2012-11-17, 17:05
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Nej, varje man är unik. Men det finns vissa saker i vår natur som kvinnor har svårt att förstå.
Vill med denna tråd förklara det för dem.

Män skiljer sig enormt åt även om man kan räkna män som ett kollektiv. Kvinnor som kollektiv är betydligt mer likformiga. Det som driver män att vara individuella är tävlingsinstinkten samt riskbenägenheten. Kvinnor är konformistiska då kvinnor tjänar mest på att vara lika varandra och att inte tävla på samma sätt som män. En kvinna som blev bortjagad från kollektivet förr överlevde oftast inte på egen hand.
Citera
2012-11-21, 02:47
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Om alla sorters feminister räknas in i det du skriver så måste jag ju själv räknas in.

Jag umgås nästan uteslutande med feminister, manliga som kvinnliga. Och det där kriget mot manlighet som du pratar om är enbart något som du själv drömt ihop i din paranoida skalle.
Visst, vi är inte några större fan av stereotypa machomän. Men de får leva lika mycket som vi. Däremot ska de inte tro att de är bättre än oss eller tro att de har rätten att att tysta ner andra människor bara för att de är stereotypa machomän.

Dina sjuka tankar säger betydligt mer om dig och din brist på empati och kärlek än om diverse feminister.

Inte "kriget mot malighet" utan krig mot personer av manligt kön. Som feminist så stödjer du det systemet, oavsett dina egna fantasier om vad feminism är eller borde vara.

Jag lider inte brist på varken empati eller kärlek, snarare tvärt om. Vet däremot många feminister i min närhet som uppvisar grava störningar i sina relationer till andra människor. Det olustiga att det är deras sadistiska och antihumanistiska åsikter som ligger närmare den feministiska praktiken. Att du och andra som kallar sig feminister slår ifrån er och hävdar att det ni står för är något annat är inget annat än hyckleri.

Jag får anta att du helt cyniskt skiter i all skada feminismen orsakar, och ser till att du själv (trots risken) ändå troligen vinner på att kalla dig feminist. Att du endast hänger här på fb för att hålla dig informerad om vad dina vänner feministerna en dag kan tänkas göra mot dig. Så bra för dig! Synd att du inte kan utsträcka denna omtanke till andra människor av ditt kön och sluta stödja feminismen och alla de övergrepp den begår mot män, barn och kvinnor - som lever i ständig terror från just de feminister som du stödjer.
Citera
2012-11-21, 04:57
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Dina sjuka tankar säger betydligt mer om dig och din brist på empati och kärlek än om diverse feminister.

Vad bra att du avhumaniserar mig också. Det blir ju lättare att gilla när någon som nästan inte är mänsklig utsätts för övergrepp, eller hur? Det funkar, va? Du känner ingen sympati för mig för du intalar dig att jag är en sämre och mindre värd människa än du.
Citera
2012-11-21, 07:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
För att din familj består av fullblodsidioter. Äpplen faller inte långt från trädet som man säger.

Har du testat mojängen än som garanterar 100% skydd mot att blixten inte kan slå ut elektriska apparater?

Du är varje säljares våta dröm; dum, uppblåst och av kvinnligt kön.
Min familj består av fullblodsidioter:

Männen för att de läser bruksanvisningar?

Jag för att jag inte gör det?

Du förstår hur den där logiken får dig att framstå va?

Och jag har aldrig påstått att en åskledare ger ett 100% skydd mot att elektriska apparater kan slås ut vid blixtnedslag. Du får nog läsa på den där diskussionen igen.
Citera
2012-11-21, 07:51
Medlem
BF3G-Rs avatar
Citat:
Varför vill man låsa in sin könstillhörighet i en liten trång bur.

Jag är man för att jag har kuk. That´s it! Däremot så visar jag ofta upp mina känslor, har inga problem med att visa mig känslomässigt svag, gillar kulturella ting och avskyr sport.
Du är definitivt en kvinna, fast i en mans kropp med andra ord
Citera
2012-11-21, 08:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Fast med handen på hjärtat, det brukar väl vara tvärtom när det gäller män och kvinnor? Om man får generalisera lite?
Eller också är det så att män rent allmänt inte erkänner att de faktiskt läser bruksanvisningar för att slippa mötas av reaktioner som Stiffnipples ger uttryck för. Efter vad jag sett är nämligen män i allmänhet ganska rädda om de dyra apparater som ofta inköps, och de vill att de hanteras rätt. De flesta bruksanvisningar/verkstadshandböcker gällande olika typer av fordon till exempel har väl också sin marknad hos just män. Det är alltså ologiskt att anta att män inte skulle använda sig av den typen av anvisningar innan de ger sig i kast med olika saker som de inte har koll på.

