt upplägg och förklarar för dig att det inte finns ketchup den tiden på dygnet så få du väl finna dig i det. Om det inte faller dig i smaken så är det inte svårare än att du väljer en annan korvkiosk hädanefter.

Men ditt jävla retard, en sak är om han inte fick korven grillad på det sättet han ville eller liknande. Men ketchup och senap är väll inte för mycket begärt speciellt när det ingår över allt.
Och du tycker det är okej att han förklarar att det inte finns efter maten är klar?

Bojkotta!
Citera
2012-11-05, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stonemate
Men ditt jävla retard, en sak är om han inte fick korven grillad på det sättet han ville eller liknande. Men ketchup och senap är väll inte för mycket begärt speciellt när det ingår över allt.
Och du tycker det är okej att han förklarar att det inte finns efter maten är klar?

Bojkotta!

Du har inte rätt att begära någonting. Du har möjligheten att beställa det som korvkisoken serverar och äta maten på det sätt som de väljer att servera den på. Att ketchup ingår "över allt" är inget argument för TS att "begära" det utav just den här korvkiosken.

Att han får reda på att det inte finns ketchup när hans mat är klar är fullkomligt ointressant. Om det var jag som stod och beställde korv och den serverades utan ketchup (förutsatt att jag var en ketchup-kåt tattare) så hade jag antagligen inte betalat och valt käka någon annanstans.

Retard.
Citera
2012-11-05, 15:04
Medlem
fraess avatar
Hur fasiken kan ni försvara restaurangen?? Klart som fan han blir förbannad om de inte har ketchup. Det är ju inte som att han kräver nymosad guacamole eller nåt.

Korvkiosk utan ketchup? Självklart! Vad är det med er? Måste bara säga emot eller?
Citera
2012-11-05, 15:05
Bannlyst
Citat:
Du har inte rätt att begära någonting. Du har möjligheten att beställa det som korvkisoken serverar och äta maten på det sätt som de väljer att servera den på. Att ketchup ingår "över allt" är inget argument för TS att "begära" det utav just den här korvkiosken.

Att han får reda på att det inte finns ketchup när hans mat är klar är fullkomligt ointressant. Om det var jag som stod och beställde korv och den serverades utan ketchup (förutsatt att jag var en ketchup-kåt tattare) så hade jag antagligen inte betalat och valt käka någon annanstans.

Retard.
Fick du bara mjuka paket när du var liten eller är du bara extremt sexuellt frustrerad, för maken till sämre attityd utan anledning har jag inte skådat på väldigt länge. En korvkiosk eller restaurang är där för att servera dig och ingenting annat. Det är restaurangen som bestämmer menyerna, men vill du plocka bort någonting eller lägga till någonting extra så ska du fan få göra det.

Eller tar du saker så som det kommer? I så fall måste du nog leva det mest inmönstrade jävla livet i Sverige. Jag tror Nordkorea hade varit en idyllisk plats för en person av din karaktär. Där finns det nog inga tattare heller så där lär du känna dig som hemma.
Citera
2012-11-05, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Fick du bara mjuka paket när du var liten eller är du bara extremt sexuellt frustrerad, för maken till sämre attityd utan anledning har jag inte skådat på väldigt länge. En korvkiosk eller restaurang är där för att servera dig och ingenting annat. Det är restaurangen som bestämmer menyerna, men vill du plocka bort någonting eller lägga till någonting extra så ska du fan få göra det.

Eller tar du saker så som det kommer? I så fall måste du nog leva det mest inmönstrade jävla livet i Sverige. Jag tror Nordkorea hade varit en idyllisk plats för en person av din karaktär. Där finns dt nog inga tattare heller så där lär du känna dig som hemma.

Alltid trevligt att argumentera med personer som fyller största delen av sina inlägg med personliga påhopp. Snacka om att vara frustrerad

Precis som du säger ska restauranger servera mat utefter de menyer som de själva bestämt i förväg. Ja du får välja till och ta bort tillbehör såvida de befinner sig inom ramarna för vad som är rimligt. Om jag ber om ketchup på ett ställe som vanligtvis inte serverar ketchup, låt oss säga ett sushi-hak, och de talar om för mig att de inte har det, har jag då rätt att få ett spel och börja snacka om bojkott?

Ja korvkiosker har vanligtvis ketchup till sin mat men i det här fallet fick du det förklarat för dig att de inte hade det vid den tidpunkten. Hade jag varit du hade jag svalt min sårade ketchup-stolthet och gått till nästa korvkiosk.
Citera
2012-11-05, 15:18
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Varför ska verksamheten tvingas servera maten på det sätt som lever upp till din världsbild? Kan jag som kund gå runt till restauranger och kräva av dem att de ska tillaga och servera maten på det sätt som passar mig? Om ägaren eller personalen på restaurangen har ett bestämt upplägg och förklarar för dig att det inte finns ketchup den tiden på dygnet så få du väl finna dig i det. Om det inte faller dig i smaken så är det inte svårare än att du väljer en annan korvkiosk hädanefter.

