2011-12-12, 06:05
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Hallå där – vad säger ni?
Om förståndshandikappad här används som ett slags invektiv: är det helt misslyckat!

För att svara volvo 240, är min åsikt den att Laleh har sin säregna stil.
Denna stil synes för Laleh handla om att frasera på sitt speciella sätt och ibland fara ut något, på sätt och vis, "ostämt" och "fladdrigt" i sjungandet som sådant. Hon är sådan. That's it!

Hon gör helt rätt som väljer att vara sig själv på det sättet.
Lätt förståndshandikappad då, exempelvis nån form av bokstavsdiagnos.

Angåenbde hennes stil, ja Håkan Hellström gör ju nåt liknande men inte blir det bättre för det. Hon påminner mig endel om honom faktiskt. Han gör det iaf utan "cp-lätena"

Angående att hon är från Iran, hon är förbanat ful för att varadärifrån, absolut ingen ren persiska det är ett som är säkert iaf.
Senast redigerad av volvo 240 2011-12-12 kl. 06:07.
Citera
2011-12-12, 06:38
Medlem
aabesees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Lätt förståndshandikappad då, exempelvis nån form av bokstavsdiagnos.

Angåenbde hennes stil, ja Håkan Hellström gör ju nåt liknande men inte blir det bättre för det. Hon påminner mig endel om honom faktiskt. Han gör det iaf utan "cp-lätena"

Angående att hon är från Iran, hon är förbanat ful för att varadärifrån, absolut ingen ren persiska det är ett som är säkert iaf.
Tror inte en sekund på att du tycker att hon är ful.

Kan det vara så att du projicerar ditt eget förståndshandikapp på henne?
Citera
2011-12-12, 09:23
Medlem
volvo 240s avatar
Jo hon är faktiskt ful.

http://media.laleh.se.loopiadns.com/.../mysteries.jpg

Tror det är väldigt mycket arab-blod i henne.

Och har tyvärr inget förståndshandikapp att projicera.

Sen undrar jag vart hon fått sin skeva dialekt ifrån.
Senast redigerad av volvo 240 2011-12-12 kl. 09:28.
Citera
2011-12-12, 09:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jo hon är faktiskt ful.

Hon är sned i fejjan, som Peter Wahlbeck - smal hals och ett huvud berdare än högt. Söt eller ful ligger väl i betraktarens öga, men enligt vetenskapliga mätmetoder tillhör hon inte de snyggas skara.

Jag tror att doften av förståndshandikapp uppstått ur det faktum att hon spelar på sin naivitet och att hon "blev ett barn" i sällskap med M Wiehe.
Citera
2011-12-12, 12:37
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Jo hon är faktiskt ful.

Har man bott i flera olika länder och lärt sej flera olika språk blir det ofta så att man inte talar renodlad dialekt även om man inte har utländsk brytning.
Kanske kan bero på det?

Hon har ju bott i Iran och hennes första språk bör då ha varit persiska, sedan flyttade dom till Sovjet, då bör hon ju lärt sej ryska och efter det blev det Tyskland och till sist Sverige.
Tror sådant påverkar mycket.

Sedan kan det ju vara så att hennes familj bodde på flyktingförläggning när dom kom till Sverige och det är inte alls ovanligt att man blir flyttad mellan olika förläggningar i olika städer.
Blir nog svårt att få ren norrländska då t. ex.
Citera
2011-12-12, 17:06
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon är sned i fejjan, som Peter Wahlbeck - smal hals och ett huvud berdare än högt. Söt eller ful ligger väl i betraktarens öga, men enligt vetenskapliga mätmetoder tillhör hon inte de snyggas skara.
Och om Jenny Östergren-Strömstedt:
Citat:
Jag undrar varför hon har så förbannat smalt kranium? Ser ju ut som en satans myrslok, typ... Syndrom?
Du verkar ha snöat in på skallmätningar.

Citat:
Jag tror att doften av förståndshandikapp uppstått ur det faktum att hon spelar på sin naivitet och att hon "blev ett barn" i sällskap med M Wiehe.
Hur naturligt är det att umgås med fem för en själv tidigare okända människor med kameror påslagna ca 18 h/dygn om man har stark integritet? Kolla t ex Dahlgrens ansiktsuttryck...
Citat:
Att det blev litet stelt under middagarna förklarar hon med att deltagarna var trötta. Laleh sov inte mer än 2–3 timmar per natt och efter tio dagar var hon väldigt mör. Hon tycker att det syns hur hon går runt och halvsover.
– Hade vi bara fått sova hade vi varit roligare. Musiken var det som gjorde att vi över huvud taget stod ut.

