Citat:
Ursprungligen postat av goodguysbadguys
Att problemet måste åtgärdas är självklart!
Kameror låter lite dyrt? Det måste bli lättare att få poliser fällda och sparkade för dom fel dom begår.
Min teori är att många vill bli poliser för att dom vill ha respekt. Att dom blir poliser för dom 'vill så himla väl' är inte trovärdigt. Och det är defenitivt inte för lönen då dom tjänar lika lite som städare.
Det är ett problem att det är fel personer som är poliser.
Det krävs ingenting för att bli polis, bära vapen och bete sig lite som man vill utan att behöva stå för det.
Dessa personer har helt klart blivit ett problem i vårt samhälle.
För att öka kvaliten på vilka som söker sig till polis måste lönerna ökas, och det lär nog inte hända.
Så ja, det får nog bli kameror då.
Ja visst lär de kosta lite men jag är rätt övertygad om att det skulle vara värt de satsade pengarna för att få någon form av rättssäkerhet för medborgarna.
Jag menar att det skulle bli lättare att få poliserna fällda och sparkade om de fanns någon form av bevisning emot dem utöver polisernas egna ofta påhittade historier, vilket skulle finnas om allt de gör spelas in, sedan tror ja även de poliser som beter sig som skit mot folk skulle passa sig lite mer då de vet att allt de säger o gör hamnar på film.
Sedan håller jag med dig om att det är problematiskt att vi har så många idioter i kåren, men detta tror jag tyvärr vi alltid kommer ha, imo är det därför vettigast att se till att dessa personer straffas och skickas ur poliskåren och jag menar att detta skulle kunna göras lättare om varje polis bar en kamera.