2012-11-05, 18:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Men hallå, nåt fel verkar hon ha ändå va?
Fibromyalgi är mycket ovanligt i tonåren. Typdebuten är i fyrtioårsåldern. Men det är klart, rätt hanterad är en fibromyalgidiagns naturligtvis praktisk att ha, om man - som de flesta tonåringar - bara vill göra dom roliga sakerna, och slippa dom tråkiga.
Citera
2012-11-05, 18:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Min fördomsbild säger snarare att ockelbobo + Gävle + kväll = aspackad.

Hon kanske inte ens minns hur hon hamnade i vattnet.

http://www.youtube.com/watch?v=U8W4kcmZch8
Citera
2012-11-05, 18:48
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibsted
Nej, jag är inte övertygad.
Det jag menar är att man ska inte döma folk på förhand, genom gamla läkarutlåtanden om muskelvärk och tuttbilder på fejjan. För att det verkar ju vara det enda som ni går på.

Om man nu ska avfärda hennes historia, så vill jag nog ha övertygande bevisning.
7 inlägg från igår och idag som alla skyddar henne.
Om man ska avfärda hennes historia så vill du nog ha övertygande bevisning? Tror de flesta i den här tråden är överens om vad det lutar åt. Har detta skett enligt hennes historia eller inte får vi nog aldrig veta.

Jag har då aldrig upplevt av alkohol att jag bara kommer ihåg "röster". Är säkerligen individuellt som med alla droger, men det känns lite väl lämpligt att komma med detta.

Tråkigt att hon inte kommer ihåg något i vilket fall. Jag skulle vilja höra hur det gick till att hon hamnade i ån.
Antingen så måste hon ju redan ha varit "nere vid ån" eller så ska dessa rånare ha dragit ner henne dit och puttat/slängt ner henne?

I vilket fall så har inte rånarna "råkat" knuffa i henne. Nog fan har man tid på sig att reagera om man ska släpa henne från gångtrottoaren.

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
I en intervju i arbetarbladet så säger hon att hon inte kommer ihåg hur rånarna såg ut. Men hon kommer ihåg att hon hörde röster!
Citera
2012-11-05, 18:57
Medlem
Kurtfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Om man ska avfärda hennes historia så vill du nog ha övertygande bevisning? Tror de flesta i den här tråden är överens om vad det lutar åt. Har detta skett enligt hennes historia eller inte får vi nog aldrig veta.

Jag har då aldrig upplevt av alkohol att jag bara kommer ihåg "röster". Är säkerligen individuellt som med alla droger, men det känns lite väl lämpligt att komma med detta.

Tråkigt att hon inte kommer ihåg något i vilket fall. Jag skulle vilja höra hur det gick till att hon hamnade i ån.
Antingen så måste hon ju redan ha varit "nere vid ån" eller så ska dessa rånare ha dragit ner henne dit och puttat/slängt ner henne?

I vilket fall så har inte rånarna "råkat" knuffa i henne. Nog fan har man tid på sig att reagera om man ska släpa henne från gångtrottoaren.

I en intervju i arbetarbladet så säger hon att hon inte kommer ihåg hur rånarna såg ut. Men hon kommer ihåg att hon hörde röster!

Jag har inte någonstans i tråden eller i någon artikel hittat någon exakt plats på vart hon blev iknuffad. Men kan iallafall säga att det finns flera broar med gångväg precis vid räcket till ån. Alltså räcker en lätt knuff för att man ska trilla över stängslet och ner i ån.

Typ såhär

Edit: verkar inte som länken fungerar men om ni zoomar till gatuvy precis vid bron så ser man gångbanan.
Citera
2012-11-05, 19:36
Bannlyst
Citat:

Det var förmodligen Näcken det som kallade på henne.
Citera
2012-11-05, 19:50
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtfan
Jag har inte någonstans i tråden eller i någon artikel hittat någon exakt plats på vart hon blev iknuffad. Men kan iallafall säga att det finns flera broar med gångväg precis vid räcket till ån. Alltså räcker en lätt knuff för att man ska trilla över stängslet och ner i ån.
Om räcket hade nått upp till knäna, ja då hade det nog räckt med en "lätt knuff". Det där räcket når dock upp till brösthöjd, så nej några "lätta knuffar" gör inte att du far över. Inga stenhårda tacklingar heller för den delen.
Citera
2012-11-05, 21:18
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Fibromyalgi är mycket ovanligt i tonåren. Typdebuten är i fyrtioårsåldern. Men det är klart, rätt hanterad är en fibromyalgidiagns naturligtvis praktisk att ha, om man - som de flesta tonåringar - bara vill göra dom roliga sakerna, och slippa dom tråkiga.

Ovanligt, men långt ifrån omöjligt. Jag känner en kille som var tvungen att sluta träna styrke pga fibromyalgi. Han älskade att träna men kunde inte och han var runt 20 när det bröt ut för honom. Så det behöver inte bara vara trams och handla om att man vill slippa tråkiga sysslor.
Citera
2012-11-05, 21:28
Medlem
Hon hörde röster från "gärningsmännen"..

Jorå, jag suger in detta och jag njuuuter.

Nu kan vi väll alla vara överens om att hon faktiskt har gjort ett "rop på hjälp", och inte nog med det hon är helt slut i skallen också som verkar tro att hopkoket av historien skulle fungera med att säga att hon hörde röster för att slippa hitta på eventuella signalement.

Någon som är vänn med henne på facebook, vill ha mer skoj att garva åt.
Citera
2012-11-05, 21:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Ovanligt, men långt ifrån omöjligt. Jag känner en kille som var tvungen att sluta träna styrke pga fibromyalgi. Han älskade att träna men kunde inte och han var runt 20 när det bröt ut för honom. Så det behöver inte bara vara trams och handla om att man vill slippa tråkiga sysslor.
En kille runt tjugo som får fibromyalgi? Då måste han vara en av mycket få i hela Sverige.
Citera
2012-11-05, 21:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

http://www.youtube.com/watch?v=U8W4kcmZch8
Observera dock att låtens text väsentligen avser att illustrera dialektala egenheter i kopparbergsmålet sett från borlängesynvinkel, inte ge en realistisk anledning till varför folk hamnar i strömmande vatten.
Citera
2012-11-05, 21:59
Medlem
Scherings avatar
Citat:

Vissa verkar ju tvivla på hennes historia och det verkar inte som gärningsmännen kommer att åka fast. Då vågar hon självklart inte säga till tidningen att det var en negerjävel som puttade i henne för i så fall kommer stora rasiststämpeln fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurtfan

Typ såhär

Edit: verkar inte som länken fungerar men om ni zoomar till gatuvy precis vid bron så ser man gångbanan.

Räcker ju att vända 180 grader i kartvyn så ser man en sträcka helt utan räcken på båda sidor om ån.

Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Om räcket hade nått upp till knäna, ja då hade det nog räckt med en "lätt knuff". Det där räcket når dock upp till brösthöjd, så nej några "lätta knuffar" gör inte att du far över. Inga stenhårda tacklingar heller för den delen.

Ta en titt på bilden av platsen där hon fiskades upp. Inga räcken alls längs en lååååång sträcka å. Vattnet ser inte särskilt strömt ut heller.

http://gd.se/nyheter/blaljus/1.5255929-knuffades-i-an-vid-ranforsok

Citat:
En kille runt tjugo som får fibromyalgi? Då måste han vara en av mycket få i hela Sverige.

Är ju lite skillnad på att få fibromyalgi och att diagnostiseras med fibromyalgi.. Det senare händer nog tyvärr ibland även tjugoåringar.
Senast redigerad av Schering 2012-11-05 kl. 22:01.
Citera
2012-11-05, 22:24
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Observera dock att låtens text väsentligen avser att illustrera dialektala egenheter i kopparbergsmålet sett från borlängesynvinkel, inte ge en realistisk anledning till varför folk hamnar i strömmande vatten.
Då har du inte sett en hungrig mas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in