• 5
  • 6
2012-11-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forest79
Haha, allvar? Ja, inte konstigt att norrmän blir trötta på svenskar när de inte ens kan ett sådant simpelt ord!

Haha ja, jag har tyvärr erfarenhet av denna dumhet

För er som inte hänger med så är det exakt samma sak som att komma till Sverige & tro att vaniljsås heter Ekströms på svenska
Citera
2012-11-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummibooten
Det är som i Sverige, ju mer söderut man kommer desto mer korkad är befolkningen.

Det gäller hela världen.
Citera
2012-11-06, 07:48
Medlem
gummibootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Ja, Norrland är verkligen känt för sin högutbildade befolkning...

Förresten, när ska folk lära sig att folkgruppen heter norrmän och inte "norskar"?

Ja, tror bara att det är pantade stockholmare som tror man behöver 10 års ingenjörsutbildning för att sitta på ett kontor och dricka kaffe och läsa mode, klapp klapp.

Hur kunde du på något vis gissa dig fram till att det var norrmän vi talade om när det uttrycktes så luddigt som norskar?
Senast redigerad av gummibooten 2012-11-06 kl. 07:50.
Citera
2012-11-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummibooten
Ja, tror bara att det är pantade stockholmare som tror man behöver 10 års ingenjörsutbildning för att sitta på ett kontor och dricka kaffe och läsa mode, klapp klapp.
Vem talade om Stockholm? Du påstod att ju längre söderut i Sverige, desto dummare befolkning. Hur kommer det sig då att Norrlands kommuner är bland de lägst utbildade medan Lund, Lomma och Vellinge ligger på andra sidan skalan?
Citat:
Hur kunde du på något vis gissa dig fram till att det var norrmän vi talade om när det uttrycktes så luddigt som norskar?
Det handlar inte om att det är luddigt, utan att ni är ett gäng kretiner som inte kan använda det korrekta begreppet.
Citera
2012-11-10, 00:11
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Hur är det dubbelmoral om man säger att om jag dömmer andra så kan dom dömma mig? Vart fan ligger dubbelmoralen i det?
Kanske inte dubbelmoral men en ond cirkel du är oförmögen att bryta uppenbarligen.
Citera
2012-11-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Jag har arbetat i Norge under 2003, 2007, 2008, 2009 samt 2012. Jag har alltid trott på norsken att den är snäll, ärlig, välmenande och allmänt god. Jag var väldigt positivt inställd fram tills 2012, då jag nu stött på sådana fruktansvärt stora idioter att jag knappt tror det är sant. Fel belönas på flera norska arbetsplatser medan rätt bestraffas. I Norge kan man vara den största pajasen som går i ett par skor - ha den sämsta och mest lågbegåvade humorn som går att utöva samt en så låg personlig utveckling att skitnödig är en grov men korrekt definition - och så länge man är norsk så accepteras du av ALLA. Jag är van vid att i Stockholm på arbetsplatser blir dessa pajasar ej accepterade. Norge är så efterblivet att jag tror inte det är sant. Du kan gå omkring i hockeyspelarluktande overall (norskar och hygien är inga själsfränder; jämför SATS gym i Oslo samt Stockholm så är det stinktarzans varenda gång på ett norskt SATS medan snudd på ALDRIG i Stockholm) och köra dåliga skämt och ingen skakar på huvudet och undrar vilken planet du är född på.

Jag har en pajas på min arbetsplats nu som springer och talar om varenda detalj till chefen om vad jag gör. Han är fräck i käften mot vissa som ett sätt att höja sig själv. Nu har jag äntligen satt honom på plats och då gör han sig själv till ett offer, som en pojke. Han är ett vuxet barn, precis som flera andra jag träffat på norska arbeten.

Jag ser också på norskar när man pratar att de inte hänger med. På en arbetsplats försökte jag nämna nåt lite politiskt för en kille och han förstod inte ens vad jag syftade på; det var som att prata till en mellanstadieelev. Han förstod verkligen ingenting, och ändå var han 22 år. Jag har hittills aldrig haft en intressant intellektuell diskussion på någon arbetsplats i Norge hittills i mitt liv. Vädret kan diskuteras, mer än så är det inte. På mitt nuvarande jobb sitter två av "männen", varav den ene är ägare, och läser norska Se & Hör. Ni läste rätt: Män som läser skvallertidningar för kärringar.

Trafiken är katastrof. Norskar kör som efterblivna dårar, helt respektlöst. Vägen där vi bor som är lite ödslig en sträcka och lite ut mot landet utanför Oslo är en oöverträffad riskutsättning; en gång kom en bil som hade förlorat kontrollen och var över i vårat körfält och nödstoppade. Flera andra gånger har jag tutat aggressivt då mötande bilar har varit över i vårat körfält. Nu onsdag den här veckan blev jag påkörd bakifrån av en lastbil så min bil är kvaddad. Jag har kört i många fler år i Sverige och aldrig blivit påkörd. Norsken är för dum för att förstå trafikalt omdöme, ändå har de rigorösa trafiksäkerhetskurser för de som tar körkort - betydligt strängare än de i Sverige.

Sist men inte minst: Norskar är ignoranta - precis som dumma är. Norskar lyssnar nämligen inte!

Någon mer som har liknande graverande upplevelser som bekräftar att det att "norsken är dum" inte är en myt utan en sanning?

hahahaha

har varit bosatt i norge de senaste 5 åren, och du har helt och hållet rätt.
Hela Norge är detsamma, dem är totalt efterblivna. Ingen verkar veta något..

Dessutom tänker dem mycket på sina jävla pengar.. Man kan tjata på dem om diverse saker man dem är typ för dumma för att fatta.
Citera
2012-11-11, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
"Dafaq did i just read" ska man inte lukta svett på gym eller vadå? Ahr jag helt och hållet missat meningen med träning?

Fast i stockholm är man metrosexuell kanske är därför man inte vågar lukta svett, alla killar komma och klaga på dig.

Man kan lukta svett, men kanske inte stinka. Det jag syftar på är den där lukten av gammal handduk som torkat för långsamt eller inte alls. Den lukten brukar kallas för "sur" även om det egentligen inte är pH som är för lågt, utan bakteriernas avfallsprodukter som luktar illa. Jag har märkt tydlig skillnad på norskens hygien på gym jämfört med Sverige - norskarna är som efterblivna bönder.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in