'Flyga iväg' betyder 'sänk [trummorna]'.
Citat:
När vi kommer ned i studion för att se henne göra slutarbetet med den nya plattan märker vi gans*ka snart att det är Laleh som håller i spakarna på mixerbordet. Trots att hon har mixproducenten Henrik Edenhed på plats.
– Ibland kan det bli som att vi inte snackar samma språk, säger Henrik. Jag kan vara ganska rationell när vi mixar medan hon flyger bland molnen. Hon kan beskriva saker med bilder. Jag kanske sitter och tänker att en trumma borde sänkas. Laleh kanske skulle beskriva samma sak som att trummorna ska ”flyga i väg mer”.

Citat:
Jag var bara nitton år och bröt på göteborgska är jag sa: ”Ge mig en budget så ska jag producera själv, för fan!” Jag hade förberett låtar och visade att det här är jag, artisten. Det var en risk de tog.
(...)
Med första skivan ”Laleh” spelade hon ett högt spel med sig själv som insats. I ”Så mycket bättre” beskriver hon hur hon fått skivbolaget att satsa pengar på henne genom att säga ”jag fixar allt”.(...) Så gissa hur lycklig jag var när mitt album blev det mest sålda det året, berättar Laleh i programmet.
Hon är one of a kind.

http://www.dn.se/livsstil/intervjuer/laleh
Citera
2011-12-12, 17:52
Medlem
hörde rykten om henne och en deltagare på "Så mycket bättre". Trodde själv skånerapparen, men om ni andra vill tro den gifta kvinnan som är öppet lesbisk, så kan det nog stämma med.

Nej, ryktena är rykten och jag förstår att jag inte är en alltför bra källa. Mer har jag inte att komma med.
Citera
2011-12-12, 23:24
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:

Skallmätning å sådana vetenskapliga metoder menar du?

Jag har inte ens tittat på så mycket bättre så det är inte därifrån jag tar hennes tecken på förståndshandikapp.
Citera
2011-12-12, 23:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Skallmätning å sådana vetenskapliga metoder menar du?

Jag har inte ens tittat på så mycket bättre så det är inte därifrån jag tar hennes tecken på förståndshandikapp.
Det var värst att det faktum att ett symmetriskt kranium och förhållandet mellan detta och övrig kroppskonstitution väcker känslor. Det är inom psykologin (och inom kirurgi i alla dess former) väl känt att vissa ansiktsdrag är mer tilldragande än andra - de symmetriska. Avarter kan tyckas vara trevliga vid en första anblick, precis som en fånig enformig röst.
Det ligger i mitt yrkes natur att skatta avvikelser från det normala i förhållande till det onormala. I Lalehs fall restar jag mitt case.
Citera
2011-12-13, 02:03
Medlem
Det som vissa personer uppfattar som ett flummigt och utflippat beteende från Laleh är i mina ögon väldigt charmigt och medryckande: hon visar att hon går in för fullt i musiken och släpper fram all energi som hon har inombords. Om detta ska ses som förståndshandikappat så borde väl growlande metalsångare och ilskna gamla rockers ses som något betydligt värre (kan ju understryka att jag inte har någonting emot vare sig metal eller rock).

Och Laleh är allt annat än ful, utan tvärtom en riktig fröjd för både örat och ögat (fast det är klart, hon var ännu snyggare när hon debuterade vid 23. Kolla in videon till Invisible, säger bara Wow!)
Citera
2011-12-13, 10:45
Medlem
Ki-ais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkaRagnos
Nja skulle förvåna mig mycket om hon var tillsammans med en svensk, tror inte ens det får det av Islam?

Det finns inget i Koranen som säger emot att du gifter dig med en ickemuslim, så länge den personen inte hindrar dig från att utöva Islam. Då är det Jihad
Citera
2011-12-13, 22:03
Medlem
Tvivlar för övrigt starkt på att hon är muslim, då hon sagt i intervjuer att religion inte var något som förekom eller diskuterades inom hennes familj och att hon firar jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in