En annan erfarenhet - givetvis anekdotisk - är att män ofta vill upptäcka sakers fulla potential. Går det att få micron att skala potatis och värma bilen ... så vet männen det eftersom de tar reda på vilka funktioner en apparat de köpt har. Kvinnor är oftare nöjda med apparaten fyller sin funktion till det den var tänkt till när de köpte den - och är mindre intresserade av alla sidofunktioner som man sannolikt aldrig kommer att använda.
Personligen är jag av typen som skulle upptäcka att micron kunde skala potatis och värma bilen den dagen jag av misstag körde fel program när jag skulle värma en paj och fick en skalad paj och varm bil istället för varm paj. Min man däremot skulle helt klart både skala potatis och värma bilen helst ihop med att pajen värmdes samtidigt som han funderade över hur detta kunde kombineras med övriga extra funktioner.

Citat:
Har du ingen fråga du undrar över om just män i allmänhet?
Nej, av två skäl:

Dels tror jag att män i allmänhet stämmer väldigt illa på enskilda individer eftersom stereotyper är just stereotyper.

Dels frågar jag min man eller mina söner om jag undrar över något, eller bollar mina tankar mot dem. De är givetvis inte svaret på vad "män i allmänhet tycker" - med de kan svara utifrån vad de själva står/tänker i frågan och har erfarenhet/kunskaper från andra i sitt liv. De är ju just män i olika åldrar, mitt i verkligheten - och känns därför som bra källor när olika frågor dyker upp.
Utifrån dem kan jag också se att det finns inget enkelt spår som är "att vara man" - olika män är olika individer och har skilda erfarenheter, vilket inte alls ger samma syn på allting. De lever i samma samhälle (svenska), kommer från samma familj - men det innebär inte att deras tillvaro, uppfattning och villkor är ett och samma.
Citera
2012-11-21, 13:53
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R
Du är definitivt en kvinna, fast i en mans kropp med andra ord

Och du är extremt omogen och verkar även sakna en hel del empati.
Citera
2012-11-21, 16:05
Medlem
BF3G-Rs avatar
Citat:
Hahaha vadå? I mina ögon var det en perfekt beskrivning av en kvinna. Tål du inte lite skoj? Överkänslig som sagt, det lutar åt det feminina hållet.
Citera
2012-11-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R
Hahaha vadå? I mina ögon var det en perfekt beskrivning av en kvinna. Tål du inte lite skoj? Överkänslig som sagt, det lutar åt det feminina hållet.

Ja, att öppna sig för möjligheten att det kanske finns generella skillnadar är ju i alla fall ett bra underlag för underhållande diskussioner. John Gray's beskrivning av mannen passar väldigt bra in på mig.
Har hört att de flesta kvinnor klagar på hans beskrivning av kvinnan. Kan ju bero på att han är en man som precis som vi andra har lite svårt att förstå allt om kvinnan. En kvinna borde ha skrivit den delen.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9176088340
Senast redigerad av ManManne 2012-11-22 kl. 17:21.
Citera
2012-11-22, 17:24
Medlem
Ideen med boken är att låsa in människor i fack!
Citera
2012-11-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Min familj består av fullblodsidioter:

Männen för att de läser bruksanvisningar?

Jag för att jag inte gör det?

Du förstår hur den där logiken får dig att framstå va?

Och jag har aldrig påstått att en åskledare ger ett 100% skydd mot att elektriska apparater kan slås ut vid blixtnedslag. Du får nog läsa på den där diskussionen igen.

Jag förstår hur den logiken framstår dig som, och det räcker för mig. Som att du lever i en egen liten värld där män läser bruksanvisningar och inte provar sig fram, men att du som kvinna i huset minsann går crazy och inte gör det. Och att du i din lilla bubbla har fått för dig att det är så det ser ut i resten av världen. Den stora världen utanför tjockhult.

Du kanske borde ta en resa utanför din inavlade kommun, tror till och med att ett vanligt lönearbete skulle göra dig gott. puss
Citera
2012-11-25, 01:03
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:

Skotittaren tar fram sin värsta förtryckta stämpel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in