Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Ja, tro mig han har fibromyalgi. Numer kan han dock träna igen, men det är inte samma sak som innan han fick fibromyalgi OCH diagnosen.
Personligen har jag också en sjukdom som mest drabbar kärringar över 40 och jag är man under 30 år. Dock är det en sjukdom där blodprover i de allra flesta fall kan påvisa sjukdomen och så var det i mitt fall också.
Nu är vi ganska ot, men fibromyalgi påvisas inte i blodprover såvitt jag vet. Det är dock heller inte en hittepådiagnos som vissa antyder här, utan en kriteriediagnos. Symtom som passar in på kriterierna orsakas av en mängd olika sjukdomar, båda kända och okända, och ibland är det en enkel väg ut för någon mindre noggrann läkare att sätta en diagnos som fibromyalgi.
Citat:
Jag tror mycket väl att någon buse kan ha knuffat ner henne, men är öppen för att hon kan ha ramlat i själv.
Jag tror att hon talar sanning när hon säger att någon har tagit jackan från henne. Hon säger ju faktiskt själv att hon varit väldigt full och inte minns om hon blivit knuffad eller inte, så det är ju inte sannolikt att hon har fallit i vattnet i samband med rånet utan att ha knuffats i, ett scenario liknande t-banerånaren nyligen helt enkelt. Då får rånarna panik och drar.
Att hon skulle ha fallit i utan något gäng verkar osannolikt, i så fall skulle ju självklart jacka och mobil ha följt med i vattnet.
Ett frivilligt vinterbad är ju också väldigt osannolikt, det vet alla som tvingats bada isvak.