2012-11-03, 20:41
Medlem
antitotaliterians avatar
Vad var det för fel med min länk? Lite över huvudet på dig kanske. Så antifeministiskt av mig att inte behandla dig som ett barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
http://sv.wikipedia.org/wiki/Humor

Ja, du kanske kände igen dig i detta stycke:

Barn föredrar generellt sett fysisk humor, såsom slapstick (en stundom våldsam typ av humor), medan satir kräver en djupare förståelse för det som humorn riktar sig mot, ofta samhällskritik
Citera
2012-11-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Vad var det för fel med min länk? Lite över huvudet på dig kanske. Så antifeministiskt av mig att inte behandla dig som ett barn.

Ja, du kanske kände igen dig i detta stycke:

Barn föredrar generellt sett fysisk humor, såsom slapstick (en stundom våldsam typ av humor), medan satir kräver en djupare förståelse för det som humorn riktar sig mot, ofta samhällskritik
Aj, aj. Där går Varmare och klipper gräs några månader, vilken snyting. Ljuvligt.
Citera
2012-11-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Aj, aj. Där går Varmare och klipper gräs några månader, vilken snyting. Ljuvligt.

Men snälla du, domaren hann inte ens till tre. Man har väl ingen glaskäke heller!
Citera
2012-11-04, 14:04
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Tror du att det är tur, skicklighet eller medfödda egenskaper som gjort att du hittills inte slitits i stycken av det manshatande system som särskilt hatar din typ av manlighet?

Eller är det bara en tidsfråga?

Feministerna (alla sorter) vill låsa in din identitet i ett litet litet fack. De vill inte veta av dina jävla känslor eller vad du vill öht. De har alla verktyg på plats för att börja tortera dig. Det enda som saknas är någon kvinna med minsta lilla incitament för att dra igång det. Har du verkligen ingenting som en kvinna skulle vilja beröva dig? En lägenhet, ett barn, självaktning, något annat som kan sticka någon i ögonen?

Jag skulle säga att du lever väldigt farligt. Undrar om du är medveten om det eller om ditt psyke förtränger farorna för att kunna fortsätta som vanligt. Hoppas du klarar dig! Men allt jag säger är att du kanske borde införliva en mindre naiv syn på kvinnor och deras agendor i din vanliga lunk, och se över vilka sadistiska egoister du släpper inpå livet - innan det är försent.

Om alla sorters feminister räknas in i det du skriver så måste jag ju själv räknas in.

Jag umgås nästan uteslutande med feminister, manliga som kvinnliga. Och det där kriget mot manlighet som du pratar om är enbart något som du själv drömt ihop i din paranoida skalle.
Visst, vi är inte några större fan av stereotypa machomän. Men de får leva lika mycket som vi. Däremot ska de inte tro att de är bättre än oss eller tro att de har rätten att att tysta ner andra människor bara för att de är stereotypa machomän.

Dina sjuka tankar säger betydligt mer om dig och din brist på empati och kärlek än om diverse feminister.
Citera
2012-11-04, 14:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, jag har en fråga: Varför ses det som fusk att läsa bruksanvisningen innan man sätter igång?

För att det ÄR rent fusk...

Här i huset sätter jag igång ... och andra får träna på språk med de tråkiga små broschyrerna. Jag fullkomligt hatar bruksanvisningar och apparater som det inte går att förstå sig på genom "trial and error metoden".... Så det så...

Tur att huset är fullt med karlar som gillar bruksanvisningar ... har räddat många apparater.
Citera
2012-11-04, 14:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
En man som är tyst behöver inte tänka på något speciellt.
Nä, det finns nog ingen kvinna som förväntar sig att en man någonsin tänker speciellt alls faktiskt ....
Citera
2012-11-04, 14:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Man vill bara vara duktig och klara av situationen utan hjälp.
Påpeka gärna att mannen är duktig.
Du är jätteduktig som kört runt kvarteret på olika sätt 27 gånger nu ... Om du stannar bilen kan jag kliva ut och låtsas att jag ska köpa en dricka så jag kan fråga någon om vägen....

Var det så du tänkte ungefär?
Citera
2012-11-04, 23:56
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Här i huset sätter jag igång ... och andra får träna på språk med de tråkiga små broschyrerna. Jag fullkomligt hatar bruksanvisningar och apparater som det inte går att förstå sig på genom "trial and error metoden".... Så det så...

Tur att huset är fullt med karlar som gillar bruksanvisningar ... har räddat många apparater.

För att din familj består av fullblodsidioter. Äpplen faller inte långt från trädet som man säger.

Har du testat mojängen än som garanterar 100% skydd mot att blixten inte kan slå ut elektriska apparater?

Du är varje säljares våta dröm; dum, uppblåst och av kvinnligt kön.
Citera
2012-11-16, 21:51
Medlem
DenLedes avatar
Citat:

Fast med handen på hjärtat, det brukar väl vara tvärtom när det gäller män och kvinnor? Om man får generalisera lite?

Har du ingen fråga du undrar över om just män i allmänhet?
Citera
2012-11-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Har du ingen fråga du undrar över om just män i allmänhet?

...men jag tror inte Micro (eller skotittare) vill lära sig något. Jämför med någon som är religiös och inte vill förlora sin tro...

Nej, ursäkta min humor.
Du har en bra tråd! man tackar.
Citera
2012-11-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ja, jag har en fråga: Varför ses det som fusk att läsa bruksanvisningen innan man sätter igång?

Citat:

Har aldrig någonsin varit i närheten av en man som tittar i någon bruksanvisning, inte heller någon som gillar bruksanvisningar, tur att dina karlar i ditt hus hus gillar det.

Men det är klart jag har heller aldrig mött en ända kvinna som försöker göra sig charmig och lite crazy över att komma på den helt galna iden att inte titta efter i bruksanvisningen.
Citera
2012-11-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Varför vill man låsa in sin könstillhörighet i en liten trång bur.

Jag är man för att jag har kuk. That´s it! Däremot så visar jag ofta upp mina känslor, har inga problem med att visa mig känslomässigt svag, gillar kulturella ting och avskyr sport.

Jag känner samma sak, men jag upplever att folk som du vill låsa in min könstillhörighet i en bur, jag vill ha min könsroll helt fri och accepterad för det. Har inte heller några problem att visa mig svag, men konsekvenserna av det i det sociala från kvinnor är jobbiga ibland. Jag gillar kultur men ser ut och kommer från en bakgrund som inte kan gilla kultur i Sverige, det är synd. Jag vill ha en friare kultur utan konstiga extremister. Jag gillar viss sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in