Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-22, 07:16
  #601
Medlem
Mogaku-sans avatar
Tele2/Comviq spärr för flytt av nummer?

Jag kunde flytta över 3 av 5 Comviq kontantkort till Telia kontantkort igår. Dom två andra Comviq kontantkort fick inget sms från Telia och dom var dessutom beställda från Comviq.se

Så det verkar ju lite märkligt men det var samma när jag försökte NIX:a dom. Då kom det heller inget sms men det gjorde det till dom 3 äldsta Comviq kontantkorten. Då hade dom ändå 2024-02-29 som utgångsdatum och dom 2 från Comviq.se har 2024-01-31.

Alla Comviq kontantkorten är införskaffade efter den 1 augusti 2022.
Hög med Comviq kontantkort (nya märkningen)

Lutar väl att jag måste besöka den fysiska teliabutiken enbart för att få hjälp, men då kanske Halebop har någon begränsning av antalet kontantkort när jag väl har fått hem mina nya Telia kontantkort.

Comviq kontantkort går ju ändå att ladda med 50 kr om jag inte är helt fel ute?
Citera
2023-06-24, 19:30
  #602
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Jag kunde flytta över 3 av 5 Comviq kontantkort till Telia kontantkort igår. Dom två andra Comviq kontantkort fick inget sms från Telia och dom var dessutom beställda från Comviq.se

Så det verkar ju lite märkligt men det var samma när jag försökte NIX:a dom. Då kom det heller inget sms men det gjorde det till dom 3 äldsta Comviq kontantkorten. Då hade dom ändå 2024-02-29 som utgångsdatum och dom 2 från Comviq.se har 2024-01-31.

Alla Comviq kontantkorten är införskaffade efter den 1 augusti 2022.
Hög med Comviq kontantkort (nya märkningen)

Lutar väl att jag måste besöka den fysiska teliabutiken enbart för att få hjälp, men då kanske Halebop har någon begränsning av antalet kontantkort när jag väl har fått hem mina nya Telia kontantkort.

Comviq kontantkort går ju ändå att ladda med 50 kr om jag inte är helt fel ute?

Telia och halebop delar system.
Så antalet halebop och telia kontantkort kommer att räknas gemensamt.
Du kan max ha 10 kontantkort registrerade på dig.
Men förklarar du läget för telia så bör dom kunna annullera något av de kontantkort som du inte använder
Citera
2023-06-24, 21:01
  #603
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Telia och halebop delar system.
Så antalet halebop och telia kontantkort kommer att räknas gemensamt.
Du kan max ha 10 kontantkort registrerade på dig.
Men förklarar du läget för telia så bör dom kunna annullera något av de kontantkort som du inte använder
Okej. Då kanske det är lika bra att det inte gick att flytta över dom två andra Comviq kontantkorten.

Har 6 stycken redan och med dom 3 nya så blir det 9 kontantkort.

Comviq har ingen egentlig begränsning av antalet kontantkort som man kan ha registrerade på sitt konto.

Dock så kan man säkert inte ha 500 - 1000 kontantkort eller ens 250 stycken.

Jag har 10 stycken Comviq kontantkort varav ett är flickvännens väninnas nummer som hon ska överta. Comviq kontantkort kan man registrera över med amerikanskt pass på Pressbyrån.

Halebop måste man ha uppehållstillstånd och svenskt personnummer för att kunna göra om kontantkort till abonnemang.

Så måste ju räcka med att numret står på mig till hon har fått uppehållstillstånd och svenskt medborgarskap. Då kan man ju enkelt ordna så hon kan överta numret och ta tex Halebop 6GB abonnemang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback