2012-11-03, 09:50
Medlem
spoilers avatar
"En 18-årig kvinna har anmält att hon blivit antastad av ett gäng på 4-6 killar som försökt råna henne på en telefon. De beordrade henne att ta av sig jackan och knuffade sedan ner henne i Gavleån i centrala Gävle.

Personer som senare ser kvinnan larmar räddningstjänst som hittar henne flytandes mitt i ån. Enligt uppgift låg kvinnan i vattnet i cirka tio minuter innan någon upptäckte henne. Kraftigt nerkyld lastas hon i en ambulans och förs till sjukhus. Kvinnans kroppstemperatur var vid ankomst till sjukhuset 32 grader.

Senare anmäler hon brottet om att hon blivit rånad och man hittar hennes jacka vid kajkanten med mobiltelefonen kvar.

/.../

Händelsen inträffade mellan Islandsbron och Alderholmsbron vid 01-tiden under natten mot lördag.

http://gd.se/nyheter/blaljus/1.52559...-vid-ranforsok
Citera
2012-11-03, 09:52
Medlem
Muhamedssons avatar
4-5 svensson säkert. Ge ut sgnalement så att folk fattar!
Citera
2012-11-03, 09:55
Medlem
Kurtfans avatar
Jag var ju i princip där igårkväll, dock inte vid 01 tiden :O Hoppas de inte är någon bekant som råkat illa ut.

Undra vilket syfte rånarna hade med att slänga henne i ån, mord?
Citera
2012-11-03, 10:05
Medlem
irrelevantinfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtfan
Jag var ju i princip där igårkväll, dock inte vid 01 tiden :O Hoppas de inte är någon bekant som råkat illa ut.

Undra vilket syfte rånarna hade med att slänga henne i ån, mord?

Snarare för att förnedra offret och få en känsla av makt
Citera
2012-11-03, 10:20
Medlem
tglrs avatar
Fan, tror det är Torbjörn & gänget som är farten igen.

Varför låg hon kvar i ån så länge, svimmade hon eller?
Citera
2012-11-03, 10:21
Medlem
hängballens avatar
Telefonen kvar verkar ju lite mysko, självmordsförsök men blev räddad och inte vill oroa anhöriga är mitt tips.
Citera
2012-11-03, 10:26
Medlem
LaScalas avatar
Vad är vitsen med att råna nån på mobil och jacka och sen lägga dom kvar på platsen?
Och att slänga offret i ån?
Nää....
Citera
2012-11-03, 10:28
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Telefonen kvar verkar ju lite mysko, självmordsförsök men blev räddad och inte vill oroa anhöriga är mitt tips.
Visst kan det vara så. Ett annat scenario kan vara att killarna sagt saker såsom "jävla luder visa pattarna" "sug min bamse" eller liknande och då har hon svarat emot och blivit slängd i ån?

Den här ån hur djup är den? Även om det finns risk för drunkning så blir det väl inte modförsök, inte heller grov misshandel, slutar det med rånförsök kanske?
Citera
2012-11-03, 10:33
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:

Kan ju ha varit en så kallad stupidphone (Ingen smartphone m.a.o) och därav utan intresse för eventuella rånare. Men jag håller mig nog till din teori innan vi får mer information.
Citera
2012-11-03, 10:43
Medlem
Citat:
Min första tanke med!
Citera
2012-11-03, 10:50
Bannlyst
En flicka som inte mår bra just nu oavsett hur hon hamnade i ån, låt henne vara.

Blev hon knuffad i ån så är det vidrigt och borde stämplas som mordförsök.
Hoppas flickan får den hjälp hon behöver.
Citera
2012-11-03, 10:51
Medlem
Att knuffa ner henne i ån kanske inte var något planerat och något alla ville skulle ske. Så när det väl hände fick de panik och sprang. Kanske inte vill ha telefonen på sig då utifall de kan bli spårade vi den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in