2012-11-03, 10:36
Medlem
DenLedes avatar
Vill med denna tråden öppna för frågor gällande mäns natur.

Jag vet att vi kan verka frånvarande då man försöker sig på att förstå oss. Men vi är allt annat än det.
Hoppas andra män hjälper mig i att förklara vårt varande på ett sätt så kvinnor kan förstå.

En direkt sak jag kan säga är att vi män inte är tankeläsare. Även om vi kan uppfattas som sådana.
Senast redigerad av DenLede 2012-11-03 kl. 10:39.
Citera
2012-11-03, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Vill med denna tråden öppna för frågor gällande mäns natur.

Jag vet att vi kan verka frånvarande då man försöker sig på att förstå oss. Men vi är allt annat än det.
Hoppas andra män hjälper mig i att förklara vårt varande på ett sätt så kvinnor kan förstå.

En direkt sak jag kan säga är att vi män inte är tankeläsare. Även om vi kan uppfattas som sådana.

Så du menar med din tråd och frågeställning att alla män kan klumpas ihop till en massa? Tänker alla män likadant? Är alla män likadana?
Citera
2012-11-03, 10:48
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigertrap
Så du menar med din tråd och frågeställning att alla män kan klumpas ihop till en massa? Tänker alla män likadant? Är alla män likadana?
Nej, varje man är unik. Men det finns vissa saker i vår natur som kvinnor har svårt att förstå.
Vill med denna tråd förklara det för dem.
Citera
2012-11-03, 11:14
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Man (!) behöver inte läsa tankar, det räcker att lyssna uppmärksamt och förstå nyanser.
Citera
2012-11-03, 11:49
Medlem
Nateriouss avatar
Lägger man en cancerframkallande prutt öppet framför dig som tjej - ta det som en komplimang.
När vi är lättirriterade och småsura, laga lite mat eller gör en macka så ska du se på rosor.

Erbjuder vi oss att laga mat åt dig så vet du att vi vill ha något seriöst.
När vi dricker öl på kvällen en vardag så betyder det inte att vi är alkolister, det är som en sorts yoga övning i våra sinnen. Vi behöver det.
Citera
2012-11-03, 12:12
Medlem
DenLedes avatar
Vi män är ju ständigt medvetna om att vi skulle gå i döden för vår kvinna och barn.
Citera
2012-11-03, 12:35
Medlem
Ja, jag har en fråga: Varför ses det som fusk att läsa bruksanvisningen innan man sätter igång?
Citera
2012-11-03, 12:41
Medlem
helvedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ja, jag har en fråga: Varför ses det som fusk att läsa bruksanvisningen innan man sätter igång?

När livet går på rutin dagarna i enda tar man varje utmaning man kan få?
Citera
2012-11-03, 13:22
Bannlyst
Ni kvinns brukar tycka vi är lite konstiga när vi å ena sidan verkar helt obrydda när vi bett chefen dra åt helvete och då inte längre har något jobb men å andra sidan kan bli så inihelvete förbannade för några gubbar som jagar efter en boll hur en sansad lugn och tålmodig man kan få vilt raseri, blandat med glädje och total sorg för ett inkast på mittplan.

Det är för att vi är män, vi är män år 2012, män i burar, vi får liksom nästan aldrig vara män, inte sådär primitiva män som vi egentligen vill vara iaf. ibland, det är därför sport är så underbart, där får vi utlopp får våra känslor och få leva ut vår inre neandertalare, finns det något mer befriande än att stå tillsammans med 10000 andra män och kunna gapa "är du änna blind eller din jävla kuksugare" precis hur jävla högt man vill med precis hur aggressiva rörelser man vill.

Är du en kvinna som inte förstår sport så är du en kvinna som inte förstår män!
Citera
2012-11-03, 13:56
Medlem
Man-At-Armss avatar
En man som är tyst behöver inte tänka på något speciellt.
Citera
2012-11-03, 13:58
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
En man som är tyst behöver inte tänka på något speciellt.
Hehe...
Nej, precis.
Vi får alltså hitta på någonting när ni undrar vad vi tänker på.
Citera
2012-11-03, 13:59
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Man vill bara vara duktig och klara av situationen utan hjälp.
Påpeka gärna att mannen är duktig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in