Du verkar ju vara en skön prick. Ovanstående gäller dig också. Varför ska ägaren eller personalen ändra sitt förutbestämda upplägg för att tillfredsställa någon jävla tattare som är där första gången och som med största sannolikhet inte kommer återkomma?
De får gärna ha sitt upplägg, det gör det inte mindre idiotiskt.

Sedan är den där inställningen om att kunden är en tattare som antagligen inte kommer att återkomma väldigt underlig och det säger sig självt att det inte passar för företag inom restaurangbranchen/serviceyrket.

Det finns liksom ingen anledning till att inte erbjuda ketchup och senap innan lunchtid.
Citera
2012-11-05, 15:22
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Alltid trevligt att argumentera med personer som fyller största delen av sina inlägg med personliga påhopp. Snacka om att vara frustrerad

Precis som du säger ska restauranger servera mat utefter de menyer som de själva bestämt i förväg. Ja du får välja till och ta bort tillbehör såvida de befinner sig inom ramarna för vad som är rimligt. Om jag ber om ketchup på ett ställe som vanligtvis inte serverar ketchup, låt oss säga ett sushi-hak, och de talar om för mig att de inte har det, har jag då rätt att få ett spel och börja snacka om bojkott?

Ja korvkiosker har vanligtvis ketchup till sin mat men i det här fallet fick du det förklarat för dig att de inte hade det vid den tidpunkten. Hade jag varit du hade jag svalt min sårade ketchup-stolthet och gått till nästa korvkiosk.
Det handlar inte om något sushihak, det handlar om en korvmoje som har ketchup men väljer att inte servera den. Lika retarderat som ett sushihak eller en kinarestaurang som men inte erbjuder soja innan lunch.
Citera
2012-11-05, 15:31
Bannlyst
Citat:

Fast nu var det ändå du som kom med personliga påhopp, inte jag. Jag ställde bara två retoriska frågor till dig, hur du tolkar det är ju upp till dig. Går man till ett sushi-ställe så fattar man det nog själv att det inte finns ketchup där såvida det inte finns andra maträtter där ketchup är vanligt förekommande.

Går man till en korvkiosk så ska man ha möjligheten att få ketchup och senap på sin mat, det är en oskriven regel i Sverige. Den som säger någonting annat vet inte vad den pratar om. Att inte servera någon ketchup för att det är en timme kvar till lunch är ingen rimlig anledning till att neka en kund ketchup. Det är som om man skulle bli nekad sallad på en pizzeria eller den där otroligt vidriga sjögrässoppan som de har på sushi-ställen.

Jag kommer inte gå till det här stället igen, inte för att jag bryr mig nu flera timmar senare. Jag hade ketchup och senap hemma, men jag tycker ändå att man skulle få den valmöjligheten på plats, inte behöva ta med sig maten hem och fläska på med sin egna ketchup och senap. Det tyder på att de skiter fullständigt i sina gäster och de verkar inte bry sig om att jag blev lite irriterad på hur de behandlade mig.

Det handlar inte om stolthet. Det handlar om att jag betalar för deras service och då ska de ge mig 100% precis som att jag ger dem 100% i form av fullständig betalning.

Ett exempel på en jävligt bra kompromiss som ett thai-hak i sumpan har som jag brukar bakiskäka på är att de drar av på priset för att man inte får läsk till maten även fast det står så i deras menyer. Då drar de av en tia eller nåt på priset för att tillfredsställa kunden. Om mitt korv-hak inte vill att man ska bli sur över deras uteblivna ketchup och senap innan lunch, då får de fan ta och skylta med att de inte serverar ketchup och senap innan lunch, istället för att lägga pengar på en mustig jävla korvskylt där de finns både rostad lök, ketchup och senap på korven.
Citera
2012-11-05, 15:43
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
. Ska fram och betala men ser att det varken finns senap eller kerre ELLER rostad lök.
Det är väl för fan bara att skita i att betala och gå där ifrån om det inte passar.
Citera
2012-11-05, 15:49
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte__
Vad är det för jävla gnäll?
Passar det inte så gå ut därifrån utan mat eller att betala, vad är problemet?
Du kommer överens om att betala för maten, du har inte avtalat innan om att få tillbehör, därför har han all rätt att göra så.

Tycker du inte om hur det företaget sköts så gå till ett du tycker om istället

Det är mojjens skyldighet ha tillbehör gratis vid sidan om, samma sak med snåla äckliga pizzerior som man måste betala extra för pizzasallad.
Citera
2012-11-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte__
Vad är det för jävla gnäll?
Passar det inte så gå ut därifrån utan mat eller att betala, vad är problemet?
Du kommer överens om att betala för maten, du har inte avtalat innan om att få tillbehör, därför har han all rätt att göra så.

Tycker du inte om hur det företaget sköts så gå till ett du tycker om istället

Jobbar du i restaurangbranschen?

-Byt jobb.

Funderar du på att börja inom restaurangbranschen?

-Nej, ge fan.

Ketchup och senap är en självklarhet, de kan lika gärna ge fan i att sälja korv och burgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in