Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-31, 01:29
  #73
Medlem
Rodolfuss avatar
Om George Lucas får en mindre roll i det hela kan det nog bli mycket bra.

Ska väl vara lite annorlunda här och säga att jag inte hade haft något emot ifall de rebootat hela serien istället för att göra uppföljare.
Citera
2012-10-31, 01:31
  #74
Avstängd
gurka500s avatar
Haha fan vad kul om dom hade tagit typ Adam Sandler och Jim Carrey som huvudrollinehavare med MASSOR av kiss och bajshumor
Citera
2012-10-31, 01:39
  #75
Medlem
15Februaris avatar
Ska Star Wars bli en jävla sell-out nu?

Finns ju dock en jävla massa att bygga på. Fullkomligt älskade Star Wars när jag var yngre, så visst vore det lite kittlande med lite mer dock...
Citera
2012-10-31, 01:50
  #76
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Ska Star Wars bli en jävla sell-out nu?

Finns ju dock en jävla massa att bygga på. Fullkomligt älskade Star Wars när jag var yngre, så visst vore det lite kittlande med lite mer dock...
Det blev det redan när de bestämde sig för att göra episod I-III.
Citera
2012-10-31, 01:52
  #77
Medlem
Om filmen ska släppas 2015, så lär de nog ha en del förberett, så att säga. Så vad för inriktning kommer det vara på filmen?
Storslaget heroisk kamp mot en ond övermäktig(?) fiende och mot alla odds segrar de goda? Kanske en Peter Jackson som skulle regissera isf.
En storslagen heroisk kamp mot en övermäktig och ond fiende, lite om hur dåligt det är med imperialismen och expansionen av teknologi och annat som man kan läsa in i en bild, och de goda segrar slutligen. Kanske en James Cameron?
De struntar i att göra det för djupt, de vill lite lagom? En Steven Soderbergh?
Disney tänker sig en djup omstart, långt ifrån 1 - 3, det ska vara dramatiskt, saker ska skifta, du ska sitta klistrad framför filmen och efteråt undra vad det egentligen var för något du såg..? En Martin Scorsese skulle passa?
De vill ha guld, något som lyckas, storslaget, dramatiskt, äventyr ur underläge? Steven Spielberg?
Drama, handling, mindre action och effekter? Roman Polanski vore ett val?
Annorlunda? Nytänkande? Woody Allen?
Effekter, lite drama, försöka väva ihop udda detaljer och försöka få det att fungera? Ridley Scott?

Vem som kommer regissera kan påverka en hel del på hur resultatet av filmen kommer bli, hur välskrivet manuset är kommer ligga till grund för förutsättningarna. Budgeten kommer bli storslagen (hoppas jag) och effekterna därefter, har vi tur kommer det även bli en bra handling.

Huvudrollsinnehavaren? Tidsperiod? Skådespelare? Mycket olika detaljer som kan påverka hur detta kommer att bli, det kan bli bra, det kan bli något helt annat än Starwars som vi tänker oss.

Om vi ska försöka komma fram till vem som kan regissera, filmen ska vara färdig 2015, lagom till Jul antar vi? Tid på året beror på budgeten och ambitionerna med filmen, men bara "Starwars" borde kunna bära filmen rätt långt? Inspelning kanske under 2014 för att kunna hålla deadlinen till 2015? Så vilka regissörer är lediga? Vilka kan tänka sig att tacka nej till ev. uppdrag de har när en budget på 250 - 300 miljoner dollar som ringer på dörren?

Kathleen Kennedy verkar iaf. bli "executive producer" och George Lucas "creative consultan". Att tänka på är att George Lucas insatser som regissör kanske inte varit lika övertygande som när han varit manusförfattare. Så hur kommer detta utvecklas?
Citera
2012-10-31, 01:52
  #78
Medlem
Hellbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Ska Star Wars bli en jävla sell-out nu?

Finns ju dock en jävla massa att bygga på. Fullkomligt älskade Star Wars när jag var yngre, så visst vore det lite kittlande med lite mer dock...

Jag skulle säga, när har Star Wars INTE varit en sellout? Hej alla som sett Christmas Special.
Citera
2012-10-31, 02:01
  #79
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
James Cameron
Martin Scorsese
Roman Polanski
Woody Allen?

Om någon av de fyra regisserar kommer jag skänka samtliga mina pengar till välgörenhet tills den dagen jag dör. Det blir snarare en up-and-coming-regissör.
Citera
2012-10-31, 02:12
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Om någon av de fyra regisserar kommer jag skänka samtliga mina pengar till välgörenhet tills den dagen jag dör. Det blir snarare en up-and-coming-regissör.

James Cameron är osannolik, han håller ju mest på med Avatar 2 och 3 (Eller vad det blir) just nu.
Steven Spielberg ska sitta och göra en Indianna Jones 5 eller hur det nu var? Tintin dessutom...
Christopher Nolan kanske är ledig? Beror på om vi får se ännu en batman film snart... Kanske skulle passa in att göra en film om "The Dark side (of the force)" .
Zack Snyder? Man of Steel släpps 2013, förmodligen kommer han sitta fast och göra en uppföljare till den?
Matthew Vaughn, är han med på ett hörn på X-Men: Days of Future Past? Isf. är han upptagen?
Citera
2012-10-31, 02:17
  #81
Medlem
dethalvabarnets avatar
Darth Darth Binks *host*!

Lucasarts har alltid varit en sellout dock.
Citera
2012-10-31, 02:31
  #82
Medlem
Sadomans avatar
Detta behöver inte bli kass. Episode V och VI är de bästa i serien och Lucas varken skrev eller regisserade de. Nja, han skrev VI tillsammans med Lawrence Kasdan. Poängen är: ju mindre Lucas haft att göra med Star Wars filmerna desto bättre har de blivit...
Citera
2012-10-31, 02:49
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbeard
Jag skulle säga, när har Star Wars INTE varit en sellout? Hej alla som sett Christmas Special.
Christmas Special är ju hejdlöst rolig dock, skrattar så tårarna sprutar varje gång jag kollar på den!
Tycker ni ska sluta vara negativa, skithäftigt med en ny Star Wars film som kommer ut! Hoppas bara att de inte låter Lucas ta hand om hela skiten för vi vet ju alla vad som hände efter att han fick ett uppblåst ego från den första trilogin.
Kul att många här verkar tro att Lucas är geniet bakom den första trilogin, icke! Han spelade naturligtvis en stor roll i skapandet men sanningen är att hans team hjälpte honom något enormt till att göra det till vad det blev. Det var i den andra trilogin han sket i sitt team för det mesta och.. ja.

Hoppas verkligen att filmerna kommer handla om the Old Republic! Hade skjutit en fet sats i byxorna ifall det var faktum!
Citera
2012-10-31, 03:04
  #84
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten.
Rent spontant känns som att det kommer floppa. Men man kan väl hoppas att det blir bra.
Det blev ju ett väldigt lyckat spelkoncept (Jedi Outcast och Jedi Academy) så man ska aldrig säga aldrig. Jag är inte helt främmande för idén.

Vem vet, kanske kan man t o m få in Mark Hamill som Luke Skywalker?
__________________
Senast redigerad av HC47 2012-10-31 kl. 03:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback