Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon är sned i fejjan, som Peter Wahlbeck - smal hals och ett huvud berdare än högt. Söt eller ful ligger väl i betraktarens öga, men enligt vetenskapliga mätmetoder tillhör hon inte de snyggas skara.
Och om Jenny Östergren-Strömstedt:
Citat:
Jag undrar varför hon har så förbannat smalt kranium? Ser ju ut som en satans myrslok, typ... Syndrom?
Du verkar ha snöat in på skallmätningar.
Citat:
Jag tror att doften av förståndshandikapp uppstått ur det faktum att hon spelar på sin naivitet och att hon "blev ett barn" i sällskap med M Wiehe.
Hur naturligt är det att umgås med fem för en själv tidigare okända människor med kameror påslagna ca 18 h/dygn om man har stark integritet? Kolla t ex Dahlgrens ansiktsuttryck...
Citat:
Att det blev litet stelt under middagarna förklarar hon med att deltagarna var trötta. Laleh sov inte mer än 2–3 timmar per natt och efter tio dagar var hon väldigt mör. Hon tycker att det syns hur hon går runt och halvsover.
– Hade vi bara fått sova hade vi varit roligare. Musiken var det som gjorde att vi över huvud taget stod ut.
'Flyga iväg' betyder 'sänk [trummorna]'.
Citat:
När vi kommer ned i studion för att se henne göra slutarbetet med den nya plattan märker vi gans*ka snart att det är Laleh som håller i spakarna på mixerbordet. Trots att hon har mixproducenten Henrik Edenhed på plats.
– Ibland kan det bli som att vi inte snackar samma språk, säger Henrik. Jag kan vara ganska rationell när vi mixar medan hon flyger bland molnen. Hon kan beskriva saker med bilder. Jag kanske sitter och tänker att en trumma borde sänkas. Laleh kanske skulle beskriva samma sak som att trummorna ska ”flyga i väg mer”.
Citat:
Jag var bara nitton år och bröt på göteborgska är jag sa: ”Ge mig en budget så ska jag producera själv, för fan!” Jag hade förberett låtar och visade att det här är jag, artisten. Det var en risk de tog.
(...)
Med första skivan ”Laleh” spelade hon ett högt spel med sig själv som insats. I ”Så mycket bättre” beskriver hon hur hon fått skivbolaget att satsa pengar på henne genom att säga ”jag fixar allt”.(...) Så gissa hur lycklig jag var när mitt album blev det mest sålda det året, berättar Laleh i programmet.
Hon är one of a kind.
http://www.dn.se/livsstil/intervjuer/laleh