2012-11-02, 18:54
Medlem
Jag röstar ett stort JA!

Kameror på alla poliser, i alla polisbilar och i alla polisens lokaler där poliser och omhändertagna möter varandra.
Citera
2012-11-02, 20:12
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollapalooza
Jag röstar ett stort JA!

Kameror på alla poliser, i alla polisbilar och i alla polisens lokaler där poliser och omhändertagna möter varandra.

Ja att ha kamera i polisbilen tkr ja vore en bra ide om man inte redan har de ida, man tycker iaf de borde finnas. Inne på stationer brukar det väl finnas kameror? Skulle jag tro att de oftast finns iaf.
Citera
2012-11-03, 18:33
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Jag tycker att det är hög tid att vi sätter en kamera på varje polis som är i tjänst i sverige. Man har ju ingen som helst rättssäkerhet jämtemot poliser som verkar kunna komma undan me va som helst känns de som, att sätta en kamera på poliserna skulle innebära att det finns empiriska bevis för vad som har skett och därmed kan även tjänstefel som begås av poliser utredas bättre, och de kriminella poliserna kan få sina straff istället för att komma undan ostraffade som de gör i så många fall.

Jag tycker att det är på tiden att vi som medborgare får någon form av säkerhet jämtemot polisen vars linje man verkar gå på allt för ofta i rättegång.

Vad tycker ni andra om detta?

Fördelar/nackdelar?
Jag tycker att vi ska ha kameror med GPS på alla människor, sker ett brott så kan man med lätthet se vilka som var där, laddar ner filmerna och ja, case closed.
Begår man inte brott så finns det inget att oroa sig för...

Det är ju trots allt fler civila medborgare än poliser som begår brott!
Citera
2012-11-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Jag tycker att vi ska ha kameror med GPS på alla människor, sker ett brott så kan man med lätthet se vilka som var där, laddar ner filmerna och ja, case closed.

Inklusive poliser, de är väl också människor?

Det skulle bli ganska dyrt, vem skulle betala?

För den som är ute mycket och drar till sig blickarna från ordningsvakter och poliser kanske skulle skaffa en sådan apparat. Risken är väl att den råkar gå sönder i tumultet, typ ett batongslag som krossar kameran.
Citera
2012-11-03, 20:48
Bannlyst
Citat:
.

Vi får väl se när du fått på dig kameran din lilla cementfabrik.
Är det inte värt ett försök i mindre skala?
Citera
2012-11-04, 00:59
Bannlyst
Citat:
Begår man inte brott så finns det inget att oroa sig för...

däremot är det vanligaste brottet en polis begår kvinnofredsbrott medans vi vanliga kör för fort och liknande.. jag hoppas din självgodhet äter upp dig
Citera
2012-11-04, 01:13
Bannlyst
bästa förslag här någonsin , klart alla poliser ska ha kamera under tjänste utövning ! jag har 2st kameror alltid i gång när jag utövar min hobby . finns lite mer fakta då om polisen börjar va olaglig va bättre förr !!!!!!!!!
Citera
2012-11-04, 09:46
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
däremot är det vanligaste brottet en polis begår kvinnofredsbrott medans vi vanliga kör för fort och liknande.. jag hoppas din självgodhet äter upp dig
Då måste vi poliser vara extremt laglydiga även i dina ögon eftersom andelen poliser som utövar våld mot sin partner är väldigt liten.
Citera
2012-11-04, 09:50
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Vi får väl se när du fått på dig kameran din lilla cementfabrik.
Är det inte värt ett försök i mindre skala?
Hehe det roligaste ni skulle få se i min kamera är nog när jag drar ett kasst skämt.

Jag har hela tiden varit för att våra bilar samt arrestlokaler skall vara kameraövervakade. Sen vet jag att det finns ordningsvakter som har kameror på sig för att kontra med fakta när okynnesanmälningarna dyker upp.
Citera
2012-11-04, 09:54
Medlem
Optirocs avatar
Det spelas in ganska friskt redan idag och en liten del läggs upp på bland annat youtube. De filmerna där kommentarerna haglar om övervåld och liknande brukar dock mest fria poliser och ordningsvakter, så filmerna är ju bra på så sätt.
Citera
2012-11-04, 09:57
Medlem
-=Damian=-s avatar
tror inte det hjälper, idag har ju poliserna nummer på sina hjälmar vid tex fotbollsmatcher, hockey, demonstrationer m.m för att vi medborgare på ett "rättssäkert" sätt ska kunna identifiera polisen med hjälp av numret. lika så är poliserna skyldiga att visa leg när man ber om det.

Idag fäller poliserna upp nackskyddet över nummerna innan de går till attack. jag har säkert frågat 10-15 poliser om jag får se deras leg vid tvivelaktiga ingripande mot mig eller andra. gissa hur många gånger jag fått se det? just det.. inga..

Tror som tidigare sades att plötsligt kommer ju de där skitkassa kamerorna sluta fungera.. eller så RÅKAR ett klädesplagg komma ivägen för linsen, och precis DÅ! hade ju den misstänkte en kniv uppe som gjorde att polisen var tvungen att klubba ner den jävla terroristen med minst 80 batongslag i skallen.

Nej jag tror inte på Kamera.. dom kommer runt det med.. eller så är bildkvaliten för kass för att kunna urskilja vad som hänt, eller för mörkt.. eller regnigt.. eller kallt så det blev imma på linsen.. eller så står solen på just in i linsen... eller så är det lite senap på linsen från lunchen som råkade komma just där.. eller så käkade Hundfan upp batteriet? eller så GLÖMDE vi kameran på station..
Citera
2012-11-04, 09:58
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Inklusive poliser, de är väl också människor?

Det skulle bli ganska dyrt, vem skulle betala?

För den som är ute mycket och drar till sig blickarna från ordningsvakter och poliser kanske skulle skaffa en sådan apparat. Risken är väl att den råkar gå sönder i tumultet, typ ett batongslag som krossar kameran.
Med tanke på vad rättsväsendet och alla brott kostar idag så tror jag utgiften för mitt förslag skulle bli försvinnande liten i förhållande.

Givetvis skulle alla, inklusive poliser ha kameror!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in