2012-11-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Vi vet att (relativt) få stockholmare söker sig till Oslo. Västkusten dominerar suget till den efterblivna staden Oslo. Ett lågt mål i livet är att vara från Västkusten och packa sig över till Oslo i 22-årsålder, skrika hem "JÄÄVLAR VA VI FESTAR" om alla B-ställen som stänger kl. 02. Jag förstår att Oslo och Norge generellt är en jävla upplevelse om man är från Åmål eller Bengtsfors.

Jag förstår er, det är som att en stockholmare åker till New York - WOOW! Så är det för en bengtsforsare att åka till "storstaden" Oslo...

Haha det värsta med Oslo är ju alla satans svenskar som tror att vaniljsås heter Piano på norska och festar tills de spyr. Svenskar är 200 ggr mer korkade än norrmän
Citera
2012-11-05, 19:30
Medlem
CloneWars avatar
Jag har jobbat i norge men håller inte med trådskaparen Qemistry. Troligtvis har du mött norrmän som är som dig själv just på grund av att du är som du är.
Citera
2012-11-05, 19:55
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Ja jag har rätt att döma andra, precis som andra har rätt att döma mig.
Men du blir väldigt upprör när folk gör det mot dig.
Märker du inte av din dubbelmoral?
Citera
2012-11-05, 21:01
Medlem
MegaAgamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Men du blir väldigt upprör när folk gör det mot dig.
Märker du inte av din dubbelmoral?

Hur är det dubbelmoral om man säger att om jag dömmer andra så kan dom dömma mig? Vart fan ligger dubbelmoralen i det?
Citera
2012-11-05, 21:15
Medlem
SnyggveLannerbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forest79
Har befunnit mig i Norge flera gånger och har aldrig träffat på en oartig/elak norrman, snarare tvärtom!

ja, flytta till lusekofteland.

Akkurat Fleksnes, olja men ve vett intte hur vi skall snakke svensk, fyr vi kan da ikke prate ett riktigt spörsmål da, vi kan da bare pratte massa struntt
Citera
2012-11-05, 21:17
Medlem
SnyggveLannerbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marilyn.Ruby
Haha det värsta med Oslo är ju alla satans svenskar som tror att vaniljsås heter Piano på norska och festar tills de spyr. Svenskar är 200 ggr mer korkade än norrmän

tysst pa da dinne brussefåtölj
Citera
2012-11-05, 21:42
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveLannerbach
ja, flytta till lusekofteland.

Akkurat Fleksnes, olja men ve vett intte hur vi skall snakke svensk, fyr vi kan da ikke prate ett riktigt spörsmål da, vi kan da bare pratte massa struntt

Jag skulle vilja påstå att genomsnittlige norrmanen förstår svenska bättre än vad den genomsnittlige svensken förstår norska.
Citera
2012-11-05, 21:52
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Sist men inte minst: Norskar är ignoranta - precis som dumma är. Norskar lyssnar nämligen inte!

Har alltid tyckt norrmän är snikna och självgoda men dumma, haha ja det är antagligen precis det det handlar om. Har mest handlet med dem över nätet och det är alltid en jäkla pärs, de lyssnar noll på vad som gäller och är alltid nedlåtande.
Citera
2012-11-05, 21:57
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Du kan gå omkring i hockeyspelarluktande overall (norskar och hygien är inga själsfränder; jämför SATS gym i Oslo samt Stockholm så är det stinktarzans varenda gång på ett norskt SATS medan snudd på ALDRIG i Stockholm) och köra dåliga skämt och ingen skakar på huvudet och undrar vilken planet du är född på.

"Dafaq did i just read" ska man inte lukta svett på gym eller vadå? Ahr jag helt och hållet missat meningen med träning?

Fast i stockholm är man metrosexuell kanske är därför man inte vågar lukta svett, alla killar komma och klaga på dig.
Senast redigerad av Wheeler88 2012-11-05 kl. 21:59.
Citera
2012-11-05, 22:23
Medlem
Doktordonkas avatar
Norrmän i allmänhet lider av mindervärdighetskomplex. Så, var väl medveten om att den självgode uppblåste norrmannen som står brevid dig lider av just detta, vilket gör att han/hon måste blåsa upp sig som en badboll för att kompensera.

Jag har inte jobbat i Norge själv, men har hört lite för många historier om hur man blir benhandlad som Svensk och lite för få av dem är positiva. En bekant som jobbat där ett par år blir av chefen kallad för "partysvensken", ett av de nedsättande ord norrmännen har för svenskar i allmänhet, trots att hon rätt sällan dricker alkohol.

Norrmän är dessutom lantliga. Tänk på dem så som om alla kom från en håla du knappt minns namnet på 3 mil från Karlstad så har du en norrman i ett nötskal.
Citera
2012-11-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveLannerbach
tysst pa da dinne brussefåtölj

Skulle det där va svenska, norska eller vad? Grammatiken är så usel att det nästan blir obegripligt att förstå dig
Citera
2012-11-05, 23:08
Medlem
forest79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marilyn.Ruby

Haha, allvar? Ja, inte konstigt att norrmän blir trötta på svenskar när de inte ens kan ett sådant simpelt ord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in