Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-05, 22:24
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ta en titt på bilden av platsen där hon fiskades upp. Inga räcken alls längs en lååååång sträcka å. Vattnet ser inte särskilt strömt ut heller.
Bildens vinkel får det dels att se ut som det där är en del av gågatan, dels som det är en lång sträcka. Det är det inte. Den delen som syns på bilden tar man sig ner till via trappor från gågatan, och är alltså inget ställe som man promenerar på utan det är en kortare ramp som man använder för att ta sig ut till den låsta småbåtspiren som syns i bakgrunden. Det är fotograferat med ett objektiv som förvränger proportionerna och avstånden. Och jo, det är mycket strömt i mittfåran. Det är dock bråddjupt där och därför så ser vattnet helt lungt ut, vilket är ett mycket bedrägligt lugn.
Gågatan skymtas i mitten och längst till vänster på bilden bakom dels ett räcke och dels en mycket tät häck.

Edit: Här är en länk till Google Maps sett från gågatan. Bakom häcken så skymtar småbåtsrampen där fotot är taget. För att komma dit så går man alltså ned via trappor och där brukar sportfiskarna stå dagarna i ända och dra upp ädelfisk med kastspö... https://maps.google.se/maps?q=g%C3%A4vle+karta&hl=sv&ie=UTF8&ll=60.676833 ,17.156841&spn=0.000993,0.006968&safe=off&hnear=G% C3%A4vle&gl=se&t=h&z=18&layer=c&cbll=60.676832,17. 156839&panoid=NK5OGt-vLtgfet6_ESimzQ&cbp=12,123.77,,0,9.7
Senast redigerad av Byline 2012-11-05 kl. 22:43.
Citera
2012-11-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon kanske inte ens minns hur hon hamnade i vattnet.

http://www.youtube.com/watch?v=U8W4kcmZch8

Herregud, du måste lägga ut en varningstext till länken...*hjärtinfarkt*
("Låten" var väl poppis för 30+ år sen och kommer aldrig bli det igen.)
Senast redigerad av nantes 2012-11-05 kl. 22:52.
Citera
2012-11-05, 22:30
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
En kille runt tjugo som får fibromyalgi? Då måste han vara en av mycket få i hela Sverige.

Citat:
Är ju lite skillnad på att få fibromyalgi och att diagnostiseras med fibromyalgi.. Det senare händer nog tyvärr ibland även tjugoåringar.

Ja, tro mig han har fibromyalgi. Numer kan han dock träna igen, men det är inte samma sak som innan han fick fibromyalgi OCH diagnosen.
Personligen har jag också en sjukdom som mest drabbar kärringar över 40 och jag är man under 30 år. Dock är det en sjukdom där blodprover i de allra flesta fall kan påvisa sjukdomen och så var det i mitt fall också.

Jag tror mycket väl att någon buse kan ha knuffat ner henne, men är öppen för att hon kan ha ramlat i själv.
Senast redigerad av TiltRage 2012-11-05 kl. 22:33.
Citera
2012-11-05, 22:58
Medlem
hejsan07s avatar
En
spekulation:
Liknar historien om den oskyldige tunnelbanerånaren. Han tycktes ju också strunta i offret när han föll....

Kanske några även här har retats lite och tyckt att hon fått skylla sig själv som är så full och struntat i faktum att hon var as-packad nära vattnet.

Sedan om de personerna bara blev irriterad på henne eller faktiskt rånade henne kan man ju inte bevisa.
Citera
2012-11-05, 23:15
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Ja, tro mig han har fibromyalgi. Numer kan han dock träna igen, men det är inte samma sak som innan han fick fibromyalgi OCH diagnosen.
Personligen har jag också en sjukdom som mest drabbar kärringar över 40 och jag är man under 30 år. Dock är det en sjukdom där blodprover i de allra flesta fall kan påvisa sjukdomen och så var det i mitt fall också.

Nu är vi ganska ot, men fibromyalgi påvisas inte i blodprover såvitt jag vet. Det är dock heller inte en hittepådiagnos som vissa antyder här, utan en kriteriediagnos. Symtom som passar in på kriterierna orsakas av en mängd olika sjukdomar, båda kända och okända, och ibland är det en enkel väg ut för någon mindre noggrann läkare att sätta en diagnos som fibromyalgi.

Citat:
Jag tror mycket väl att någon buse kan ha knuffat ner henne, men är öppen för att hon kan ha ramlat i själv.

Jag tror att hon talar sanning när hon säger att någon har tagit jackan från henne. Hon säger ju faktiskt själv att hon varit väldigt full och inte minns om hon blivit knuffad eller inte, så det är ju inte sannolikt att hon har fallit i vattnet i samband med rånet utan att ha knuffats i, ett scenario liknande t-banerånaren nyligen helt enkelt. Då får rånarna panik och drar.

Att hon skulle ha fallit i utan något gäng verkar osannolikt, i så fall skulle ju självklart jacka och mobil ha följt med i vattnet.

Ett frivilligt vinterbad är ju också väldigt osannolikt, det vet alla som tvingats bada isvak.
Citera
2012-11-05, 23:36
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Nu är vi ganska ot, men fibromyalgi påvisas inte i blodprover såvitt jag vet. Det är dock heller inte en hittepådiagnos som vissa antyder här, utan en kriteriediagnos. Symtom som passar in på kriterierna orsakas av en mängd olika sjukdomar, båda kända och okända, och ibland är det en enkel väg ut för någon mindre noggrann läkare att sätta en diagnos som fibromyalgi.

Jag tror att hon talar sanning när hon säger att någon har tagit jackan från henne. Hon säger ju faktiskt själv att hon varit väldigt full och inte minns om hon blivit knuffad eller inte, så det är ju inte sannolikt att hon har fallit i vattnet i samband med rånet utan att ha knuffats i, ett scenario liknande t-banerånaren nyligen helt enkelt. Då får rånarna panik och drar.

Att hon skulle ha fallit i utan något gäng verkar osannolikt, i så fall skulle ju självklart jacka och mobil ha följt med i vattnet.

Ett frivilligt vinterbad är ju också väldigt osannolikt, det vet alla som tvingats bada isvak.

Ja, jag påstod aldrig att fibromyalgi syns på blodprov. För det gör det inte och därför påstår de okunniga/ignoranta att den sjukdomen inte finns. Det är min egen sjukdom, som är en annan som är den jag menar syns på blodprov.
Citera
2012-11-05, 23:49
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Ja, jag påstod aldrig att fibromyalgi syns på blodprov. För det gör det inte och därför påstår de okunniga/ignoranta att den sjukdomen inte finns. Det är min egen sjukdom, som är en annan som är den jag menar syns på blodprov.

Helt korrekt, det gjorde du aldrig, jag läste inte tillräckligt noga. Ett genomgående tema i den här tråden.
Citera
2012-11-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
En
spekulation:
Liknar historien om den oskyldige tunnelbanerånaren. Han tycktes ju också strunta i offret när han föll....

Kanske några även här har retats lite och tyckt att hon fått skylla sig själv som är så full och struntat i faktum att hon var as-packad nära vattnet.

Sedan om de personerna bara blev irriterad på henne eller faktiskt rånade henne kan man ju inte bevisa.

Det fanns på bild att han ramlade ner.
Historien om detta verkar ju lite väl luddiga för att vara sann.
När t om en polis i intervju håller med om detta.

Undrar vad preskiberingstiden för detta blir? Hon kanske kan skriva i sitt testamente vad som egentligen hände?
Kommer denna bli lika lång som Palme-tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in